کد خبر: 743394
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) به وزیر ارشاد
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، نسبت به عملکرد سوال برانگیز معاونت هنری این وزارتخانه واکنش نشان داد.
جوان آنلاين: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در پی مباحث مطروحه این روزهای معاونت هنری وزارت ارشاد، با انتشار نامه‌ای به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به عملکرد این نهاد ابراز نگرانی کرده است. متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر محترم فرهنگی و ارشاد اسلامی

جناب آقای علی جنتی

سلام علیکم

 

متاسفانه چندی است معاونت هنری وزارتخانه متبوع شما دست به اقداماتی می زند که موجب تعجب و تاثر بدنه معتقد به گفتمان امام راحل و انقلاب گشته است. ما دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق علیه السلام با در نظر گرفتن سابقه مبارزاتی و انقلابی شما نمی توانیم باور کنیم تصمیم گیریها و اتفاقاتی که در وزارتخانه تحت امر شما و مشخصا در معاونت هنری ارشاد در حال رخ دادن است با اطلاع دقیق شما صورت می گیرد و از طرفی حرکات مشکوک این معاونت در ترویج فرهنگ معاند و منزوی کردن فرهنگ اصیل انقلابی در دوران پسا تحریم و حرکت هدف دار و از پیش مشخص شده برخی از مسئولان هنری ارشاد که نقش جاده صاف کن در عادی سازی روابط، را در دستور کار قرار دارند بنام شما نوشته خواهد شد، چرا که شما عالی ترین مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد انقلاب اسلامی هستید.

آقای وزیر، این روزها برخی از منصوبان شما در معاونت هنری فراموش کرده اند در وزارتخانه ای مشغول کارند که نیمی از وظایفش تحت عنوان «ارشاد» برنامه ریزی شده و با فراموش کردن این بخش از مسئولیت خود سعی در پاک کردن ارزشهای انقلاب را دارند.

آقای جنتی اگر با عینک خوش بینی بخواهیم به تصمیمات و اتفاقات در حال رخ دادن در معاونت هنری بنگریم، برخی از اشتباهات صورت گرفته به طور قطع غیرقابل جبران خواهد بود که بخشی از آنها را جهت اطلاع شما و مردم هنر دوست و دغدغه مند به طور خلاصه عرض می کینم:

1/ ماجرای مذاکرات شفاهی مرادخانی با همسر رئیس جمهور اتریش چه بود؟ ارتباطات بیرونی و خارج از عرف معاون هنری شما باعث ابهاماتی در نحوه مدیریت ایشان بر حوزه مسئولیتی ایشان شده است. گفتگو های پنهانی آقای مرادخانی با سفرا و خانواده های آنان در حیطه کدام یک از وظایف ایشان صورت میگیرد ؟ هنوز ابهامات زیادی از سفر ایشان به آمریکا وجود دارد که امیدواریم جعبه سیاه سفر معاون شما به آمریکا در دوران مسئولیت شما بر ارشاد رمز گشایی شود.

2/ پشت پرده ماجرای دزدی تابلوهای ازرشمند دفتر هنرهای تجسمی چیست ؟ و چرا اخبار و اطلاعات این اتفاق قطره چکانی و مدیریت شده به بیرون درز می کند؟ چرا عوامل این دزدی که بنا بر اظهار نظرهای مسئولان همان معاونت مشخص شده از مسئولان ارشاد هستند به دستگاههای مسئول، مردم و رسانه ها معرفی نمیشوند؟

3/ سیاست گذاری آقای علی مرادخانی در دفتر موسیقی ارشاد چگونه است؟ شواهد و مصاحبه های مسئول مستعفی دفتر موسیقی ارشاد، آقای پیروز ارجمند حاکی از رانت های مالی و مدیریتی در حوزه موسیقی و برگزاری کنسرت توسط نزدیکان معاون هنری ارشاد در کشور است.

آقای جنتی چرا با توجه به هزینه های مادی و معنوی که جمهوری اسلامی در موسیقی می دهد، وزارت ارشاد همچنان در تصویب یک شیوه نامه ساده در برگزاری کنسرت عاجز و مستاصل است ؟ کدام جریان و چه دستهایی اجازه نداد در زمان پیروز ارجمند شیوه نامه موسیقی به رویت شما برسد و اگر رسیده چرا مشاوران و مسئولان هنری شما اجازه تصویب و اجرای آن در ارشاد را نمی دهند؟

4/ حلقه مشاوران آقای مرادخانی که چندی است در رسانه ها مطرح شده اند اگر نگوییم بدنام و بد سابقه اند قطعا می توان گفت این افراد در خدمت هنر انقلاب نبوده و نیستند. چرا این افراد باید شاه راههای اطلاعاتی و ارتباطی معاونت هنری را در دست داشته باشند؟

5/ آقای جنتی، شما بهتر از هر کسی میدانید که رئیس جمهور دولت یازدهم بعنوان یک حقوقدان چقدر بر اجرای قانون و قانونمداری تاکید دارند. آیا ممکن است اجازه بدهند در یکی از وزارتخانه به طور علنی تخلفی در قد و قامت حضور یک دو شغله در کسوت معاون هنری ارشاد مشغول فعالیت باشند؟ بعضا شنیده می شود که شما بعنوان وزیر ارشاد دولت قانون مدار در توافقی شفاهی با شهردار تهران خواستار حضور مرادخانی دوشغله در ارشاد شده اید که انشاالله با اعلام موضع صریح شما و تغییرات اساسی در معاونت هنری ارشاد جلوی بی قانونی را خواهید گرفت.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق علیه السلام، ضمن تاسف از حضور فردی از یادگاران فرهنگی آن وزیر به لندن کوچ کرده در معاونت هنری ارشاد و ابراز انزجار عمیق از اتفاقات ماه های اخیر در به محاق بردن فرهنگ و هنر اصیل انقلاب و فضا سازی برای نفوذ فرهنگی به کشور، ابتدا بر مبنای وظیفه شرعی و به تاسی از بند میم وصیتنامه بنیانگذار انقلاب ایران به جنابعالی از باب امر به معروف و نهی از منکر تذکر می دهیم و اگر همین روند در معاونت هنری ارشاد ادامه داشته باشد برای آرمانهای انقلاب احساس خطر می کنیم.

از شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسون فرهنگی مجلس ایران نیز انتظار می‌رود در مقطع حساس کنونی کشور ، هرچه سریع‌تر در اصلاح امور هنری و رخدادهای تاسف بار معاونت هنری ارشاد، اقدام لازم و قانونی کنند.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار