کد خبر: 743856
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
شكست ايران مقابل چين در نيمه‌نهايي بسكتبال قهرماني آسيا
تيم بسكتبال كشورمان در مرحله نيمه‌نهايي بسكتبال قهرماني آسيا با شكست مقابل چين، از رسيدن به فينال بازماند.
سعيد احمديان
تيم بسكتبال كشورمان در مرحله نيمه‌نهايي بسكتبال قهرماني آسيا با شكست مقابل چين، از رسيدن به فينال بازماند.
ايران پنج‌شنبه در مرحله يك‌چهارم نهايي به مصاف كره‌جنوبي رفت، حريفي كه سال گذشته در فينال بازي‌هاي آسيايي اينچئون مقابل اين تيم مغلوب شده بود تا اين مسابقه مصافي انتقامي براي كشورمان باشد. شاگردان بائرمن بازي با كره‌جنوبي را با قدرت شروع كردند و با نتيجه كلي 75 بر 62 پيروز شدند و به نيمه‌نهايي رسيدند.
در نيمه‌نهايي، عصر ديروز ايران و چين براي شناخته شدن يكي از فيناليست‌هاي بسكتبال قهرماني آسيا برابر هم قرار گرفتند؛ دو تيم مدعي بسكتبال آسيا كه خيلي‌ها پيش‌بيني مي‌كردند اين دو تيم در فينال به هم برسند. حضور يك بازيكن دو متر و 20 سانتي‌متري و چندين بازيكن بالاي دو متر در تركيب چين سبب شده بود تا تيم ميزبان يكي از مدعيان جدي قهرماني باشد. آنها براي رسيدن به فينال توانسته بودند هند را شكست دهند. در سوي ديگر ايران كه نمايش قدرتمندانه‌اي در يك‌چهارم نهايي برابر كره داشت، مي‌توانست حريف سرسختي براي چيني‌ها باشد، هرچند يكي از بهترين بازيكنانشان يعني حامد آفاق را در اين بازي در اختيار نداشت. مسابقه در حالي آغاز شد كه بازيكنان چين كه از حمايت نزديك به هفت هزار تماشاگر خودي بهره مي‌بردند با ارائه يك بازي كم‌اشتباه، دفاع خوب و قدرت تمام‌كنندگي بهتر در مقابل تيم پراسترس و پراشتباه ايران تيم برتر ميدان بودند. چيني‌ها در كوارترهاي اول و دوم با نتايج 21 بر 12 و 18 بر 17 ايران را شكست دادند تا در امتياز 39 بر 29 به سود چين، نيمه نخست تمام شود. كوارتر سوم هم با حساب 19 بر 15 به سود چين به پايان رسيد. شاگردان بائرمن در كوارتر چهارم باز هم تلاش كردند تا به بازي بازگردند ولي چيني‌ها به سختي اجازه مي‌دادند تا اختلاف كمتر از 10 امتياز شود. نتيجه اين كوارتر 13 بر 12 به سود ايران تمام شد تا تيم ميزبان در مجموع 70 بر 57 برنده باشد.
با مصدوميت حامد آفاق در بازي مقابل كره‌جنوبي و نرسيدن او به اين بازي، پرتاب‌هاي بازيكنان ايران حتي به سبد هم نمي‌رسيد و تلاش آنها در عمل ناكام ماند، به طوري كه شاگردان بائرمن در پرتاب‌هاي سه امتيازي ناكام مطلق بودند و توپ‌هاي آنها وارد سبد نمي‌شد. در مقابل چيني‌ها هم كه با استفاده از بازيكنان بلندقدشان توانسته بودند حامد حدادي را مهار كنند تا او كه چند بار به عنوان با ارزش‌ترين بازيكن آسيا انتخاب شده بود، نتواند مانند بازي با كره بدرخشد.
با اين برد چين امروز در بازي فينال به مصاف برنده بازي فيليپين و ژاپن مي‌رود و تيم ايران در بازي رده‌بندي با بازنده اين بازي پيكار مي‌كند. تيم قهرمان آسيا به صورت مستقيم به المپيك صعود مي‌كند و سه تيم بعدي بايد در مسابقات انتخابي بين‌قاره‌اي شركت كنند، رقابت‌هايي كه شاگردان بائرمن كار سختي براي رسيدن به المپيك خواهند داشت.
درك بائرمن، سرمربي آلماني تيم ملي ايران درباره اين بازي گفت: «به تيم چين تبريك مي‌گويم. آنها مستحق پيروزي در اين مسابقه بودند و در دفاع بهتر از ما عمل كردند. قدبلند و جواني بازيكنان چين يكي از نقاط قوت آنها بود. بازيكنان ما هم سخت بازي كردند. به آنها افتخار مي‌كنم. وقتي در كوارتر چهارم به دفاع زون رفتيم، فكر مي‌كردم بازي را مي‌بريم اما تمركزمان را از دست داديم. همچنين دو گارد خود را در ديدار قبلي و كوارتر اول ديدار با چين از دست داديم و اين نااميد‌كننده بود. با اين وجود به نظرم تمام توان خود را در زمين گذاشتيم و سخت جنگيديم. واقعاً ناراحت هستيم اما فردا بايد براي سومي بجنگيم.» كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران سوت داوران را در نتيجه ديدار برابر چين مؤثر دانست. صمد نيكخواه‌بهرامي در نشست خبري بعد از ديدار برابر چين گفت: «صحبت كردن بعد از باخت خيلي سخت است. آنها خيلي خوب شروع كردند. به نظرم برخي تصميمات داوران درست به نظر نمي‌رسيد و به آنها اعتماد به نفس داد. ضمن اينكه آنها در خانه بازي مي‌كردند و شوت‌هاي اوليه باعث اطمينان خاطرشان شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار