کد خبر: 741262
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
بزرگترین فرش جهان توسط هنرمندان کاشانی برای مسجد امام علی(ع) شهر کپنهاک در کشور دانمارک بافته و رونمایی شد

افتخار تولید فرش مسجد امام علی(ع) شهر کپنهاک در کشور دانمارک که توسط هنرمندان و صنعتگران کاشانی رقم خورده است از دو جهت حائز اهمیت است. نخست بعد معنوی آن است که بزرگ ترین مسجد شیعیان در اروپا با فرش کاشان مفروش می گردد و دوم آن که از لحاظ طرح، نقشه و مسائل فنی شاهد کار بزرگی هستیم.

سرپرست فرمانداری کاشان در مراسم رونمایی از بزرگ ترین فرش ماشینی جهان با بیان این مطلب گفت: عرصه هنر به ویژه هنر فرش عرصه ای سهل و ممتنع است. هم زیبا و جذاب و هم شوق آفرین است و هم طاقت فرسا. وقتی این همه زیبایی را می بینم که در فرش متجلی شده است دلش نمی آید پا روی آن بگذارد. وقتی دستان هنرمند طراح و صنعتگر خالق چنین اثری می شود و بعد از تلاشی نفس گیر با لحاظ کردن رنگ بندی و طرح و نقشه چنین کاری از آب و گل در می آید و به عرصه عمل در می آید زیبایی وصف ناشدنی خلق می کند که همه را به تحسین وا می دارد.

دکتر حمیدرضا مومنیان تصریح کرد: کاشان نخستین شهر کشور و دومین شهر جهانبعد از غازی آنتپ ترکیه - در تولید فرش ماشینی است. تلفیق هنر و صنعت در شهرستان کاشان و آران و بیدگل باعث شده است که این منطقه به عنوان قطب تولید فرش ماشینی در کشور شناخته شود.

وی تأکید کرد: کاشان کالایی به نام فرش ماشینی تولید می کند که متفاوت با فرش دستباف است. البته وجوه مشترکی دارند ولی هر کدام عرصه متفاوتی را رقم می زنند و به نظر من ایجاد مباحث تصنعی در میان اصحاب فرش دستباف و فرش ماشینی است که خدشه و آسیب به هر دو موضوع است.

سرپرست فرمانداری کاشان یادآور شد: آوازه کاشان در حوزه صنعت و هنر ، آوازه بلندی است و پیشنیه اطمینان بخش کاشان نیز موید این قدرت است و این باعث می شود کار را حتی از دیگر کشورهای جهان به کاشان سپرده و بدینوسیله فرآیند اشتغال، کارآفرینی و توسعه و تحقیقات را بیش از پیش تسریع و تسهیل نمایند.

دکتر مومنیان همچنین در خصوص اهمیت جایگاه فرش دستباف کاشان در بعد ملی و بین المللی گفت: ثبت مهارت های تولید فرش دستباف کاشان در سازمان جهانی مالکیت فکریwipoنشان از آن دارد که کاشان به واسطه ظرفیت های بی نظیر خود مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار