کد خبر: 740933
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
نمازگزاران تهراني روز گذشته شاهد معرفي كتاب در مراسم عبادي سياسي نماز جمعه بودند، اقدامي فرهنگي كه قرار است در ادامه بيشتر ديده شود.
هادي عسگري
نمازگزاران تهراني روز گذشته شاهد معرفي كتاب در مراسم عبادي سياسي نماز جمعه بودند، اقدامي فرهنگي كه قرار است در ادامه بيشتر ديده شود.
در راستاي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني، از حدود 10 ماه پيش طرح مشتركي توسط ستاد اقامه نماز و مجمع ناشران انقلاب اسلامي در حال اجراست كه براساس آن در مراسم نماز جمعه عناوين كتاب به نمازگزاران معرفي مي‌شود.
عارف علوي، معاون مجمع ناشران انقلاب اسلامي، درباره طرح معرفي كتاب در نماز جمعه‌ها به «جوان» مي‌گويد: اين طرح از نوزدهم آبان سال گذشته در حال اجراست و هر ماه چهار عنوان كتاب و تا به امروز 40 عنوان كتاب در مراسم نماز جمعه معرفي شده‌اند. علوي درباره نحوه انتخاب كتاب‌ها نيز گفت: كارشناسان مجمع با بررسي‌هاي خود و همچنين لحاظ كردن مناسبت‌ها و وضعيت بازار نشر، عناوين كتاب‌ها را به ستاد اقامه نماز معرفي مي‌كنند و كار معرفي در نماز جمعه نيز توسط ستاد اجرا مي‌شود كه در برخي از شهرستان‌ها اين كار توسط خود ائمه جمعه در ميان دو نماز انجام مي‌شود.
وي توضيح داد: در برخي از مراكز استان‌ها امكان عرضه و فروش كتاب همزمان با معرفي آن وجود دارد و در برخي از مراكز مانند تهران اين امكان به خوبي راه‌اندازي نشده و اميدواريم در آينده با رفع ايرادات و اشكالات طرح بتوانيم با گسترش آن عرضه كتاب را هم در همه مراسم‌هايي كه معرفي كتاب صورت مي‌گيرد، داشته باشيم. معاون مجمع ناشران انقلاب اسلامي گفت: 20 استان هم‌اكنون در حال اجراي طرح معرفي كتاب هستند و برخي از مراكز مانند تهران به دليل مشكلاتي كه وجود دارد نتوانسته‌ايم به صورت منظم معرفي كتاب را داشته باشيم. روز گذشته در نماز جمعه تهران به مناسبت فرا رسيدن هفته دفاع مقدس، كتاب «جنگ ايران و عراق پرسش‌ها و پاسخ‌ها» معرفي شد. در اين كتاب تلاش شده است به 150 پرسش اساسي درباره جنگ تحميلي هشت ساله پاسخ داده شود. «جنگ ايران و عراق پرسش‌ها و پاسخ‌ها» اثر فرهاد درويشي توسط مركز اسناد دفاع مقدس چاپ شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار