کد خبر: 743376
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
مستند «ماهان» با درون مایه طنز به لحظات زندگی محمد لقمانیان عروسک گردان فامیل دور در مجموعه «کلاه قرمزی» و ندا فرمانی از صداپیشگان مجموعه «خاله شادونه»، در آستانه پدر و مادر شدن می پردازد.

به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند «ماهان» ساخته محسن رحمانی این هفته جمعه 10 مهر ساعت 14 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.
این اثر، در نقدی که محمد تهامی نژاد مستندساز شناخته شده بر آن نوشته، مستندی با درون مایه طنز در مورد یک زوج است که در آستانه پدر و مادر شدن قرار دارند و حال و هوای خاص مربوط به این دوران را نشان می دهد.
زوجی که البته برای مخاطبان تلویزیون به واسطه عروسک هایی که جان دادن به آنها را برعهده داشته اند، شناخته شده هستند؛ محمد لقمانیان عروسک گردان فامیل دور و صداپیشه پسر فامیل دور در مجموعه «کلاه قرمزی» و ندا فرمانی صداپیشه عروسک یدونه مجموعه «خاله شادونه».
تکیه فیلم بر دگرگونی های جسم انسانی، رشد کودک درون بدن مادر، تصویر سونوگرافی دوبعدی سیاه و سفیدجنین و هیجان صاحب این موجود ناشناس شدن است.
مهمترین صحنه های فیلم، مونولوگ های شیرینِ محسن رحمانی (کارگردان) روی پشت بام خانه اش ، قصه خوانی او به عنوان پدر آینده و صحنه لالایی خوانی مادر برای کودکی هنوز متولد نشده است.
غالب صحنه های فیلم توسط محسن رحمانی و ندا فرمانی (مادر) تصویر برداری شده است. ماهان، شخصیت اصلی است و فیلم سراسر ثبت هیجان دوران بارداری و البته رفتار والدینی است که به آینده کودکی نیامده می اندیشند.
این مستند در 60 دقیقه در جدول پخش روز جمعه 10 مهر ساعت 14 شبکه مستند سیما قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار