کد خبر: 743470
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
نامه سرگشاده بسيج دانشگاه امام صادق(ع) به جنتي درباره عملكرد ضعيف مرادخاني
بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) در پي اتفاقات و تحركات اخير اين روزهاي معاونت هنري وزارت ارشاد به مديريت علي مرادخاني، با انتشار نامه‌اي به علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت يازدهم، نسبت به عملكرد، مسائل و حواشي اين معاونت تذكرات و انذارهايي را مطرح ساخته است.
مصطفي شاه‌كرمي
بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) در پي اتفاقات و تحركات اخير اين روزهاي معاونت هنري وزارت ارشاد به مديريت علي مرادخاني، با انتشار نامه‌اي به علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت يازدهم، نسبت به عملكرد، مسائل و حواشي اين معاونت تذكرات و انذارهايي را مطرح ساخته است.
قصه حواشي و اتفاقات پيراموني معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هر روز رنگ تازه‌اي به خود مي‌گيرد. اين موارد كه در حال تبديل شدن به قصه «هزار و يك شب» تازه و جديدي است موجبات نگراني و دلخوري بسياري از رسانه‌ها، نخبگان و طيف‌هاي مختلف دلسوز و دغدغه‌مند كشور را فراهم كرده است.
پس از مطالبه‌گري رسانه درباره معاونت هنري وزارت ارشاد و در پي همين نگراني‌ها بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) كه سابقه مكاتبه و ارسال نامه به وزير ارشاد در زمينه قصور و كم‌كاري‌هاي صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر را دارد با انتشار نامه سرگشاده‌اي نسبت به شخص علي مرادخاني معاون هنري وزير ارشاد و حواشي و اتفاقات پيراموني وي ابراز نگراني شديد كرده است.
در بخشي از نامه بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) آمده است: «متأسفانه چندي است معاونت هنري وزارتخانه متبوع شما دست به اقداماتي مي‌زند كه موجب تعجب و تأثر بدنه معتقد به گفتمان امام راحل و انقلاب گشته است. ما دانشجويان بسيجي دانشگاه امام صادق عليه‌السلام با در نظر گرفتن سابقه مبارزاتي و انقلابي شما نمي‌توانيم باور كنيم تصميم‌گيري‌ها و اتفاقاتي كه در وزارتخانه تحت امر شما و مشخصاً در معاونت هنري ارشاد در حال رخ دادن است با اطلاع دقيق شما صورت مي‌گيرد و از طرفي حركات مشكوك اين معاونت در ترويج فرهنگ معاند و منزوي كردن فرهنگ اصيل انقلابي در دوران پساتحريم و حركت هدف‌دار و از پيش مشخص شده برخي از مسئولان هنري ارشاد كه نقش جاده صاف‌كن در عادي‌سازي روابط، را در دستور كار دارند به  نام شما نوشته خواهد شد، چراكه شما عالي‌ترين مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد انقلاب اسلامي هستيد.»
اين بخش از نامه بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) احتمالاً ناظر بر اتفاقاتي از جمله ديدار پنهاني مرادخاني با يكي از اعضاي شوراي روابط خارجي وزارت خارجه ايالات متحده است كه نه‌تنها هيچ خبري از جزئيات آن منتشر نشد بلكه وزير ارشاد و وزارتخانه متبوعش كمترين توضيحي در رابطه با اين ديدار و دلايل انجام آن ارائه نكردند. همچنين بحث دوم در اين زمينه مربوط به ديدار و مذاكره شفاهي مرادخاني با همسر رئيس‌جمهور كشور اتريش است كه چندي پيش به تهران سفر كرده بود، در اين نامه با طرح اين سؤال كه «مذاكرات شفاهي مرادخاني با همسر رئيس‌جمهور اتريش چه بود؟ ارتباطات بيروني و خارج از عرف معاون هنري شما باعث ابهاماتي در نحوه مديريت ايشان بر حوزه مسئوليتي ايشان شده است. گفت‌وگو‌هاي پنهاني آقاي مرادخاني با سفرا و خانواده‌هاي آنان در حيطه كدام يك از وظايف ايشان صورت مي‌گيرد؟» ارائه شده است.
از جمله موارد مورد سؤال و پيگيري رسانه و نخبگان عبارتند از: ماجراي دزدي تابلوهاي ارزشمند دفتر هنرهاي تجسمي، اعطاي مجوز اجرا و توقيف تئاترهاي خلاف اخلاق و قانون، ابهامات و سؤالاتي كه افشاگري پيروز ارجمند پس از استعفايش از دفتر موسيقي ارشاد ايجاد شد، استعفاي حسين طاهري، مدير مركز هنرهاي نمايشي و مصاحبه‌اش پيرامون اختلاف‌نظرش با مرادخاني.
قصيده بلند معاون هنري وزير ارشاد با طرح مباحثي از جمله موضوع حلقه مشاوران وي كه در طول مسئوليت‌شان كمتر در خدمت هنر انقلاب بوده‌اند و نيز بحث عدم رعايت قانون و دوشغله بودن مرادخاني كه در رسانه‌ها به عنوان يك مطالبه عمومي مطرح شد، دچار پيچيدگي عجيبي گرديد.
يكي از علل اصلي دامن زدن به اين مسائل سكوت تاكتيكي وزير و معاون هنري‌اش در مواجهه با سؤالات متعدد رسانه در اين زمينه‌هاست. چه اينكه شنيده مي‌شود بنابر توصيه برخي افراد به مرادخاني، وي «سياست سكوت» را در پيش گرفته است و اين در حالي است كه وقتي از وزير يا سخنگوي وزارت ارشاد سؤالي راجع به مرادخاني و مسئله دوشغله بودن و قانون‌شكني‌اش مطرح مي‌شود با گفتن اينكه «خود آقاي مرادخاني بايد به اين سؤالات پاسخ بدهد» ضمن به اصطلاح «پيچاندن» رسانه‌ها آنها را به كسي ارجاع مي‌دهند كه چند وقتي است تاكتيك «روزه سكوت» در پيش گرفته است و با هنرمندي خاصي مشغول اجراي اين نمايش است. علي جنتي وزير ارشاد پس از شنيدن همه اين انتقادات در دفاع از معاونش گفته است: «ما در معاونت هنري مسئله‌اي نداريم.»
اين نوع از مواجهه وزير، معاونان و مديرانش با سؤالات رسانه‌ها كه چشم و گوش مردم هستند و به درستي «ركن چهارم دموكراسي» قلمداد مي‌شوند، در حالي است كه متولي پيگيري دقيق و اجرايي شدن تام و تمام قانون «جريان آزاد اطلاعات» از سوي دولتي‌ها هستند و بايد بقيه دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي را به اجرا و انتشار اخبار و اطلاعاتشان مجاب و ترغيب نمايند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
سلام چرا بخش بنیاد ملی مدو لباس و نمی گین؟؟؟
استفاده از نیروهای .. کارنابلد،مجوز دادن به مدل های مانتو غیر اسلامی وهدر دادن بودجه معاونت و بنیاد به نورچشمی هاو....
به نظرم باید این جوانب هم پیگیری شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
واقعا این... گندشو درآورده هم دوره قبل هم حالا این بخش مدولباس شده خانه فساد
اون از مدلای مسخره و غیرمتعارفی که میخواد توسعه بده و به جای اون عامل فسادن هم اینکه عوامل و کارکنان اونجا خودشون یه پا مفسدن واقعا جای تاسف داره توی مملکت اسلامی چنین حجاب هایی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار