کد خبر: 744455
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
یک عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام با مقرضانه خواندن گزارش این کمیسیون از توافق هسته‌ای گفت که این گزارش عین گفتمان تیم مذاکره کنندگان پیشین هسته‌ای است.
 فردا: غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: کاملا مشخص است که گزارش کمیسیون برجام مقرضانه بوده و همه این را می‌دانند؛ به نظر من گزارشی که توسط کمیسیون برجام ارائه شد در واقع قرائت آمریکایی‌ها از برجام است؛ در واقع کسانی فکر می‌کنند مدافع حقوق ایرانیان هستند کاملا حرف‌های‌آمریکایی‌ها را زدند و این خلاف فرمایشات رهبر و خلاف هر عقل سلیمی بود.

وی افزود: امروز هم در زمان قرائت گزارش گفتند که ما حرف‌های آمریکایی‌ها را رصد کرده‌ایم و همان حرف‌ها را زدند. در بحث بازدید از اماکن نظامی ما رسما اعلام کرده‌ایم که برجام مانع از ورود به اماکن نظامی است، اما در گزارش به صراحت نوشته شده که برای ما محرز است که آمریکایی‌ها می‌توانند در مراکز نظامی ما حضور یابند؛ یعنی شما دقیقا حرف سناتور آمریکایی را در گزارش برجام می‌بینید. به نظر من اینها کاملا در زمین آمریکا بازی کردند و با آمریکا برای تهیه گزارش همکاری کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کمیسیون برجام عین گفتمان تیم مذاکره کننده قبلی است خاطر نشان کرد: حتی صحبت‌های محاوره‌ای آن‌ها تبدیل به نوشتار شده و در گزارش هم کاملا مشخص است که متن، متن آن‌ها است. من در جلسه کمیسیون هم گفتم که می دانم این گزارش قلم هیچ کدام از اعضای کمیسیون نیست بلکه قلم تیم جلیلی است که نوشته و ارائه شده است.

وی با بیان اینکه هفت نفر از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام مخالف شیوه تدوین آن بودند تصریح کرد: در عین حال برخی از اینها همچنان امید داشتند و یا به لحاظ سیاسی سادگی به خرج دادند. پیش از این قرار بود کمیته‌ها گزارش بدهند و گزارش کمیته ها در گزارش نهایی لحاظ شود اما هیچ کدام از گزارش کمیته‌ها ملاک عمل قرار نگرفت و یک قرائت تنظیم شده و نوشته شده در بیرون در کمیسیون مطرح شد و خودشان به آن رای دادند و کاملا مشخص است که ربطی به کمیسیون ندارد.

وی ادامه داد: بنا داریم به همراه برخی اعضای کمیسیون ویژه برجام که به گزارش نهایی معترض هستند بیانیه‌ای صادر کنیم و در آن علاوه بر انتشار گزارش کمیته‌ها دستاوردهای مثبت برجام را نیز مورد توجه قرار دهیم تا مردم بدانند گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون ویژه برجام یک سویه بوده است.

این نماینده مجلس درباره طرح دو فوریتی برجام نیز خاطر نشان کرد: مخالفان طرح دو فوریتی برجام کاملا مخالف برجام هستند و تعدادشان هم 60 تا 70 نفر است. ما از روز اول گفتیم طرحی برای رد برجام بدهند تا مردم بدانند چه کسانی با منافع آن‌ها مخالف هستند، اما به هر حال آن‌ها مخالفتشان را به این شیوه نشان دادند که البته مهم نیست؛ زیرا این طرح که یک فوریتی به تصویب رسیده رای می آورد و برجام عملیاتی خواهد شد.

تاجگردون درباره اینکه آیا گزارش کمیسیون برجام از توافق هسته‌ای بار حقوقی دارد یا خیر؟ تاکید کرد: این گزارش کاربرد حقوقی ندارد و اثر اجرایی نیز بر آن مترتب نیست؛ مگر زمانی که مجلس گزارش داد در زندان فلان جا این همه جوان کشته شد و یا آن اتفاق در کوی دانشگاه رخ داد به این گزارشات ترتیب اثر داده شد؟ پس در این مورد هم اتفاقی نمی‌افتد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار