کد خبر: 744543
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه:
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به وجود پايگاه‌هاي امريكايي در منطقه گفت: نيازي به افزايش برد موشك‌ها احساس نمي‌كنيم و اهداف كاملاً در برد موشك‌هاي ما قرار دارند.
به گزارش سپاه‌نيوز، سردار سرتيپ پاسدار امير علي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع اساتيد و نخبگان دانشگاه علم و صنعت با تسليت جان باختن جمعي از حجاج كشورمان در فاجعه منا به ملت ايران و خانواده‌هاي داغدار، رقم خوردن اين حادثه را ناشي از بي‌تدبيري و سوء مديريت سعودي‌ها برشمرد و گفت: در زماني كه حاكمان سعودي تمام تمركز خود را به يورش ناجوانمردانه و كشتار مردم مسلمان، بي‌دفاع و مظلوم يمن و جاه‌طلبي و ماجراجويي در منطقه مي‌گذارد، مسلم است كه از مديريت اجتماع عظيم و وحدت‌بخش مسلمانان جهان در مناسك حج غافل شده و چنين فجايعي را رقم مي‌زند.
سردار حاجي‌زاده با تأكيد بر اينكه در دوران دفاع مقدس با تدبير حضرت امام(ره) و مقاومت و ايستادگي ملت تهديدات به فرصت تبديل شد، اظهار داشت: هرچند در آغاز تجاوز رژيم بعث و حاميان جهاني‌اش انقلاب نوپاي اسلامي ايران از توان تجهيزاتي و امكانات زيادي برخوردار نبود، اما به تدريج با شكوفايي استعدادها و خلاقيت‌ها، مديريت و فرماندهي بومي شكل گرفت، به نحوي كه در پايان جنگ بيش از 62 تيپ و لشكر زرهي، پياده، مكانيزه، توپخانه، موشكي و مهندسي داشتيم.
وي با اشاره به نقش مثلث رهبري، مردم و نيروهاي مسلح به عنوان اركان پيروزي در جنگ تحميلي، تثبيت انقلاب اسلامي و تبديل شدن ايران به قدرت منطقه‌اي تصريح كرد: امروز هم در صحنه جنگ اقتصادي به مانند گذشته تدبير رهبري، ايستادگي ملت و نيز تلاش‌هاي جاري دولت، تحريم‌ها فرصت ارزشمندي را براي پيشرفت، شكوفايي و رشد در عرصه اقتصاد فراهم كرده است.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اينكه صنايع غيرنظامي كشور پيچيده‌تر از صنايع دفاعي نيست، اظهار داشت: همانطور كه در صنايع نظامي و شكل‌گيري قدرت دفاعي كشور توانستيم با تكيه بر قابليت‌ها و توانمندي‌هاي بومي و دانش فرزندان انقلابي كشورمان در حوزه‌هاي مختلفي همچون سامانه‌هاي راداري، موشك، هواپيماي بدون سرنشين و عرصه‌هاي دريايي به خودكفايي برسيم، در عرصه‌هاي ديگر صنعت نيز با اراده و باور خلاقيت‌هاي موجود در كشور مي‌توانيم به توفيقات ارزنده‌اي دست يابيم. وي افزود: امروز موشك‌هاي زمين به زمين از ايده تا محصول كاملاً ايراني هستند، انواع سامانه‌هاي ارتباطي و بي‌سيم‌هاي ما در داخل كشور ساخته شده و نياز به خريد سامانه‌هاي راداري از خارج كشور نداريم.
سردار حاجي زاده با رد برخي ادعاها پيرامون اعمال محدوديت در حوزه موشكي تصريح كرد: ما هيچ محدوديتي در حوزه موشكي براي خود قائل نيستيم و برنامه‌هاي آمادگي و رزمايش‌هاي موشكي سپاه براساس تقويم سالانه و بدون وقفه انجام مي‌شود، اما تنها بخشي از آنها به اقتضاي شرايط رسانه‌اي مي‌شود. وي هدف از طرح موضوع بازرسي از مراكز نظامي را «نفوذ» و دستيابي به اطلاعات در حوزه‌هاي راهبردي از جمله موشكي عنوان و تصريح كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران زير بار زياده خواهي‌هاي دشمنان نخواهد رفت، همانگونه كه در گذشته نيزاعلام شد به هيچ وجه اجازه بازرسي از مراكز نظامي را نخواهد داد.
سردار حاجي زاده درخصوص سامانه پدافندي اس 300 نيز گفت: امروز سپاه نيازي به اين سامانه و امثال آن ندارد و مسئله خريد اس 300 نيز مربوط به گذشته و برادران ارتش است كه توسط وزارت دفاع در فرايند تعيين تكليف قرار دارد. وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شرايط منطقه و اوضاع يمن گفت: به‌رغم كشتار وحشيانه مسلمانان بي‌دفاع يمن توسط حكام سعودي، بدون شك پيروز قطعي اين تقابل نابرابر مردم يمن خواهند بود.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين با تأكيد بر اينكه نيازي به حضور نظامي ايران در عراق و سوريه نيست تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با كمك‌هاي مستشاري و انتقال دانش و تجربيات استعدادهاي بالقوه آنها را به فعل مي‌رساند. وي در واكنش به تهديدات لفظي مقامات امريكايي مبني بر قرار داشتن گزينه نظامي روي ميز با اشاره به وجود پايگاه‌هاي امريكايي در منطقه گفت: امريكا هيچ گاه نمي‌تواند جنگي را عليه ما آغاز كند و در صورت بروز هرگونه اشتباه، با الطاف الهي به طور قطع پيروز اين ميدان ما هستيم؛ ما 30سال تمام نقاط ضعف و قوت آنها را شناسايي و براي آن برنامه‌ريزي كرده‌ايم.  فرمانده نيروي هوافضاي سپاه «نفوذ» را راهبرد امروز دشمن براي تأثيرگذاري در عرصه داخلي به ويژه در موضوع وحدت و يكپارچگي ملي و اقتدار دفاعي كشور دانست و با اشاره به دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري گفت: مخاطب اصلي رهبري معظم در اين زمينه خواص جامعه از جمله شما اساتيد عزيز دانشگاه‌ها هستيد. به‌رغم بروز ناامني‌هاي گسترده و پيراموني در جغرافياي اطراف كشور تلاش دشمن براي تأثيرگذاري در امنيت پايدار داخلي، عقيم مانده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
سلام .درمقابل دشمن کوتاه بیاین خوردیم.گوش به فرمان رهبری باشیم درست خواهیم رفت. درفکراعتدال باشید زمین خواهیم خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار