کد خبر: 744123
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
قنادباشي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
يك كارشناس مسائل غرب آسيا گفت: در گفت‌وگوهاي انجام شده در مسقط امارات سعي كرده اند كه قطعنامه 16-22 را اجرا كنند كه به موجب آن انصارالله از شهرها بيرون بروند اما اين مسئله مورد قبول مردم نيست كه شهرهاي يمن را بي دفاع در اختيار گروه هاي القاعده و داعش و غيره قرار دهند.
زينب صناعي

جوان‌آنلاين: جعفر قنادباشي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص آخرين وضعيت بحراني يمن اظهارداشت: در حال حاضر شش ماه از جنگ عربستان و يمن مي گذرد و كشتار به بدترين نحو ادامه پيدا كرده است و مي توان گفت در تاريخ جهان چنين كشتاري با اين وسعت و در شبانه روز حتي در مقايسه با جنگ هاي جهاني بي سابقه است.

وي تصريح كرد: در صحنه نظامي، ائتلاف ها شكست هاي فاحشي را به رهبري سعودي تحمل كرده كه رسانه هاي گروهي منطقه به دليل آنكه از مواجب بگيران دولت سعودي هستند، آن را منتشر نمي كنند. حتي شكست اماراتي ها را منعكس نمي كنند چرا كه آنها ديگر حاضر به ادامه ي اين روند نيستند.

اين كارشناس مسائل غرب آسيا ادامه داد: در مارب يعني استان هم مرز با عربستان، يك ائتلاف تازه اي در يك ماه گذشته تشكيل شده كه نيروهايي از عربستان و چند كشور ديگر است كه شكست هاي فاحشي هم خورده اند و رسانه هاي غربي آن را منعكس نمي كنند؛ وجود دارد به طوري كه ما ضمن اينكه شاهد بمباران شديد شهرهاي يمن و مسلمانان و نمازگزاران يمني از بالا توسط سعودي ها و از زمين توسط نيروهاي داعش و القاعده هستيم اما شكست هاي زياد نيروهاي زميني در چند نقطه نظير مناطقي از استان مارب، تعزتعج و حتي خاك عربستان يعني استان نجران و جيران هر روزه شاهد كشته شدن تعدادي از افسران سعودي هستيم.

قنادباشي عنوان كرد: در كنار اين ها شاهد تحركات سياسي نيز هستيم و آن اينكه آقاي منصور هادي را سعي كردند به عدن منتقل كنند و درحال حاضر سفري را براي ورود او به سازمان ملل ترتيب داده اند كه او هم در كنار روساي جمهور و مقامات مسئول كشورهاي مختلف قرار بگيرد. اين در حاليست كه نبايد رئيس جمهوري كه دوره رياست جمهوري اش تمام شده است و قانوني نيست به سازمان ملل راه پيدا كند.

وي اظهار كرد: منصور هادي در حقيقت رئيس جمهور دست نشانده يك كشور است و در منشور سازمان  ملل و در هيچ منشور بين المللي ديگري هيچگاه نمي توانند رئيس جمهوري كه وقت قانوني اش تمام شده است را در موقعيتش تثبيت كنند اما اين ها چنين كاري كردند. علاوه بر آن يك صفتي هم آقاي منصور هادي دارد كه هيچ رئيس جمهور ديگري ندارد و آن اينكه وي را يك ارتش بيگانه به خاك كشور برگردانده است كه اين مسئله هم غير قانوني است بنابراين مي توان گفت اين ها سعي كرده اند كه از لحاظ سياسي اينگونه وانمود كنند كه يمن داراي دولت مشروعي است كه حتي خود آقاي منصور هادي به رغم اينكه سربازان عربستان از منطقه عدن حفاظت مي كنند به هيچ وجه تحمل مخالفت هاي مردمي را ندارد به طوري كه مخالفت هاي مردمي زياد است و نگران هستند تا مردم او را از صحنه نبرد بيرون كنند.

اين كارشناس مسائل غرب آسيا بر اين باور است كه بايد گفت مردم يمن در اين مدت بسيار خوب ظاهر شده اند و به تازگي هم سالگرد سقوط استكباري دولت يمن بود كه مردم به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب شان چگونه در صحنه حاضر شدند و چه عظمتي آفريدند و قبل از آن در مسئله حج و محكوم كردن عربستان كه به آنها راه نداده است و همسويي با مردم فلسطين بسيار خوب درخشيدند.

به گفته وي، مردم يمن در صحنه هاي سياسي همبستگي و انسجام شان را خوب حفظ كردند و درحال حاضر در جهت تشكيل يك دولت انقلابي گام بر مي دارند؛ همچنين در صحنه نظامي هم به رغم همه ي همكاري هايي كه امريكايي ها با عربستان كرده اند، پيروزي هاي خوبي در داخل و خارج يمن كسب كرده اند.

قنادباشي در خصوص گفتگوي هاي انجام شده در مسقط يمن نيز بيان داشت: اين گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد اما همچنان به نتيجه روشني كه مسيري براي تشكيل دولت يمن باشد نرسيده اند البته در اين گفت و گوها شيخ احمد نماينده يمن در سازمان ملل هم حضور دارد اما به آنچه كه مي توان اميد بست، تسليم احزاب يمني و ارتش يمن و كميته هاي مردمي براي تشكيل دولت است كه اين تصميم بسيار مشخص تر است. چون آنها در اين كميته سعي كرده اند كه قطعنامه 16-22 را اجرا كنند كه به موجب آن انصارالله از شهرها بيرون بروند كه اين مورد قبول مردم نيست كه شهرهاي يمن را بي دفاع در اختيار گروه هاي القاعده و داعش و غيره قرار دهند.

اين كارشناس مسائل غرب آسيا درباره ادامه ي اين وضعيت بحراني گفت: خود عربستان خواهان متوقف كردن اين وضعيت است اما هنوز هيچ چيز معلوم نيست ولي تحليل هاي كارشناسان نشان مي دهد كه اين جنگ نابرابر به پيروزي مردم يمن منجر خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
2
با تشكر از اينكه از واژه "غرب آسيا" استفاده كرديد.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
جناب قناد باشی "سازمان های بین المللی
دست نشانده امریکا"درحال حاضر با پول عربستان "دست نشانده نوکر امریکا قرار
گرفته ست.
گویند:نوکری بود"چاکری داشت "چاکری بود"
مخلصی داشت.حال داستان امریکا وعربستان
ومنصور هادی و... ست.
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
ایران اسلامی وظیفه دارد که به انقلابیون یمنی کمک کند تا در برابر سعودیهای مرتجع/نوکر صفت/ و نظام کثیف آل سعود بامید خدا پیروز شوند. ولی تا حالا از فعالیتهای جدی و قاطعانه دولت روحانی در دفاع از ملت مظلوم یمن خبری نبوده و سکوت معنی دار ظریف خجالت آور است. ظریف حتی بنا به توسیه کدخدایش کشتی امداد ایران را از مسیر قبلی برای بندر یمن منحرف کرد تا کدخدایش را خشنود کند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار