کد خبر: 744442
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
نماینده دادستان تهران به سال های 91 و 92 در کارنامه متهم نفتی اشاره کرد و گفت: وی با هدایت فردی جهت انجام معامله به رابطان و مسئولان نفتی معرفی می‌شود و محمو‌له‌ای با ارزش 2 میلیارد یورو را معامله می‌کند و طبق اسناد محموله‌ها به وی و فردی تحویل داده شده است.

خبرگزاری میزان: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میلیاردر نفتی با اعتراض بابک زنجانی، دقایقی قبل آغاز شد.

بنابر نظر قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران دادگاه رسیدگی به پرونده میلیاردر نفتی به صورت علنی برگزار می‌شود.

بابک زنجانی پیش ازقرائت کیفرخواست از جایگاه خود بلند شد و خطاب به قاضی صلواتی گفت: مطالبی که نماینده محترم دادستان تهران عنوان می کند اتهامات من است؛ اما این در حالیست که رسانه‌ها و صدا و سیما در بیان جزئیات دادگاه مرا متهم کرده اند و جزئیات کیفرخواست را نیز منتشر کردند.

کوهپایه زاده وکیل متهم نیز پس از گفته های متهم نفتی خطاب به قاضی دادگاه گفت: طبق قانون رسانه‌ها اجازه انتشار جزئیات را ندارند این در حالیست که رسانه‌ها جزئیات کیفرخواست را منتشر کردند.

قاضی صلواتی نیز با توجه به گفته های متهم و وکیلش گفت: مجوز پخش تصاویر جلسه دادگاه از سوی رئیس دستگاه قضا صادر شده بود؛ اما رسانه‌ها اجازه انتشار جزئیات را ندارند. شما می‌توانید از خود دفاع کنید و متنی که معاون دادستان می‌خواند کیفرخواست شماست.

نجفی نماینده دادستان تهران پشت تریبون قرار گرفت و به قرائت کیفرخواست 237 صفحه‌ای متهم نفتی از صفحه 70 به بعد پرداخت.

نماینده دادستان تهران به سال های 91 و 92 در کارنامه متهم نفتی اشاره کرد و گفت: دوره دوم فعالیت‌های بابک زنجانی مربوط به دوره انفجار در نقدینگی سرمایگی است که مربوط به سال های 91 و 92 می شود. وی با هدایت فردی جهت انجام معامله به رابطان و مسئولان نفتی معرفی می‌شود و محمو‌له‌ای با ارزش 2 میلیارد یورو را معامله می‌کند و طبق اسناد محموله‌ها به وی و فردی تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با معاملات نفتی متهم باید این نکته اشاره کرد که 15 میلیارد یورو از محل نقدینگی بانک مرکزی به شرکت «ن» پرداخت شده است. لازم به ذکر است اکثر قریب به اتفاق عملکرد متقلبانه زنجانی در معاملات از شرکت «HK» در بستر بانک «اف آی بی» و «کنت» صورت گرفته است.

نجفی اشاره کرد: «بابک زنجانی» از طریق فردی به فرد دیگری جهت خرید نفتی معرفی شده است و از بانک مرکزی مبلغ 15 میلیون یورو وام به منظور توسعه میادین مشترک نفتی بین ایران و قطر گرفته است.

نجفی نماینده دادستان تهران گفت: متهم با یکی از مدیران نفتی در لوزان سوئیس دیدار کرده و آن مدیر پس از آن به وزیر وقت موضوع را اطلاع داده و با دیدار او با مدیران نفتی موافقت می‎‌شود. بابک زنجانی با مدیران وزارت نفت در تهران دیدار می‌کند؛. اما در نهایت معاونت امور بین الملل شرکت ملی نفت با واگذاری محموله های نفتی به بابک زنجانیو اجاره آن به موافقت نمی کند.

وی ادامه داد: او به عنوان خریدار به وزارتخانه وارد می‌شود و مدعی می‌شود از اوپک 3 میلیون بشکه نفت خریده است.

نماینده دادستان به تقلب در اعتبارات اسنادی توسط بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: اقدام متقلبانه به خرید شرکت «ایزو» جز شرکت‌های متهم در مالزی و دادن اعتبار اسنادی صوری به شرکت «HK» توسط متهم از جمله اقدامات متقلبانه است.

نجفی ادامه داد: متهم محموله هایی از جمله از جمله 2 میلیون بشکه نفت خام، 106 هزار تن نفت کوره، 300 هزار تن نفت کوره، 900 هزار تن نفت کوره، 600 هزار تن نفت کوره، 250 هزار تن معیانات گازی و همچنین 120 هزار تن معیانات گازی که در مجموع 11 محموله از شرکت «HK» گرفته است که مبلغ اعتبارات اسنادی گشایش یافته به ارزش 2 میلیارد و 616 میلیون دلار آمریکا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار