کد خبر: 744179
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
اساتيد و كارگردانان بين‌المللي جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان در گفت‌وگو با «جوان»:
يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي بيست و دومين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان بخش بين‌الملل اين دوره است كه با حضور بيش از 10 گروه تئاتري از كشورهاي مختلف يكي از پررونق‌ترين جشنواره‌هاي بين المللي را رقم زده است.
سپيده آماده
يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي بيست و دومين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان بخش بين‌الملل اين دوره است كه با حضور بيش از 10 گروه تئاتري از كشورهاي مختلف يكي از پررونق‌ترين جشنواره‌هاي بين المللي را رقم زده است. به همين بهانه گفت‌وگويي با كارگردانان، اساتيد و هنرمندان حاضر در بخش بين‌المللي بيست و دومين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان داشته‌ايم تا از اين تجربه حضور بپرسيم.
پروفسور كريستل هافمن، استاد دپارتمان تئاتر دانشگاه اوسن بروك آلمان در گفت‌وگوي «جوان» در خصوص حضورش در اين دوره از جشنواره مي‌گويد: براي پنجمين بار است كه در جشنواره تئاتر كودك و نوجوان شركت كرده‌ام و ورك‌شاپ من در اين دوره از جشنواره درباره چگونگي توليد تئاتر در حوزه كودك و نوجوان است.
پس از پايان جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان به شهر تهران سفر مي‌كنم و قرار است كارگاهي هم در خصوص تئاتر در اين شهر برگزار كنم.
هافمن ادامه داد: تئاتر در كشور ايران هنري است كه بسياري با عشق و علاقه آن را دنبال مي‌كنند. اين مسئله را مي‌توان در حضور گروه‌هاي متعدد در جشنواره‌هاي تئاتري و برگزاري جشنواره‌هاي تئاتري تخصصي در اين كشور ديد. حضور گروه‌هاي تئاتر ايراني هم در كشورهاي ديگر قابل توجه است.
ديتلف كوهلر، استاد آلماني تئاتر كه براي برگزار كارگاه‌هاي تخصصي در اين دوره از جشنواره تئاتر كودك همدان شركت كرده است در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص جشنواره تئاتر كودك مي‌گويد: از اينكه در اين جشنواره حضور پيدا كرده‌ام خيلي خوشحالم. جو بسيار خوبي در جشنواره برقرار است. ايراني‌ها هم مردمان بسيار مهمان نوازي هستند.
وي با اشاره به جايگاه جشنواره تئاتر همدان ادامه مي‌دهد: جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان از سطح بالايي از كيفيت برخوردار است و من نمي‌توانم فرقي ميان جشنواره‌هاي تئاتر همدان و ديگر جشنواره‌هاي تئاتر كودك و نوجوان در ساير كشورها بگذارم.
اين استاد آلماني تئاتر در خصوص برگزاري سالانه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان اظهار مي‌كند: برگزاري جشنواره تئاتر كودك در بسياري از كشورها به صورت چند ساله است و برگزاري سالانه اين جشنواره در همدان بسيار قابل توجه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار