کد خبر: 738617
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
رويارويي با تونس، فرصتي براي جبران
تصور چنين نتيجه‌اي مي‌رفت. نه چون ولاسكو، هدايت آرژانتين را برعهده داشت بلكه از آن جهت كه شروع ضعيف، به عادتي بد براي تيم‌ملي واليبال ايران تبديل شده است...
دنیا حیدری
تصور چنين نتيجه‌اي مي‌رفت. نه چون ولاسكو، هدايت آرژانتين را برعهده داشت بلكه از آن جهت كه شروع ضعيف، به عادتي بد براي تيم‌ملي واليبال ايران تبديل شده است و انگيزه ولاسكو براي شكست تيم سابقش كه يك مرتبه نيز برابر آن طعم تلخ شكست را چشيده بود، مزيد بر علت شد تا تيم‌ملي واليبال ايران جام جهاني را با باخت آغاز كند.
هرچند ايران پيش از اين آرژانتين را شكست داده بود، اما اين بار ولاسكو، درس خوبي به كواچ و شاگردان سابق خود داد و با برتري 3 بر يك در اين ديدار انتقام شكست ديدار قبلي را هم از تيم‌ملي ايران گرفت ولي اين پيروزي خيلي هم او را خوشحال نكرد. ولاسكو كه قبل از بازي گفته بود عاشق ايران است بعد از پيروزي برابر تيم سابق خود ابراز خرسندي نكرد: «ايران در بالاترين سطح واليبال دنيا قرار دارد و پيروزي مقابل اين تيم براي ما فوق‌العاده بود. از اين برد براي كشورم خوشحالم اما براي ايران ناراحتم و اين حس را زماني كه ايران بودم هم داشتم و حالا نيز از بردن ايران خوشحال نيستم.» كواچ هم بعد از باخت تيمش در گام نخست اعتراف كرد كه حريف به مراتب بهتر از شاگردان او بازي كرد: «واقعيت اين است كه آرژانتين بهتر از ما بازي كرد و برد. از اين باخت خيلي ناراحتم اما جام جهاني تورنمنت بلندمدتي است و بايد سعي كنيم بهتر بازي كنيم تا به هدفمان برسيم.»
  
ايران- آرژانتين از نگاه آمار
آمارهاي فدراسيون جهاني واليبال از ديدار ايران - آرژانتين حاكي از برتري حريف در دفاع روي تور بود تا جايي كه شاگردان ولاسكو ۱۵ امتياز مستقيم از دفاع داشتند، در حالي‌كه ايران تنها ۸ امتياز كسب كرد. در خط حمله نيز شاگردان ولاسكو با كسب 53 امتياز بهتر ظاهر شدند، در حالي‌كه ايران ۵۰ امتياز به دست آورد. در سرويس نيز دو تيم شش پوئن مستقيم دريافت كردند و در استفاده از اشتباهات حريف تيم ايران ۳۱ بار بهره جست كه آرژانتين ۲۷ مرتبه امتيازگيري كرد. فيبا همچنين نوشت تعويض‌هاي كليدي ولاسكو عامل پيروزي آرژانتين شد: «تعويض‌هاي آرژانتين در ست دوم زماني كه ايران خوب حمله مي‌كرد ضرباهنگ بازي را تغيير داد و باعث پيروزي آرژانتين شد. در ست پاياني ايران البته با كمك سرويس‌هاي ميرزاجانپور به بازي برگشت اما آرژانتين تمركز بيشتري داشت و توانست ست چهارم و بازي را ببرد.»
  
عكس‌العمل بازيكنان دو تيم
كونته، امتيازآورترين بازيكن آرژانتين با مهم خواندن پيروزي برابر ايران گفت: «ايران باخت، اما خوب بازي كرد. ايران تيم قدرتمندي است. چند سال است كه واليبال ايران سر زبان‌ها افتاده و موجب شگفتي همگان شده است. پيروزي مقابل تيمي مانند ايران، آن هم در بازي اول خيلي براي ما مهم بود.»
بازيكنان ايران اما هيچ يك از عملكرد تيم‌ملي در بازي با آرژانتين راضي نبودند. معروف، كاپيتان تيم‌ملي معتقد است حريف سزاوار پيروزي بود: «آرژانتين تيم بزرگي است كه كارايي بالايي در دفاع روي تور و دريافت داشت، اما ما در كناره‌ها خوب نبوديم. ما در ست چهارم مسابقه شانس داشتيم تا با تعويض‌ها براي بازگشت به بازي تلاش كنيم اما اين كافي نبود، اين بازي براي ما بسيار مهم بود كه باختيم، ولي اميدوارم كه در بازي‌هاي بعد بهتر شويم، چراكه ضعف‌هاي تيم‌ملي قابل‌حل است.»
موسوي، سرعتي‌زن تيم ايران اما بر اين باور است كه ايران نبايد به آرژانتين مي‌باخت: «نمي‌دانم ايراد كارمان كجا بود كه با يك تيم قد‌كوتاه مانند آرژانتين به مشكل خورديم. مي‌دانستيم در بازي اول كار سختي داريم، ‌خصوصاً كه ولاسكو شناخت خوبي از ما دارد اما نبايد به آرژانتين مي‌باختيم، ‌چراكه سطح ما خيلي از اين تيم بالاتر است.»
  
تونس، حريفي ناشناخته
تيم‌ملي ايران كه در بازي با آرژانتين نتوانست انتظارات را برآورده كند ساعت 10:40 امروز دومين بازي خود را در شهر هاماماتسو مقابل تيم‌ملي تونس انجام مي‌دهد؛ تيمي كه در نخستين ديدار خود برابر لهستان متحمل شكست 3 بر صفر شده و همانند ايران امتيازي دشت نكرده است.
تونس، ‌تيم پانزدهم رنكينگ جهاني با عنوان نايب‌قهرمان قاره آفريقا به جام جهاني راهي يافته است. تونسي‌ها با وجود اينكه در نبردهاي جهاني چندان موفق عمل نكرده‌ و بازي نخست را هم به لهستان واگذار كرده‌اند، در قاره آفريقا همواره در جمع قدرتمندترين تيم‌هاي واليبال قرار داشتند. هشت طلا، شش نقره و دو برنز در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آفريقا براي تيم‌ملي تونس نشان‌دهنده قدرت اين تيم در قاره آفريقاست. اين تيم تاكنون برابر تيم‌ملي بزرگسالان ايران به ميدان نرفته و حريفي ناشناخته براي مردان كواچ است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار