کد خبر: 744457
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
رئیس جمهور عراق در جشن ملی استقلال این کشور از انگلیس، بر لزوم تشکیل "کشوری دموکرات و قدرتمند که ضامن حقوق شهروندان خود باشد،" تاکید کرد و "احترام به خواسته‌های مردمی برای اجرای اصلاحات، مبارزه با فساد و تامین خدمات اساسی" را خواستار شد.
 ایسنا: فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای که به مناسبت جشن ملی استقلال این کشور در سال 1932 منتشر شد، ضمن تبریک به مردم عراق ابراز امیدواری کرد که مردم بتوانند در نبرد با تروریسم و گروه‌های جنایت‌کار به پیروزی کامل دست یافته و در بازگرداندن آوارگان به خانه‌هایشان و بازسازی مناطق آزادشده نیز موفق شوند.

معصوم در ادامه بر اهمیت تلاش برای تشکیل کشوری دموکرات، قدرتمند و پیشرفته که ضامن حقوق شهروندان و حامی تمامی تشکل‌ها باشد و عدالت اجتماعی و زندگی با کرامت را برای همه عراقی‌ها فراهم کند، تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق از" قهرمانان دلیر این کشور از تمامی گروه‌ها و تشکل‌ها از جمله نیروهای مسلح، داوطلبان مردمی، پیشمرگ‌ها و داوطلبانی که در جبهه‌های ملی نبرد با گروه‌های تروریستی جان خود را از دست دادند،" نیز تقدیر کرد.

وی از همه مسئولان خواست به خواسته‌های جوانان و مردم در خصوص اجرای اصلاحات، مبارزه با فساد، تامین خدمات اساسی، حمایت از آزادی‌های مدنی احترام بگذارند.

عراق در سال 1932 از استعمار بریتانیا رها شد و اعلام استقلال کرد و از سوی مجامع بین‌المللی به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شد. جشن استقلال عراق هر ساله در تاریخ سوم اکتبر برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار