کد خبر: 744345
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کمیسیون ویژه بررسی برجام درگزارش خود تصریح کرد: در قطعنامه 2231 و 1929 یا هیچ‌یک از قطعنامه‌های پیشین عبارات «نقض صلح و امنیت بین‌الملل» و یا «تهدید صلح و امنیت بین‌الملل» برای ایران به کار برده نشده، لذا از این حیث هیچگاه ایران ذیل فصل 7 نبوده است.
تسنیم: سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام، جمع بندی و گزارش نهایی این کمیسیون از بررسی برجام را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

در بخشی از این گزارش با بررسی آنچه خروج از فصل 7 خوانده شده، کمیسیون با ارائه اسناد متقن تاکید می‌کند که ایران در گذشته ذیل فصل 7 نبوده است که اکنون بحث خروج آن مطرح شده است.

در این گزارش آمده است: کمیسیون پس از استماع نظرات مختلف درباره جایگاه قطعنامه 2231 طبق منشور ملل متحد، در مجموع ارزیابی کرده است که قرار گرفتن کل این قطعنامه ذیل ماده 25 منشور ملل متحد و لحن ملایم‌تر آن نسبت به قطعنامه‌های پیشین شامل قطعنامه 1929، یک امر مثبت تلقی می‌شود. ولی از آنجا که محدودیت‌های اصلی قطعنامه 2231 عیناً مثل قطعنامه 1929 ذیل ماده 41 منشور ملل متحد اعمال شده و با یادآوری اینکه نه در قطعنامه 2231 و نه در قطعنامه 1929 و یا هیچ‌یک از قطعنامه‌های پیشین عبارات «نقض صلح و امنیت بین‌الملل» و یا «تهدید صلح و امنیت بین‌الملل» برای ایران به کار برده نشده، لذا از این حیث هیچگاه ایران ذیل فصل 7 نبوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار