کد خبر: 741750
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
كلكسيون توهين به جامعه ايراني با اظهارات مرعشي كامل شد
«اگر كسي از تكرار دولت‌هاي نهم و دهم، تنش نلرزد، يك ايراني باشرف نيست.» اين جديدترين توهين يكي از منسوبان جماعت تجديدنظرطلب به مردم است كه توسط حسين مرعشي سخنگوي حزب كارگزاران در گفت‌وگو با ايلنا اظهار شده است؛ آن هم در شرايطي كه دولت‌هاي نهم و دهم حائز نقاط قوت فراواني از جمله ارائه خدمات بي‌وقفه و شبانه‌روزي به مردم بوده است.
سعيد همتي
«اگر كسي از تكرار دولت‌هاي نهم و دهم، تنش نلرزد، يك ايراني باشرف نيست.» اين جديدترين توهين يكي از منسوبان جماعت تجديدنظرطلب به مردم است كه توسط حسين مرعشي سخنگوي حزب كارگزاران در گفت‌وگو با ايلنا اظهار شده است؛ آن هم در شرايطي كه دولت‌هاي نهم و دهم حائز نقاط قوت فراواني از جمله ارائه خدمات بي‌وقفه و شبانه‌روزي به مردم بوده است.
جماعت تجديدنظرطلب از سال 84 به اين سو با رويكردي تخريب‌گرايانه به تمام فعاليت‌هاي اين دو دولت نگاه مي‌كردند؛ موضوعي كه بارها با انتقادات مقام معظم رهبري هم مواجه شد، حال در شرايطي كه پدرخوانده‌هاي مدعيان اصلاح‌طلبي خيز بلندي براي پيروزي در انتخابات پيش رو برداشته برخي از چهره‌هاي شاخص اين جريان پا را از تخريب دولت سابق هم فراتر گذاشته و به جامعه ايراني هم توهين مي‌كنند.  البته «توهين و تحقير مردم» را بايد يكي از رويه‌هاي ثابت رفتاري جماعت تجديدنظرطلب دانست؛ رفتاري كه آن را مي‌توان در كنار « تخطئه مباني و احكام دين اسلام» و « حمله به اصول انقلابي و قانوني » از جمله ويژگي‌هاي اين دسته سياسي به شمار آورد كه با نگاهي به مواضع و گفتارهاي گذشته شخصيت‌هاي اين جريان مي‌توان به وضوح به آن پي برد.  حال در ادامه مي‌توان به مواردي اشاره داشت كه به خوبي نشان مي‌دهد جماعت تجديدنظرطلب نه تنها با انقلاب و نظام سر ستيز دارد بلكه ابايي ندارد كه به مردم اين مرز و بوم هم توهين كرده و در مرتبه‌اي بالاتر عليه دين و اعتقادات هم اعلام موضع كند. البته برخي از وابستگان به اين گروه به دليل برخورداري از ذهني پيچيده و دورانديش، نگاه تحقيرآميزشان به مردم را پنهان كرده، اما برخي ديگر كه چندان بر اعصابشان مسلط نبودند به وادي صراحت افتاده و تفكرات خود را نسبت به مردم آشكار كرده‌اند.
 توهين به روحانيت
تير ماه امسال بود كه «ابراهيم رضايي‌بابادي» استاندار وقت كرمانشاه كه در دوران دولت اصلاحات نيز معاونت سياسي و امنيتي استانداري تهران را عهده‌دار بود در اظهاراتي عجيب بيان مي‌كند: «آخوندها وقتي مي‌خواهند غش بكنند مي‌افتند تو حوزه خانم‌ها(!) ما هم اگر بخواهيم غش كنيم به سمت شهرداري غش مي‌كنيم...».

  مردم ايران مثل دلفين هستند!
از جمله ده‌ها سخنراني و مقاله و موضعگيري توهين‌آميز عليه مردم توسط جريان مدعي اصلاح‌طلبي مي‌توان به يادداشت روزنامه اعتماد ملي، ارگان رسمي حزب اعتماد ملي در گرماگرم استقبال مردم از احمدي‌نژاد در سفرهاي استاني اشاره كرد كه در واكنشي تند و بي‌ادبانه‌ نسبت به مردم استقبال‌كننده مي‌نويسد: «... اين روزها شايد همدلا‌نه‌تر بتوان حكايت غريب احتياج و آواز دلفين‌ها را به حكايت غريب‌تر احتياج و نياز ملتي كه اينك به گرد رئيس‌جمهورشان در سفرهاي استاني حلقه مي‌زنند تعميم داد و از پيشداوري‌ها و متهم شدن به جنگ رواني‌ و سياه‌نمايي‌ها نهراسيد. دست‌هايي كه در آسمان استان‌ها مي‌چرخد تا موج نامه‌ها و شكوه‌هاي ملتي را پارو كند، تداعي‌گر چيست؟ جمعيتي كه مشفقانه و مشتاقانه به گرد دومين شخص كشور در سفر‌هاي استاني حلقه مي‌زنند، تداعي‌گر كدامين نياز و احتياج هستند؟»

  مرگ‌موش هم توزيع كنند مردم ايران صف مي‌كشند!
توهين رجبعلي مزروعي، نماينده مجلس ششم – كه در فتنه 88 از كشور فرار كرد - را هم بايد به اين كلكسيون اضافه كرد؛ وي در پاسخ به اين پرسش منتقدان كه چرا به مشكلات اقتصادي مردم رسيدگي نمي‌كنيد، پشت تريبون رفت و گفت: «اگر مرگ موش هم توزيع شود، مردم براي گرفتن آن صف مي‌بندند!» رجبعلي مزروعي، عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت يك دهه پس از انتخابات سال 88 به بلژيك پناهنده شد و همكاري‌اش را با مقر اتحاديه اروپا در بروكسل و آيپك (لابي صهيونيست‌ها) آغاز كرد. رجبعلي مزروعي گاه و بيگاه نيز در رسانه رژيم سلطنتي انگلستان به عنوان تحليلگر مسائل ايران حاضر مي‌شود.
 
  جارو هم توزيع كنند مردم صف مي‌كشند!
توزيع نامناسب سبد كالا توسط دولت يازدهم هم منجر به آن شد تا برخي از وابستگان به اين طيف زبان به توهين رئيس‌جمهور قانوني كشور گشوده و در اين ميان مردم را هم مورد توهين قرار دهند. علي مطهري يكي از نمايندگان متمايل به جبهه اصلاحات – طي چند سال اخير - ادبياتي را اتخاذ مي‌كند كه يادآور جملات مزروعي بود؛ وي كه به عنوان چهره حامي دولت در پي اعتراض گسترده مردم و منتقدان به توزيع تحقيرآميز سبد كالا تحت فشار قرار گرفته بود، با تأخيري چند روزه اين بار «جارو» را جايگزين «مرگ موش» مزروعي و اظهار مي‌كند: «ما مردم خود را مي‌شناسيم اگر الان بگوييم كه فلان جا جارو توزيع مي‌شود همه مي‌آيند و صف مي‌بندند. اين رفتار ريشه‌هاي فرهنگي دارد بايد بررسي شود و ريشه‌يابي كرد.» مطهري در ادامه نوع نگاهش به مردم ايران را با مقايسه‌اي تحقيرآميز صراحتاً بيان مي‌كند: «بايد با عنايت به شناختمان از مردم ايران برنامه‌ريزي كنيم. زماني ما براي مردم سوئيس برنامه‌ريزي مي‌كنيم كه طبيعتاً آن برنامه با برنامه‌ريزي براي مردم خودمان فرق دارد، دولت بايد تمامي اين موارد را در نظر مي‌گرفت.»

   توهين به مردم اين بار توسط مرعشي
حسين مرعشي سخنگوي حزب كارگزاران هم كه يد طولايي در توهين به مردم دارد در سفر سال 93 خود به سيستان و بلوچستان بار ديگر زبان توهين مي‌گشايد و رو به مردم عنوان مي‌كند:... مردم رفتند و يك رأي به آقاي روحاني دادند. ما بايد منت آقاي روحاني را بكشيم، نبايد او منت ما را بكشد، يك ساعت وقت گذاشته‌ايم و او بايد اين بار روي زمين را جمع كند و كشور را سر و سامان دهد. مرعشي درحالي توقع دارد كه مردم بايد براي تقليل مشكلات اقتصادي و معيشتي منت آقاي روحاني را بكشند(!) كه اساساً در نگاه دين و اخلاق و در نظريه‌هاي حول محور حاكميت اسلامي، خدمت به مردم و مرتفع نمودن مشكلات آنها از جمله وظايف كارگزاران نظام بوده و اين مردم هستند كه به واسطه انتخاب و مشاركت عمومي خود فردي را به اين جايگاه رسانده‌اند.

  نگاه حضرت امام(ره) به مردم چيست؟
بايد به دولتمردان و تمام افرادي كه خود را مدعي خط امام معرفي مي‌كنند يادآور شد كه حضرت امام(ره) در مورد همين مردمي كه در مناسبت‌هاي مختلف دين خود را به نظام و انقلاب و رهبري ادا مي‌كنند، فرمودند: «من به جرئت مي‌گويم مردم ايران در اين زمان از مردم حجاز در زمان رسول‌الله(ص) و از مردم كوفه در زمان امام علي(ع) برترند.»
هرچند كه آرزويي دست‌نيافتني است اما‌‌ اي كاش مدعيان حقوق شهروندي امروز جامعه كه در تلاش هستند در انتخابات آتي به هر قيمت آراي مردمي را به سوي خود جلب كنند به جاي تهيه و تدوين «منشور حقوق شهروندي» حقوق ملت در مؤلفه «عذرخواهي» را به رسميت شناخته و ضمن ابراز ندامت از مواضع توهين‌آميز خود نسبت به مردم به تكريم و تعظيم مردم جامعه‌شان روي بياورند.

 حمله به نظام و مردم جزء لاينفك گفتمان اصلاح‌طلبي
هر چند مواضع توهين‌آميز اين جماعت نسبت به مردم به همين موارد خلاصه نمي‌شود اما مي‌توان اظهار كرد توهين و تحقير مردم جامعه ايراني جزئي از گفتمان گروه‌هاي وابسته به طيف تجديدنظرطلب است و شخصيت‌هاي ملازم اين طيف هر از چند گاهي بايد با ادبياتي گستاخانه بدترين جملات را نثار مردم ايران‌زمين كنند. مبالغه نيست اگر بگوييم كمتر حزب و دسته‌اي سياسي را بتوان در دنيا پيدا كرد كه اينگونه با ولي‌نعمت‌هاي خود برخورد و به جاي تكريم و تعظيم آنها، از سخنان تحقيرآميز و توهين محور عليه آنها استفاده كنند. اگر‌چه خيلي هم دور از انتظار نيست افرادي كه ماه‌ها كشور را دستخوش آشوب و اغتشاش و درگيري قرار داده و ظلم بزرگي به نظام و مردمش كردند، خون ده‌ها تن از جوانان اين مرز و بوم را بر زمين ريختند، امروز هم دهان به توهين و ناسزا عليه ملت بگشايند. به راستي چگونه مي‌توان انتظار داشت جرياني كه چندين غائله پيچيده و چند‌لايه عليه حكومت مردمي را طراحي و بدون توجه به منافع ملت و مصالح نظام، كشور را به ميدان درگيري و اردوكشي خياباني تبديل كرده‌، امروز باب دوستي و آشتي با مردم را فراز و از گذشته سياه خود عبور كند.
در پايان بايد گفت جملات توهين‌آميز نسبت به مردم در حالي براي چندمين بار طي ماه‌هاي اخير توسط وابستگان به اين جريان عنوان مي‌شود كه بر اساس طرح بالادستي پدرخوانده‌هاي اين جريان «مواضع و رفتار معتدل و همسو با نظام و جامعه» براي تلطيف چهره خشن اين جماعت به عنوان يكي از اهداف مهم، بايد به ‌صورت گسترده در دستور كار تمام رده‌هاي اين جريان قرار گيرد، چراكه آنها براي كسب مقبوليت اجتماعي و جلب آراي عمومي بايد چهره‌اي متفاوت با گذشته از خود نشان دهند تا زمينه كسب موفقيت آنها در آوردگاه‌هاي پيش رو فراهم شود؛ هدفي كه به نظر مي‌رسد با چنين اظهارات توهين‌آميزي هيچ گاه رنگ تحقق به خود نگيرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
اميد
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
2
1
احسنت به ٌاقاي همتي
جقدر بايد به مردم از سوي برخي مسولين يا وزير توهين شود ز جالبه تمام بدبختي ها را اين دولت كردن دولت قبل مي اندازه غافل از اينكه يك كار مثبت دولت تدبير و اميد كه تا كنون بنفع مردم تموم شده باشد نديديم. اكر مورد برجام مطرح باشه كه اين سخت ك
گيري ها از دولت قبل كليد خورده بود و اين دولت ميوه ناقص و نرسيده ان را جيد
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
2
2
کارگزاران وپدر خوانده اصلاح طلبان دردنیای توهم به سر می برند"که فکر می کنند"خیز
برداشته اند.ایا؟ مردمی وجود دارد"که نداند
انها خودراطبقه خاص واز مابهتران می دانند.
سایت محترم "مرگ موش در شرایط کنونی
لازم ست "برای موش هائی که خزیده در سوراخ بودند "در فتنه 88 از سوراخ بیرون
ریختند"بوی خوش به مشام شان رسیده بود
"اما نفهمیده بودند"که خر داغ می کنند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
2
3
اگر كسي از تكرار دولت‌هاي نهم و دهم، تنش نلرزد، يك ايراني باشرف نيست
من هم میگویم اگر کسی از تکرار فتنه 88 تنش نلرزد نه تنها یک ایرانی با شرف نیست بلکه یک خائن تمام عیار است.
حداقل رهبری از تمام دولتهای گذشته حمایت میکردند ولی از فتنه 88 به عنوان گناه بزرک و خیانت یاد میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
... شما چقدر از پولهای گم شده نصیبتان شده که از دولتی که در آن اختلاس نهادینه شد دفاع می کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
2
به این اقا بگید !اگر شرف ان چیزی است که ... هزار بارخدا را شاکرم که من ندارم .این گونه حرف زدن نشان از باد غرور وسرمستی از قدرت است جانم ! والّا اینگونه از موضع قدرت ومثل دوستات در اونور اب از بالا به پائین صحبت نمیکردی جناب مرعشی !!!ای باشرف !ایا تنت از فتنه 88هم لرزیدولال بودی؟ روزی که به عزاداران حسینی یورش بردید شرف را باکدام گلوله مینوشتید با شرفها ساتور وتبر ونیزه بخاطر شرافت، عزاداران رانشانه میگرفتید ؟مست قدرت شدی وو مثل ... صحبت میکنی جناب باشرف !بهتر نیست توبه کنی ؟!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
1
0
ازکی تا حالا مردم برای شما مهم شدن نکنه نزدیک انتخاباته شروع کردید به تبلیغات برای عواملی که قراربود نفت رو سرسفره مردم بیارن ولی رکورد شاخص فلاکت تودنیارو برامردم هدیه اوردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
هنوز نسبت خس وخاشاک دادن به مردم یادمون نرفته. پس دیگه زیاد حرف نزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
1
احمدی نژاد دوست داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار