کد خبر: 743088
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
آرمان محمدي
جشنواره فيلم بيروت كه امسال 15 سالگي‌اش را پشت سر مي‌گذارد باز هم به رسم چند ساله اخيرش ميزبان فيلم‌هاي ضدايراني است.
جشنواره فيلم بيروت كه قرار است از هفتم ماه اكتبر(15 مهر) شاهد برگزاري پانزدهمين دوره خود با حضور 80 فيلم از 28 كشور با فيلم افتتاحيه امريكايي باشد باز هم به رسم چند ساله اخيرش يك فيلم ضدايراني را به كارگرداني محسن مخملباف نمايش مي‌دهد.
جشنواره بين‌المللي فيلم بيروت پس از برپايي فتنه 88 در كشورمان هر ساله با نمايش فيلم‌هاي ضدايراني همراه بوده است كه فيلم‌هاي خانواده مخملباف از جمله محسن و حنا مخملباف جزو مهمانان اصطلاحاً پاي ثابت و جايزه بگيرهاي اصلي چند سال اخير اين جشنواره بوده است.
امسال نيز جشنواره بين‌المللي فيلم بيروت بدون حضور مخملباف‌ها برگزار نمي‌شود. چه اينكه اعلام شده است در ميان 24 فيلم بخش «پانوراماي بين‌الملل» اين جشنواره، فيلم «مستأجر» ساخته محسن مخملباف در كنار فيلم‌هايي از كشورهاي فرانسه، آلمان و فنلاند حضور خواهد داشت. داستان اين فيلم كه به يك مهاجر ايراني مي‌پردازد، داستان جواني به نام «اميرعلي» است كه سه ماهي است غيرقانوني به لندن آمده و در خانه پيرزني انگليسي مستأجر است و امروز آخرين روزي است كه اگر اجاره اتاقش را نپردازد از خانه بيرون انداخته مي‌شود و بايد در خيابان زندگي كند؛ اميرعلي با آنكه لندن را نمي‌شناسد، براي آنكه اجاره خانه‌اش را جور كند، راهنماي دو توريست كور مي‌شود و اين در حالي‌ است كه يك مشكل ديگر هم دارد و به خاطر شكنجه‌اي كه شده هر روز يكي دوبار غش مي‌كند. نكته جالب درباره جشنواره بين‌المللي فيلم بيروت اينكه اين جشنواره به صورت ويژه از سوي رسانه‌ها و مراكز مطرح فرانسوي حمايت مي‌شود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار