کد خبر: 744430
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
در نشست با خبرنگاران:
مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان خراسان رضوی گفت: هفته ملی و روز جهانی کودک از ۱۵ مهرماه آغاز می شود که به همین منظور برنامه های متنوعی درمراکز هشت گانه خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

 جواد محقق نیشابوری  در نشست خبری که با موضوع «تشریح برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک» در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری در سال ۴۴ تاسیس شد و جزو تنها نهاد های فرهنگی بوده که در طول زمان تغییر ماهیت، آرم و اسم نداده است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در پنج محور فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و دینی و  ۴۲ رشته با هدف پرروش خلاقیت کودکان و نوجوانان فعالیت دارد اما متاسفانه آنطور که باید از توجه و حمایت دولت و مدیران برخوردار نیست.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی  با بیان اینکه این نهاد نماد کم گویی و پرکاری است، عنوان کرد: در حال حاضر ما ۳۴ مرکز ثابت، ۶ مرکز سیار و ۳ مرکز پستی با ۲۱۳ نیروی رسمی داریم که بیشتر نیروهایی که در این مراکز فعال هستند اکثرا آدم های خلاق و تاثیر گذار می باشند.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که امسال در جهت رشد و تقویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در دستور کار قرار دادر می توان به طرح مدرسه کانون یار با همکاری آموزش و پرورش استان، طرح کانون در منزل و طرح مجمع خیرین کانون یار اشاره کرد.

محقق نیشابوری اضافه کرد: در خصوص هفته ملی کودک امسال دولت جدی تر پای کار آمده است و پیگیری موضوع از طریق وزارت کشور به تمامی استانداری ها ابلاغ و از طریق معاونت های اجتماعی استانداری برنامه های این هفته ساماندهی می شود.

وی با بیان اینکه هفته ملی و روز جهانی کودک از ۱۵ مهرماه شروع و تا ۲۱ مهرماه ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: به همین مناسبت هر کدام از روزهای هفته براساس موضوع انتخابی نام گذاری شده است.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: موضوعات نام گذاری شده این هفته به ترتیب ۱۵ مهرماه با عنوان کودک، سلامت و ایمنی، ۱۶ مهرماه با عنوان کودک، هنر و میراث فرهنگی، ۱۷ مهرماه با عنوان کودک، خانواده و رسانه، ۱۸ مهرماه با عنوان کودک، کتاب و کتابخوانی، ۱۹ مهرماه با عنوان کودک، محیط زیست و منابع طبیعی، ۲۰ مهرماه با عنوان کودکان، دنیا، صلح و دوستی و در نهایت ۲۱ مهرماه با عنوان کودک، آموزش و تربیت اسلامی است.

وی شعار امسال هفته ملی کودک را «دنیا با لبخند کودکان زیباست» اعلام کردو افزود: یکی از مهمترین برنامه های کانون پرورش فکری خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه آشنایی کودکان با حرفه ها و سازمان های مختلف است که با ۱۷ غرفه برای کودکان ۸ تا ۱۳ ساله در مرکز هشت کانون پرورش فکری استان در خیابان رازی قاسم آباد برگزار می شود.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه های این هفته کارگاه های آموزشی قصه گویی، قصه سازی، کتاب سازی و نمایش فیلم و تئاتر است.

محقق نیشابوری جامعه مخاطب کانون پرورش فکری را کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال دانست و گفت: کانون ها بیشتر جایگاه و مکانی برای کودکان مستعد و با استعدادی است که به دنبال مکانی برای پرورش استعدادها و خلاقیت خود هستند.

وی با اشاره به ۱۷ هزار و ۵۰۰ عضو کانون پرورش فکری خراسان رضوی اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ برنامه برای ۱۹۳ هزار کودک و نوجوان برگزار شده است و همچنین ۸۰ هزار کتاب به امانت گرفته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار