کد خبر: 743091
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
آوازه «خندوانه» به «نوبت شما»ي بي‌بي‌سي رسيد
آوازه «خندوانه» و تأثيري كه پخش اين برنامه در كاهش بينندگان ماهواره دارد پاي تحليل اين برنامه طنز را به برنامه «نوبت شما»ي شبكه بي‌بي‌سي فارسي كشاند...
سميرا سروش
آوازه «خندوانه» و تأثيري كه پخش اين برنامه در كاهش بينندگان ماهواره دارد پاي تحليل اين برنامه طنز را به برنامه «نوبت شما»ي شبكه بي‌بي‌سي فارسي كشاند؛ جايي كه در آن به شكلي غيرمستقيم سعي شد ادامه راه موفقيت استندآپ كمدي در ايران را به سياست گره بزنند.
مدت‌هاست كه «خندوانه» جايي ثابت در ميان علايق مردم ايران پيدا كرده است. در كوچه و خيابان صحبت از اين برنامه و اجراي شادي‌آفرين مجري و كمدين‌هاي آن است؛ ثبت آمار ميليوني پيامك در بخش انتخاب كمدين برتر از سوي مردم و نيز هجوم ميليوني بينندگان اين برنامه به شبكه‌هاي اجتماعي همه انعكاس موفقيت يكي از نادر برنامه‌هاي خلاقانه صداوسيماي ايران آن هم در دوراني است كه اغلب رسانه ملي بازنده ميدان رقابت با ماهواره مي‌شود. حالا فعل و انفعالات بالاي اين برنامه و تأثير زيادش بر جامعه ايران به حدي بوده كه شبكه بي‌بي‌سي نتواند از آن بگذرد و بدان بي‌اعتنا باشد؛ البته اعتناي بي‌بي‌سي به برنامه طنز «خندوانه» به سبك و سياق خاص اين شبكه و توأم با سياست‌ورزي‌هاي خاص آن بود. تا پيش از پخش برنامه «نوبت شما» يك‌شنبه شب، بي‌بي‌سي بارها در بخش‌هاي خبري خود به برنامه «خندوانه» اشاره كرده بود؛ اشاره‌اي كه بيشتر سعي داشت به تنور سياسي رقابت ميان اميرمهدي ژوله و امين حيايي بدمد. بي‌بي‌سي اين بار در برنامه «نوبت شما»‌ يك‌شنبه شب اما تمام و كمال به برنامه «خندوانه» پرداخت و با دعوت از يك طنزپرداز ضدانقلاب به تحليل اين برنامه و تعريف استندآپ كمدي پرداخت. سپس در ادامه سعي شد تداوم راه موفق استندآپ كمدي در ايران به اجراهاي سياسي گره زده شده و اين‌گونه تلقين شود كه استندآپ كمدي واقعي بايد سر و شكل سياسي و انتقادي داشته باشد. جدا از بحث‌هاي سياسي، آوازه برنامه موفق «خندوانه» و تأثيري كه اين برنامه در كاهش تعداد بينندگان ماهواره در ساعات پاياني شب داشته اين چنين باعث جلب توجه شبكه‌هاي ماهواره‌اي شده است. «‌خندوانه» هر شب ساعت 22:15 از شبكه نسيم پخش مي‌شود و تا اين لحظه موفق‌ترين برنامه توليدي صداوسيما و پرونده كاري محمد سرافراز بوده است كه براي خلق آن از ايده برنامه‌سازان و طنزپردازان شبكه‌هاي ماهواره‌اي الهام گرفته نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار