کد خبر: 740030
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
در انتظار بازگشت تيم ملي كشتي آزاد و پايان شايعه پناهندگي فرنگي‌كار ايراني
موضوع پناهندگي محسن حاجي‌پور تكذيب شد. در شرايطي كه ملي‌پوش تيم ملي كشتي فرنگي به همراه ساير اعضاي اين تيم به ايران بازنگشت، موضوع پناهندگي اين ورزشكار سر زبان‌ها افتاد؛ تا جايي كه اين شايعه در رسانه‌ها بازتاب زيادي داشت.
شیوا نوروزی
موضوع پناهندگي محسن حاجي‌پور تكذيب شد. در شرايطي كه ملي‌پوش تيم ملي كشتي فرنگي به همراه ساير اعضاي اين تيم به ايران بازنگشت، موضوع پناهندگي اين ورزشكار سر زبان‌ها افتاد؛ تا جايي كه اين شايعه در رسانه‌ها بازتاب زيادي داشت. با اين حال ديروز خود حاجي‌پور در گفت‌و‌گويي اين شايعه را تكذيب كرد.
حاجي‌پور تنها كشتي‌گيري بود كه به عنوان ملي‌پوش ذخيره به مسابقات جهاني اعزام شد. فرنگي‌كار 59 كيلوگرمي ايران در واقع ذخيره حميد سورياني بود كه با ناداوري دستش به مدال نرسيد. همين مسئله موجب شد كه پس از انتشار خبر عدم بازگشت حاجي‌پور بلافاصله شايعه پناهندگي اين ملي‌پوش دهان به دهان بچرخد. اين در حالي است كه ديروز و در واكنش به برخي صحبت‌ها و شايعات مبني بر احتمال نيامدنش به ايران، اعلام شد كه او به همراه آزادكاران تيم ‌ملي به ايران باز مي‌گردد. آخرين خبرها حاكي از آن است كه ملي‌پوش فرنگي ديروز به هتل تيم ‌ملي كشتي آزاد در لس‌آنجلس آمريكا پيوسته و قرار است همراه اين تيم به ايران بازگردد. ضمن اينكه او در گفت‌وگويي با خبرنگار صداوسيما اعلام كرده طبق برنامه با تيم ‌ملي كشتي آزاد بامداد فردا به ايران باز مي‌گردد.
  
با هماهنگي مسئولان به ايران نيامدم
پس از جدا شدن اين ملي‌پوش از جمع فرنگي‌كاران و عدم بازگشت او به تهران، مسئولان فدراسيون از اين اقدام او اظهار بي‌اطلاعي كردند. با اين وجود محسن حاجي‌پور ديروز در گفت‌و‌گو با «فارس» تمامي صحبت‌هاي مطرح شده را رد كرد. اين در حالي است كه اين كشتي‌گير مدعي است كه با اطلاع مسئولان فدراسيون كشتي دير به تهران بازمي‌گردد: «با اجازه و هماهنگي مسئولان فدراسيون كشتي چند روز بيشتر براي ديدار با دوستانم در امريكا ماندم. متأسفانه برخي از رسانه‌هاي داخلي عنوان كردند كه من به امريكا پناهنده شده‌ام كه به هيچ عنوان درست نيست. متأسفانه اين رسانه‌ها جوسازي كردند و فضاي بدي ايجاد شد؛ چطور ندانسته و نديده و بدون تحقيق، براساس چه سندي از خودشان چنين مسائلي را مطرح مي‌كنند. من با اجازه مسئولان فدراسيون با توجه به اينكه تيم آزاد قرار بود ديرتر به ايران برگردد، براي ديدار با دوستانم چند روز بيشتر در امريكا ماندم و قرار شد همراه تيم ملي كشتي آزاد به ايران برگردم.» حاجي‌پور در بخش ديگري از اظهاراتش به عشق و تعصبش به ايران گفته است: «هيچ زمان به دنبال چنين هدفي نبوده و نيستم؛ چراكه آبروي خودم و ايران از هر چيزي مهم‌تر است و نمي‌خواهم بهانه دست بيگانگان دهم. من ايران را با هيچ جاي دنيا عوض نمي‌كنم و چنين شايعاتي صحت ندارد. قطعاً با تيم آزاد بازمي‌گردم و مشكلي نيست. يكي از اعضاي فدراسيون نيز اكنون همراه من است و تعجب مي‌كنم كه چرا برخي شايعه مي‌سازند.»
 
پناهندگي در كار نيست
حميد بني‌تميم دبير فدراسيون كشتي پيوستن حاجي‌پور به كاروان كشتي آزاد و بازگشت او به ايران را تأييد كرد. دبير فدراسيون كشتي با اشاره به اين موضوع اظهار داشت: «براساس پيگيري‌هايي كه انجام داديم، قرار است محسن حاجي‌پور فردا به همراه تيم ‌ملي كشتي آزاد به كشور باز گردد و تصور مي‌كنم در اين زمينه ديگر مشكل خاصي وجود نداشته باشد. به دنبال آن هستيم تا اين موضوع را پيگيري كنيم تا بتواند به همراه تيم ‌ملي كشتي آزاد به كشور بازگردد.» بني‌تميم همچنين بحث پناهندگي اين كشتي‌گير را شايعه خواند: «تصور نمي‌كنم كه اين مسئله صحت داشته باشد، چون خود حاجي‌پور اذ‌عان‌ داشته كه به خاطر آبروي مملكت و خانواده‌اش اين كار را انجام نخواهد داد و مملكتش براي او مهم‌تر‌ از پناهندگي است.»
با اين وجود، دبير فدراسيون ادعاي حاجي‌پور را مبني بر هماهنگي با مسئولان فدراسيون به شدت رد كرد: «مشكل همين‌جاست كه چرا با تيم ‌ملي كشتي فرنگي به ايران بازنگشت. البته ويزاي او 20 روزه است و از مسئولان درخواست كرده بود كه چند روز بيشتر در امريكا بماند كه مسئولان با درخواست وي مخالفت كرده بودند. بنا‌بر‌اين چون وي از قبل هماهنگي انجام نداده بود، حق ماندن در امريكا را نداشت و بايد به همراه تيم فرنگي برمي‌گشت. شايد وي اصلاً قصد پناهندگي در امريكا را نداشته، اما به دليل رسانه‌اي شدن اين موضوع و آب و تاب دادن بيش از حد به اين مسئله، متأسفانه اين قضيه تا حدودي پررنگ‌تر شده است، اما به گفته خودش، آبروي مملكت و خانواده‌اش براي حاجي‌پور مهم‌تر‌ از ماندن در امريكاست.»
 
احتمال 90 درصدي
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي احتمال بازگشت شاگردش را به ايران 90 درصد عنوان كرد. تبعيض قائل نشدن بين تيم‌هاي فرنگي و آزاد تنها دليل قانع‌كننده احد پازاج براي اعزام حاجي‌پور به مسابقات جهاني بود: «يك كشتي‌گير در آزاد به عنوان نفر ذخيره قرار بود به امريكا اعزام شود و براي اينكه نگويند تبعيضي بين آزاد و فرنگي قائل هستيم، حاجي‌پور را به عنوان نفر ذخيره راهي امريكا كرديم. حاجي‌پور با توجه به اينكه مدت زمان ويزايش در امريكا به پايان نرسيده با تيم كشتي آزاد به ايران باز مي‌گردد. در مورد پناهنده شدنش به امريكا حرفي نمي‌زنم و به احتمال 90درصد وي به ايران برمي‌گردد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار