کد خبر: 742095
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
با اعلام سه روز عزای عمومی درپی فاجعه مرگبار«منا»
در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام رهبر انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.
پیام رهبرانقلاب در پی فاجعه مصیبت‌بار در سرزمین منابه گزارش‌‌ «جوان آنلاین»‌ به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام رهبر انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
 
فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:

۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.
۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.
۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.
۴. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزادارن، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.

والسلام علی عباد الله الصالحین
سید علی خامنه‌ای
دوم مهر یکهزار و سیصد و نود و چهار
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
0
0
لبیک یا سید
خداوند سخترین عزاب ها را برای حکومت جنایتکار آل سعود مهیا گرداند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
0
0
ممنون از اطلاع رسانی عالیتون
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
ظاهرا برنامه از پیش طراحی شده امریکا و اتگلیس و موساد و همدستان آنها این است که می خواهند از این طریق توجه ملت ایران را از جلسات سازمان ملل منحرف نموده و به جنایت هولناک سرزمین وحی منعطف نموده و در بی توجهی کامل امت اسلامی ، بخصوص ملت ایران ، به اصل برنامه های ضد ایرانی اسلامی خود در سازمان ملل بپردازند .
اما باید بدانند که کور خوانده اند و حهان اسلام ، بخصوص ملت ایران ، در کنار پیگیری کشتار دسته جمعی آل سعود و وهابیت در رمی جمرات بصورت جدی و بین المللی ، به درستی و با حساسیت کامل ، بصورت ریز و دقیق ، کلیه برنامه ها و جلسات سازمان ملل را دنبال می نمایند و نمی گذارند کوچکترین مسئله ای از دید آنها مخفی بماند .
انشاءالله
این انقلاب در ادامه انقلاب جهانی اباعبدالله الحسین علیه السلام است و این ملت ملتی عاشورایی و حسینی است .
یا حسین .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
0
سعودی ها باید بخاطربی مسئولیتی در قبال جان حجاج تنبیه شوند.تمامی مسلمان جهان یک صدا در قبال این فجایع رخ داده سکوت
نکرده وبراحتی عبور نکنند.تا سعودی ها با بیان اینکه حجاج خودشان مسئول بودند"خود را تبرعه نکنند.اینده حجاج در دوره های بعد
نامعلوم خواهد بود.تمام مسلمین می دانند"
با حج چه میزان درامد نصیب سعودی های
بی مسئولیت می شود.اگرهمه مسلمین
فقط یکسال به حج نروند"خواهند دید که
چگونه انها تنبیه و راه درست با مسئولیت
را انتخاب می کنند.
عبد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
0
جنايت آل سعود تكميل جنايت صهيونست ها در مسجد الاقصي است . ولي آل سعود بدانند با اين ظلم ديگر حكومتشان داوم نخواهد آرود و بزودي به سزاي اعمال ننگينشان خواهند رسيد . ولي سكوت مردم عربستان هم قابل قبول نيست . آن ها هم بايد از اين يزيديان زمان اعلام برائت نموده و در برابرشان قيام كنند . اين حجاج در مكاني مظلومانه به شهدات رسيدند كه كشتن حشرات هم در آن روز حرام است .
باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
0
لبيك يا امام خامنه‌اي.
خدا شما را حفظ كند و طول عمر با عزت دهد كه اگر هشدارتان نبود، معلوم نمي‌شد شهداي ما در منا چه مي‌شد. امان از دست اين دولت . ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار