کد خبر: 744439
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
وزیر کار با اعلام اینکه در سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد و ۳۰۰ هزار شغل موجود نابود شده است، گفت: در سال ۹۳ به صورت خالص ۴۰۰ هزار شغل ایجاد شد.
 مهر: علی ربیعی درباره انتقاداتی که از آمار ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در کشور مطرح می‌شود، گفت: آماری که در ایجاد ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شد، کاملا درست است و پایه علمی دارد. آمار تامین اجتماعی و صدور بیش از ۶۵۰ هزار دفترچه بیمه، مُهر تاییدی بر این اظهارات اخیر است اما منتقدان بدون توجه به روند طی شده، آمارها را نقد می‌کنند.

وزیر کار اظهارداشت: با وجود ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در سال گذشته، ۳۰۰ هزار شغل هم ریزش داشته، بنابراین به طور خالص تنها ۴۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.

وی همچنین به پتانسیل بخش تعاون اشاره کرد و گفت: تعاونی‌ها به مبارزه فقر غذایی کمک بسیاری کرد و اخیرا در توزیع سبد کالا برای بیش از ۱۰ میلیون نفر ایرانی، موفق وارد شد.

وی ادامه داد: باید با کمک اتاق‌های تعاون به ایجاد تشکل ها و اتحادیه‌های استانی بپردازیم، چرا که این نهادها عامل توسعه خواهند بود و در بسیاری از بخش‌ها کمک می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه اقتصاد ایران در حال خروج از رکود است، تصریح کرد: باید از این فرصت استفاده کرده و جایگاه تعاون و اقتصاد را احیا کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه ارزانترین مسیر اشتغال‌زایی تعاونی‌ها هستند، گفت: برخی مشاغل در حوزه نفت با صرف بیش از میلیاردها تومان یک شغل ایجاد می‌کنند اما در بخش تعاون با ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان، شغل پایدار ایجاد می‌شود.

وزیر کار افزود: در گذشته به دلیل حرکت‌های پوپولیستی محیط زیست تخریب شد در حالی که می‌توانست با توجه به بنگاه‌های کوچک شرایط بهتری را رقم بزند.

وی همچنین با دفاع از سیاست های اقتصادی دولت، تاکید کرد: دولت در سیاست‌های اقتصادی برخلاف برخی اظهارنظرها موفق عمل کرده است.

ربیعی همچنین در مورد انتقاد از روند تحویل مسکن مهر بیان داشت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی در یکسال گذشته، منجر به تحویل ۹۰۰ هزار واحد شد. در کنار مسکن مهر، تعاونی‌های مسکن هم موفقیت‌های بسیاری داشتند که نباید از آنها هم چشم‌پوشی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار