کد خبر: 744177
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
دبير سيزدهمين اجلاس پيرغلامان حسيني خبر داد
دبير سيزدهمين اجلاس بين‌المللي تجليل از پيرغلامان حسيني گفت: در اين دوره يك مهمان ويژه داريم كه به دليل پژوهش‌هاي عميق و كاربردي پيرامون نهضت عاشورا، عربستان سعودي براي سر او جايزه تعيين كرده است!
دبير سيزدهمين اجلاس بين‌المللي تجليل از پيرغلامان حسيني گفت: در اين دوره يك مهمان ويژه داريم كه به دليل پژوهش‌هاي عميق و كاربردي پيرامون نهضت عاشورا، عربستان سعودي براي سر او جايزه تعيين كرده است!
نشست خبري سيزدهمين اجلاس بين‌المللي تجليل از پيرغلامان حسيني در ساختمان بسيج اين سازمان برگزار شد. در اين جلسه، دهقان نيري دبير اجلاس به ايراد سخن پرداخت و اظهار داشت: قرار بود در اين نشست از حضور استاندار فارس نيز بهره‌مند شويم كه حضور ايشان به دليل شركت در تشييع پيكرهاي جان‌باختگان فاجعه منا، ميسر نشد.  
وي سپس به پيشينه اجلاس تجليل از پيرغلامان حسيني پرداخت و افزود: نخستين دوره اين اجلاس در حسينيه جماران برگزار شد و به مدت شش سال به همين منوال ادامه يافت تا اينكه در دوره هفتم با طرحي كه در اداره كل سابق نغمات آييني راديو مطرح شد، قرار شد برگزاري مراسم به قبل از ايام محرم موكول شود و مداحان ساير استان‌ها غير از پايتخت را هم در برگيرد و بدين صورت نخستين دوره بين‌المللي اجلاس در شهر زنجان «پايتخت شور و شعور حسيني» (به فرموده مقام معظم رهبري) برگزار شد. سپس به بوشهر، همدان، اردبيل، ‌گرگان و اهواز رفت و امسال نيز استان فارس ميزبان است. اين مقام مسئول درباره مهمانان خارجي حاضر در جشنواره نيز گفت: 40‌مهمان از 19 كشور آذربايجان، افغانستان، السالوادور، آلماني، اندونزي، بوركينافاسو، پاكستان، تاجيكستان، تانزانيا، تايلند، ميانمار، هندوستان، يمن، لبنان (دو اسقف مسيحي)، نيجريه، قطر، مالزي، تركيه و عراق حضور دارند كه از اين تعداد 14 نفر در اختتاميه تجليل مي‌شوند.
وي افزود: 11‌نفر از مهمانان خارجي كاملاً افرادي ويژه هستند، به عنوان نمونه يكي از اين مهمانان كه اكنون در تهران حضور دارد و از انتشار عكس ايشان معذوريم، به دليل پژوهش‌هاي عميق و كاربردي پيرامون نهضت عاشورا از سوي عربستان مورد غضب واقع شده و سعودي‌ها براي سر او جايزه تعيين كرده‌اند!
دهقان نيري در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران گفت: امسال مداح بانو هم در اجلاس داريم اما هنوز شرايط تجليل از آنها را بررسي نكرده‌ايم. ان‌شاءالله در سال‌هاي آينده شرايط آن را بررسي مي‌كنيم. مثلاً يك بانوي سني مذهب از كردستان داريم كه هر ساله در روز عاشورا مراسم پرشكوهي دارد و 2 هزار غذاي نذري توزيع مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار