کد خبر: 743939
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
روحانی:
رئیس جمهور گفت: زبان ایران در این فاجعه زبان برادری و ادب بوده و اگر لازم باشد از زبان اقتدارمان نیز بهره می‎گیریم.
زبان ایران در فاجعه منا زبان برادری و ادب بوده و اگر لازم باشد از اقتدار نیز بهره‎ میگیریم/ از خون عزیزانمان نخواهیم گذشتجوان آنلاين: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم استقبال رسمی از پیکر جانباختگان فاجعه منا که صبح امروز در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، با عرض تسلیت مجدد به همه خانواده‎های عزیز قربانیان فاجعه منا و با تشکر از مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در مراسم صبح امروز برای ادای احترام به پیکرهای مطهر که در این فاجعه جان باختند تشکر کرد و گفت: از همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در مراسم صبح امروز برای احترام به اجساد مطهر عزیزانمان که در این حادثه جان باختند شرکت کردند، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور کشورمان افزود: اولین قدم از اقداماتی که قرار بود جمهوری اسلامی ایران انجام دهد به منصه ظهور رسید و تعدادی از اجساد پاک قربانیان به کشور بازگردانده شد و فردا در مراسم رسمی در استان‌هایی که این قربانیان به آنجا تعلق دارند تشییع انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گام دوم شناسایی سایر اجساد مطهر است که این کار به سرعت پیگیری خواهد شد و در مراحل بعد اقدامات دیگری که باید در قبال این حادثه انجام شود، صورت می‌گیرد.

روحانی تأکید کرد: باید روشن شود افرادی مقصر بوده‌اند و یا نه و اگر ثابت شود عده‌ای از مأمورین در این حادثه تقصیر داشتند ما به هیچ عنوان از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه زبان ما در این حادثه زبان عاطفه، برادری و ادب و در جای لازم از زبان دیپلماسی هم استفاده شد تأکید کرد: اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدار خودش نیز استفاده خواهد کرد.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: این فاجعه یک آزمون بزرگی برای دولت، ملت و خانواده‌هایی بود که عزیزان خود را بعنوان مهاجر الی الله از دست دادند بود.

وی همچنین با بیان اینکه این حادثه آزمونی برای دولت عربستان سعودی، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اسلامی نیز بود تصریح کرد: واقعیت این مسئله باید بطور کامل برای ما روشن شود و از طریق یک کمیته حقیقت‌یاب، همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باید بدانند چرا این فاجعه به وقوع پیوست و باید مطمئن شوند برای سالهای آینده چنین فاجعه‌هایی به وقوع نمی‌پیوندد.

وی با تأکید بر اینکه در این آزمایش بزرگ ملت صبر و متانت و یکپارچگی و همبستگی نشان دادند گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز سرافراز بودند و من در اینجا از وزیر بهداشت که تلاش فراوانی انجام داد تا این اجساد بازگردند و وزیرامورخارجه کشورمان که پیگیر این موضوع در سازمان ملل بود و همچنین از سازمان حج و زیارت، بعثه رهبری تشکر می‌کنم و با تلاش دست جمعی تا امروز توانستیم از بخشی از مسائل عبور کنیم. 

رئیس جمهور از تلاش‌های وزارت کشور رؤسای قوای مقننه، قضاییه و مقام معظم رهبری تقدیر کرد و گفت: با توجه به بیانات مقتدرانه رهبری و درایت ایشان در این حادثه امیدواریم شاهد وحدت و همبستگی در کشور باشیم.

وی افزود: دولت همچنان پیگیر حادثه است و نتیجه را به اطلاع ملت خواهند رساند چرا که باید این حقیقت به زودی روشن شود.

رئیس جمهور ضمن تسلیت به ملت ایران و ملل کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: برای مجروحان این حادثه شفای عاجل می‌خواهیم و برای خانواده‌هایشان صبر و اجر فراوان چرا که در این حادثه حاجیان ما مظلومانه جان به جان آفرین تسلیم گفتند و باید به خون آنان احترام گذاشت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
3
جناب روحانی"چرا؟تفکر شما براینستکه زبان
ایران باید با زبان ادب باشد.ایا؟ دنیا در مسیر ادب و انسانیت سیرمی کند "که کشورمان ملزم به مودب بودن ست.
گویند: با هرکس باید مانند خودش رفتار کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
2
چه عجب ...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
2
چه عجب!!!
چرا از روز اول این حرف را نزدید؟!!
...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار