کد خبر: 742032
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
دفتر آيت‌‌الله هاشمي رفسنجاني جوابيه‌اي در پاسخ به مصاحبه «جوان» با مهدي طالقاني ارسال كرده كه همراه با توضيح مختصر «جوان» در پي مي‌آيد.
روزنامه جوان در شماره 20شهريورماه خود اقدام به انتشار مطالبي كذب در قالب مصاحبه با آقاي مهدي‌طالقاني عليه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نمود.
اينكه روزنامه‌اي كه به نهادي انقلابي منتسب است كه بيشترين نقش را در برخورد با سازمان مجاهدين خلق و منافقين كوردل داشته و شهداي فراواني را در اين راه تقديم به كشور نموده است چگونه به خود اجازه مي‌دهد در جهت اغراض سياسي برخي جناح‌ها و براي تخريب آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در قالب پرسش و پاسخ با فردي اقدام به تطهير سازمان مجاهدين خلق نمايد از عجايب تلخي‌هاي روزگار است.  متأسفانه اين روزنامه در قالب پرسش‌هاي خود كه حاوي اطلاعات و فرضيات كذبي است سعي در تحريك مصاحبه‌شونده براي توهين و تخريب آيت‌الله هاشمي رفسنجاني داشته است و در اين راه از تطهير سازمان جنايتكار و تروريست مجاهدين خلق تا توهين و تمسخر نيروهاي انقلابي و زدن افترا به افراد ديگر ابايي نداشته و مجموعه اكاذيب، اهانت‌ها و افتراهايي كه در قالب پرسش و پاسخ تنظيم كرده است، به دست انتشار سپرده تا در مأموريت واگذار شده براي تخريب آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بتواند پاداش بيشتري دريافت كند.
اما آنچه كه باعث تأسف بيشتر است، ابا نداشتن مسئولان روزنامه و مصاحبه شونده از توهين و تهمت زدن به افراد براي انجام خدمات به انقلاب است، از جمله تعبير اتهام‌آميز و كذب به يادگار امام راحل در دعوت از مسعودرجوي و ابريشم‌چي از سران منافقين به منزل مرحوم اشراقي، تمسخر پاسداران انقلاب براي برخورد با اعضاي مجاهدين خلق و تهمت زدن به انسان‌هاي بي‌گناه كه در جاي‌جاي اين مصاحبه به چشم مي‌خورد.  
نسبت دادن نقل قول‌هاي كذب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، در «درخت خشكيده خواندن آيت‌الله طالقاني»، افتخار كردن به اقداماتي كه در سال نخست پيروزي انقلاب اسلامي نظير قهر چند روزه كه موجب رنجش بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي گرديد و وارونه‌خواني تاريخ براي دستيابي به مقصود از جمله اقداماتي است كه در جهت تخريب آيت‌الله هاشمي در اين پروژه صورت گرفته است.  جالب اينجاست كه تمامي اين سناريو براساس نقل قولي از آيت‌الله هاشمي استوار شده است كه در آن از مسئول منزل آيت‌الله طالقاني خواسته شده تا از آقاي غرضي كه به عنوان يك پاسدار كه ميهمان اين منزل بوده است، پذيرايي شود و سپس وزارت آقاي غرضي در دوران رياست جمهوري آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان پاداشي تلقي شده كه از سوي آيت‌الله هاشمي به وي براي دستگيري مجتبي طالقاني به اتهام عضويت در سازمان مجاهدين خلق داده شده است!.
باز انتشار توأم با تغيير اين مطلب چندروز پيش از انتشار توسط رسانه‌هاي وابسته به همان نهاد اقدام ديگري بود كه اهداف اين پروژه را آشكار مي‌نمايد.
به‌هر تقدير ضمن تكريم اكثر اعضاي خانواده آيت‌الله طالقاني كه از اين اقدامات خارج از حيطه اخلاق و شرع يكي از اعضا ابراز تأسف كرده‌اند، تأكيد مي‌كند كه جايگاه محبوب و منحصربه‌فرد آيت‌الله طالقاني درافكار عمومي به جهت پايبندي به اخلاق و شرع در حيطه سياسي است، امري كه در اين پروژه توسط مصاحبه‌كننده و مصاحبه‌شونده، زير پا گذارده شده است.
 
توضيح روزنامه جوان
درباره اظهارنظر مهدي طالقاني در خصوص منافقين و نقل قول از آيت‌‌الله هاشمي درباره نسبت منافقين با آيت‌الله طالقاني بايد گفت، هيچ‌گونه سؤالي از طرف روزنامه از وي مطرح نشده و همانگونه كه در روزنامه مستند است، مهدي طالقاني خود در اين باره اظهار نظر كرده و صوت وي نيز موجود است.  در پاسخ دفتر آيت‌الله هاشمي نوعي پيش‌داوري و قضاوت وجود دارد كه باعث تعجب است، لذا اگر صحبت‌هاي مصاحبه‌شونده با روزنامه جوان را افترا مي‌دانيد چرا با افترا پاسخ مي‌دهيد؟ عباراتي نظير «تخريب آيت‌الله هاشمي در راستاي اغراض برخي جناح‌هاي سياسي» و «مأموريت واگذارشده جهت تخريب آيت‌الله هاشمي تا بتواند پاداش بيشتري دريافت كند» نوعي اتهام است كه در يك پاسخ منطقي و مستدل لزومي به آن نيست.  روزنامه جوان هيچ موقع اصرار بر حمايت آيت‌الله هاشمي از منافقين ندارد و وي را نقطه مقابل مرحوم آيت‌الله طالقاني تعريف نكرده است و اصولاً از اين مباحث آورده‌اي در سبد انقلاب اسلامي و روزنامه جوان قرار نمي‌گيرد. ما بر اين باوريم كه حرمت آيت‌الله هاشمي را از خود او و فرزندان و همسرش بيشتر محترم مي‌شماريم.
نقدهاي روزنامه جوان به آيت‌الله هاشمي صرفاً در پاسخ به اظهارات عجيب و غريب وي در سال‌هاي پس از فتنه است و بين مواضع ايشان و واكنش روزنامه جوان همبستگي وجود دارد. در غيراين صورت اميدوارم ايشان به وصيت امام پايبند باشد، نه منشأ اختلاف در رأس نظام شود و نه از جايگاه ذخيره براي انقلاب تنزل يابد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
2
3
مسئول دفتر اقای هاشمی"چرا؟ایشان دست از سر این ملت وسیاست بازی و منشا
اختلاف در کشور برنمی دارد.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
1
1
شما واقعا ملت رو چی فرض میکنید؟!!!!انه عزیززم بخدا ملت میفهمن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
1
خانواده هاشمی عجب ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار