کد خبر: 739381
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تشکیل اتاق فکر انتخابات در دو سطح استانداران و معاونان سیاسی در وزارت کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: سید شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره تعیین رنگ‌های متفاوت برای تعرفه‌های انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هر استان، گفت: این اقدام بسیار کار خوب و ابتکاری است و بسیاری از شبهات از جمله جابه‌جایی آراء که در گذشته مطرح بوده را از بین می‌برد و اینکه تعرفه انتخاباتی هر استانی رنگ خاصی داشته باشد اقدام پسندیده‌ای است.

وی با اشاره به توصیه رئیس‌جمهور و تأکید وزیر کشور بر شفاف‌سازی در انتخابات افزود:‌ شورای نگهبان هم این موضوع را قبول دارد و در واقع همه هم‌نظر هستند طوری عمل کنیم که شفافیت انتخابات افزایش یابد، باید رفتاری داشته باشیم که مردم احساس کنند همه چیز شفاف و روشن است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا قانون انتخابات در برخی بندها یا موضوعات نیازمند تغییر است یا خیر، اظهار داشت: قانون انتخابات متناسب شرایط زمان مانند هر قانون دیگری باید در آن تغییراتی متناسب اعمال شود.

چاوشی افزود: یکی از مشکلاتی که در برخی انتخابات‌ها شفافیت را کاهش می‌دهد همین ابهاماتی است که وجود دارد به طور مثال بحث مشخص نبودن منابع مالی کاندیداها از جمله موضوعاتی است که همواره بحث‌انگیز بوده و متأسفانه عده‌ای به روش‌های ناسالم تبلیغات و هزینه‌های کلانی در زمان کاندیداتوری انجام می‌دهند که در این میان در قانون پیش‌بینی نشده که باید در مقابل این هزینه‌کردهای کلان چه اقدامی کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تأکید کرد:‌ به هر حال این یک ابهام است که ما باید بتوانیم این جور ابهامات و ضعف‌های قانون را در هر مرحله‌ای که از برگزاری انتخابات تجربه می‌کنیم در مراحل بعد رفع رجوع کنیم که خوشبختانه این موضوع در دستور کار مسئولان وزارت کشور قرار دارد و پیشنهاداتی در خصوص رفع برخی نواقص قانون تهیه و ارائه شده و به احتمال قوی اصلاحاتی در قانون خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: اتاق فکر انتخابات در دو سطح استانداران و معاونان سیاسی استانداری‌ها در وزارت کشور تهیه شده که نقاط ضعف انتخابات را بررسی می‌کند و آنچه که مربوط به وزارت کشور است مشخص و پیشنهاداتی در جهت رفع آنها ارائه می‌شود.

چاوشی با بیان اینکه حساسیت دولت نسبت به شفافیت انتخابات و اعتمادسازی بسیار بالاست، افزود: تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا هیچ زمینه‌ای برای شبهه وارد کردن در انتخابات وجود نداشته باشد و در این خصوص نیز عزم جدی بین مسئولان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: گرایش‌های سیاسی متفاوتی در اداره کشور وجود دارند اما همه پذیرفته‌اند که برای حفظ اعتماد عمومی مردم و این سرمایه اجتماعی باید تلاش کنیم تا شبهه‌ای برای جامعه به وجود نیاید.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: اعمال سلیقه مجریان در اجرای قانون وقتی به حداقل خواهد رسید که ما بتوانیم قانون را روشن و شفاف کنیم و این اصلاحات را وزارت کشور حتما پیگیری خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار