کد خبر: 744586
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
روحانی:
رئیس جمهور با بیان اینکه رایزنی‌های دیپلماتیک برای پیگیری فاجعه منا در سطوح مختلف ادامه دارد گفت: دولت به مسئولیت خود در باره فاجعه منا واقف است.
جوان‌آنلاين: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در همایش ملی روز روستا که با رویکرد تبیین نقش روستاها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد به نقش روستا اشاره کرد و اظهارداشت: شهدای بزرگ از روستا هستند و روستا همان نقطه‌ای است که از این نام قبل از هر چیز صفا و صداقت و مهربانی، عشق به اسلام، دین و خاندان رسالت و کار و کوشش به ذهن تبادر می‌شود.

وی با بیان اینکه نام روستا تداعی‌کننده سخت‌کوشی توأم با صفا و صداقت است، تصریح کرد: ما به هویت دینی، فرهنگی، ایرانی، اسلامی و به یک عزم راسخ برای حرکت جدید نیاز داریم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت به محضر همه ملت ایران و ملل اسلامی به ویژه خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا، اظهار داشت: بسیار آن واقعه تأثرانگیز و غم‌آور بود و حاجیانی که روز قبل در سرزمین عرفات با خدا راز و نیاز کرده بودند و به سرزمین مشعر و منا آمدند و با بی‌کفایتی، بی‌تدبیری، عدم برنامه‌ریزی و احیاناً تقصیرهایی که باید بررسی شود دچار شدند.

وی ادامه داد: زائرین خانه خدا و کسانی که میهمان خانه خدا بودند در یک شرایط بسیار ناگوار و دردآور مواجه شدند در حالی که در سرزمین منا دوربین‌های بسیاری وجود دارد و اتاق‌های مانیتورینگ آنها لحظه به لحظه تمام خیابان‌ها، جمعیت، حتی تصویر یک فرد را می‌توانند رصد کنند ضمن آنکه روز عید قربان تقسیم‌بندی شده است که در چه ساعتی حجاج چه کشوری برای رمی جمرات می‌آیند اما چگونه چنین حادثه‌ای در سرزمین منا اتفاق می‌افتد.

روحانی خاطرنشان کرد: در کشوری که هواپیماهای بسیار، امکانات قدرت، تجهیزات و پول نفت را در اختیار دارد، شاهد بی تدبیری در آغاز حادثه و ادامه این بی‌تدبیری در ادامه مسئله بودیم  که ۵ دقیقه اول قابل قبول است اما مردم (ساعات طولانی) را زیر آفتاب و با تشنگی مواجه شدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: من از سال ۶۳ تاکنون حج مشرف نشده‌ام اما قبل از آنکه رفتم در روز عرفات هلیکوپترها وجود داشت و واقعا جای بسیار تاسف است، دولت به مسئولیت خودش واقف است و خوشبختانه ندای مظلومیت مردم در حضور سران جهان در سازمان ملل متحد به گوش جهانیان رسانده شد.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه کشورمان که یکی از قهرمانان ملی در تاریخ کشورمان است، همه تلاش و کوشش خود را انجام داد و از لحظه اول با مسئولان سیاسی در سطح جهان با سازمان ملل و دبیرکل سازمان ملل صحبت کرد همچنین وزیر بهداشت و درمان واقعا زحمات وی را در امر سلامت انجام داد شاهد تلاش و پیگیری وی با همه پیچیدگی‌هایی که وجود داشت بودید.

رئیس جمهور ادامه داد: وزیر کشور و دیگر مسئولین کشور تلاش‌هایی را برای هماهنگی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور انجام دادند و دولت باید اقدامات خود را ادامه دهد و این اولین قدم‌هاست که در این حادثه بیش از ۲۰ کشور با این داستان عزیزان خود را از دست داده‌اند. اما ایران اولین کشوری بود که توانست اجساد مطهر را  شناسایی کند و به کشور برگرداند و بیشترین تلاش را برای شناسایی افرادی که در لیست مفقودین هستند انجام می دهد و بیشترین تحرک را در سطح دنیا داشته و زیباترین کلمات را نیز  رهبر معظم انقلاب در این حادثه بیان کردند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به موقع جواب منتقدین توافق هسته‌ای را خواهم داد و در 100 سال اخیر چنین توافقی بی سابقه بوده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: هیچ کس در دنیا نیست که بگوید ایران در این مذاکرات ناموفق بوده و کسانی که می‌خواهند افتخار ملت ایران را زیر سوال ببرند به نفع چه کسی کار می‌کنند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
1
بله در این 100سال گذشته این چنین قرار داد خفت باری امضا نشده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
فعلا جواب نامه وزرا را بدهيد براي جواب به منتقدين هسته اي زمان ذاريم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
ایشان خوب بلدند برای مردم خیمه شب بازی بکنند اسم خودشان را گذاشتند دولت راستگویان اما دروغ های خود شان را خودشان لو می دهند
این دولت از اقتصاد و سیاست و خدمت به مردم چیزی نمی داند تو بغل ابوباما و کری رفتن خوب بلده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار