کد خبر: 744804
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
مسكو: سامانه GPS اطلاعات تحريف شده ارائه مي‌كند
شروع حملات هوايي روسيه عليه مواضع گروه‌هاي تروريستي در سوريه باعث شده حمايت غرب از اين گروه‌ها بيش از پيش علني شود چراكه آنها از هيچ تلاشي براي جلوگيري از حملات هوايي روسيه عليه تروريست‌ها دريغ نمي‌كنند.
محمد بابايي
شروع حملات هوايي روسيه عليه مواضع گروه‌هاي تروريستي در سوريه باعث شده حمايت غرب از اين گروه‌ها بيش از پيش علني شود چراكه آنها از هيچ تلاشي براي جلوگيري از حملات هوايي روسيه عليه تروريست‌ها دريغ نمي‌كنند. علاوه بر جنگ رواني، مسكو از كارشكني فني امريكايي‌در جنگ با تروريسم خبر داد.
حملات جنگندهاي روسي روز گذشته نيز در مناطق مختلف سوريه ادامه يافت. اين حملات عمدتاً بر مناطق تحت كنترل گروه‌هاي تروريستي در استان‌هاي حمص، حلب، لاذقيه و ادلب متمركز بودند. در پي اين حملات كه تلفات و خسارت‌هاي زيادي بر تروريست‌ها وارد شده كشورهاي غربي به همراه بعضي كشورهاي منطقه‌اي جنگ رواني گسترده‌اي عليه مسكو به راه انداخته‌اند. آنها روسيه را متهم به هدف قرار دادن گروه‌هاي ميانه رو و كشتار غيرنظاميان در سوريه مي‌كنند. اين اتهامات عليه روسيه در حالي است كه علناً هيچ گروه ميانه‌رويي در سوريه وجود ندارد و حتي مقامات امريكايي در اواخر ماه گذشته ميلادي(2014) تأييد كردند عده‌اي از شورشيان سوري آموزش ديده سيا و پنتاگون، سلاح‌ها و تجهيزاتي را كه امريكا در اختيار آنها قرار داده بود، به يكي از گروه‌هاي وابسته به القاعده تسليم كرده‌اند. ماكس آبراهام عضو شوراي روابط خارجي امريكا و استاد دانشگاه نورث وسترن با زباني كنايه‌آميز در صفحه توئيتر خود نوشته است: «اوباما [خطاب به روسيه]: شما همين الان شورشيان ميانه رو ما را هدف قرار داديد»، «جواب پوتين [به اوباما]: مگر نشنيده‌اي آنها همين الان به القاعده ملحق شدند.»  عصر روز يك‌شنبه گروه «ارتش آزاد سوريه» كه از نظر غربي‌ها ميانه‌رو محسوب مي‌شود با جبهه النصره شاخه سوري القاعده در سوريه اعلام اتحاد كرد. اتحاد اين‌گروه‌ها نشان مي‌دهد بر خلاف ادعاي غرب هيچ گروه ميانه‌رويي در صفوف مخالفان مسلح دولت سوريه ديده نمي‌شود. از زمان شروع حملات روسيه عليه تروريست‌ها از جمله داعش و القاعده مقامات كشورهاي اروپايي و عربي مواضعي اتخاذ كرده‌اند كه حاكي از نگراني آنها از درهم كوبيده شدن اين گروه‌ها است. از جمله اظهارات فرانسوا اولاند رئيس‌جمهور فرانسه اين بود كه تأكيد كرده بود روسيه «فقط و فقط بايد داعش را هدف قرار دهد.»  اين درخواست اولاند در حالي است كه علاوه بر داعش، گروه جبهه النصره كه از زير شاخه‌هاي القاعده محسوب مي‌شود نقش بسيار فعالي در سوريه دارد و به همين دليل تحليلگران تأكيد اولاند را نشانه حمايت وي از القاعده عنوان كردند. هر چند وزير خارجه اين كشور روز دوشنبه سعي كرد اظهارات اولاند را تلطيف كند. «لوران فابيوس» وزير امور خارجه فرانسه دوشنبه در گفت‌وگوي اختصاصي با شبكه «يوروپ 1» اعلام كرد: «حملات هوايي روسيه بايد بر داعش و تمامي گروه‌هاي تروريستي از جمله جبهه النصره كه شاخه سوري شبكه القاعده است، متمركز شود.» وي افزود كه درخواست «فرانسوا اولاند» رئيس‌جمهور فرانسه از «ولاديمير پوتين» همتاي روس خود براي هدف قرار دادن داعش به صورت صرف در اين حملات، يك فرمول سريع بوده است.
  
كارشكني فني امريكا
علاوه بر جنجال رسانه‌اي، امريكايي‌ها تمامي تلاش‌هاي خود را براي كارشكني در مقابل حملات هوايي روسيه عليه تروريسم در سوريه به كار گرفته‌اند. ژنرال «آناتولي نيستچوك» فرمانده پايگاه پانزدهم نيروي هوايي روسيه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «امريكا در سامانه GPS با اطلاعات تحريف شده موقعيت جغرافيايي و ارتباطي، سامانه‌هاي ناوبري جهاني را مختل مي‌كند.»  وي تأكيد كرد كه با توجه به اختلال‌هاي عمدي امريكا و ارائه اطلاعات تحريف شده در سيستم جهت يابي GPS امريكا در جريان بمباران‌هاي ضدتروريستي سوريه، استفاده از اين سامانه از دستور كار خارج شده است. نيستچوك با تأكيد بر اينكه روسيه از سامانه «گلوناس» خود كه جهان را زير پوشش دارد بهره مي‌گيرد، ادامه داد: تجزيه و تحليل‌هاي انجام گرفته نشان مي‌دهد رقيب از اين تحريف‌ها براي رسيدن به اهداف خود بهره مي‌گيرد.
اين كارشكني‌ امريكايي‌ها در سطوح مختلف عليه حملات هوايي روسيه باعث شده ناظران و مقامات سوري اين سؤال را مطرح كنند كه چرا غرب از هدف قرار گرفتن گروه‌هايي كه بر اساس قطعنامه‌هاي سازمان ملل تروريست محسوب مي‌شوند، نگران شده و اعتراض مي‌كند. «عمران الزعبي»‌ وزير اطلاع‌رساني سوريه تأكيد كرد كه جديت حملات هوايي روسيه به مواضع تروريست‌ها در سوريه سبب شده است سازمان‌هاي تروريستي تحت حمايت غرب و كشورهاي منطقه فرياد برآورند. وي درباره روابط كشورهاي غربي با داعش نيز اظهار داشت: «رابطه انگليس با داعش، جبهه النصره و اخوان‌المسلمين چيست كه از حملات روسيه عليه تروريست‌ها برآشفته است؟. . . كشورهايي مانند فرانسه، انگليس و عربستان از گذشته افسرده‌تر سخن مي‌گويند.» «ولفگانگ گركه» معاون نماينده حزب چپ در پارلمان آلمان اقدامات امريكا در سوريه را به باد انتقاد گرفت. وي به شبكه خبري «راشاتودي» گفت كه بسياري فراموش كرده‌اند كه گروه تروريستي داعش پول و تسليحات را از كجا به دست مي‌آورد و اين گروه چطور بسياري را در سراسر جهان به خود جذب مي‌كند. از اين رو اين نيروها بايد انتقادها از روسيه را تمام كنند. شيخ «نبيل قاووق» نايب رئيس شوراي اجرايي حزب الله، حملات روسيه عليه مواضع «داعش» در سوريه را عامل تقويت محور مقاومت خواند و تأكيد كرد: دخالت روسيه ائتلاف امريكايي ضدداعش را رسوا كرد. به گزارش وبگاه خبري تلويزيون «المنار» وي افزود: حملات روسيه در سوريه تقلبي بودن حمله امريكا عليه تروريسم تكفيري را رسوا كرد و غيرت امريكا و دوستانش در قبال گروهك‌هاي تكفيري را نشان داد. امريكا نابودي داعش و پايان تحولات سوريه را نمي‌خواهد بلكه خواستار طولاني‌تر شدن عمر بحران سوريه و گروه داعش و ساير مجموعه‌هاي تروريستي است. شيخ قاووق حملات ضدداعش روس‌ها در سوريه را تنگنايي حقيقي براي امريكا، تركيه و كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس خواند و به نقش حمايتي كشورهاي عربي حاشيه جنوبي خليج فارس و تركيه از گروه‌هاي تروريستي «جبهه النصره» و «احرار الشام» پرداخت.
رئيس سنديكاي وكلاي ريف دمشق بر اين باور است كه يكي از مهم‌ترين بازتاب‌هاي حضور روسيه در سوريه، افشاي ماهيت حقيقي رابطه امريكا با گروه تكفيري داعش است. «اسامه برهان» رئيس سنديكاي وكلاي ريف دمشق به فارس گفت: اظهاراتي كه در اين اواخر از سوي مسئولان امريكايي در خصوص مبارزه با تروريسم در منطقه به گوش مي‌رسد، تلاشي از سوي واشنگتن جهت مخفي نگه داشتن ماهيت واقعي خويش در حمايت از تروريسم در منطقه به ويژه در سوريه است. رئيس سنديكاي وكلاي ريف دمشق در ادامه تأكيدات خود افزود: خيلي زود شاهد افشا و برملا شدن توطئه امريكايي‌‌ها در سوريه و حمايت آنها از گروه‌هاي تروريستي در اين كشور و به خصوص داعش خواهيم بود.
  
احتمال حمله روس‌ها از دريا
ولاديمير كومويدوف، فرمانده سابق ناوگان درياي سياه نيروي دريايي روسيه و رئيس فعلي كميته دفاعي مجلس دوما اظهار كرد: ممكن است نيروي دريايي روسيه از اين ناوگان خود در سوريه به منظور محاصره سواحل اين كشور و تحويل تسليحات و احتمالاً انجام حملات توپخانه‌اي استفاده كند. كومويدوف اظهار كرد: من فكر نمي‌كنم استفاده تمام‌عيار از ناوگان درياي سياه روسيه در اين عمليات انجام شود اما عقيده دارم مي‌توان از اين ناوگان براي محاصره ساحلي استفاده كرد، البته انجام حملات توپخانه‌اي نيز لحاظ شده اما با وجود آماده بودن كشتي‌ها براي اين كار در حال حاضر انجام آن مفيد نخواهد بود زيرا تروريست‌ها در عمق خاك سوريه حضور دارند و آتش توپخانه نمي‌تواند آنها را هدف قرار دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
1
هر نیرویی که با کمک از خارجیان (چه ارتجاعیون سعودی/قطری/اردنی/اماراتی و یا ترکیه عضو "دون پایه" ناتو) در سوریه علیه دولت میجنگد نیروی وابسته به بیگانکپگان و مزدور تروریست است و باید هرچه سریعتر نابود شوند. ایکاش این جبهه ضد تروریستی روسیه/ایران/عراق و نیروهای مقاومت منطقه چهار سال پیش آغاز میشد بهرحال امروز بهتر از فرداست. تروریستهای مزدور باید بین پول سعودیها/قطریها و جانشان فقط یکی را انتخاب کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار