کد خبر: 738083
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
رئیس جمهور ترکیه، ایران و روسیه را به علت حمایت از دولت سوریه، مسئول بروز بحران آوارگان در اروپا خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اتحادیه اروپا را متهم کرد که به رغم قرار دادن نام حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در فهرست سازمان‌های تروریستی ، همواره این گروه تروریستی را تحمل و با آن مدارا کرده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد؛ اردوغان در مصاحبه ای تلویزیونی با بیان این مطلب اعلام کرد :« اتحادیه اروپا، که پ ک ک را سازمانی تروریستی قلمداد می کند، متاسفانه با این گروه کنار آمده است و اعضای این گروه در کشورهای اروپایی پناه می گیرند و حتی گاهی مقامات اروپایی به رهبران پ ک ک فرصت نمایش قدرت می دهند.»

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: "کشورهای غربی همواره ترکیه را در مبارزه با تروریسم تنها گذارده اند؛ ولی با این همه آنکارا به مبارزه خود بر ضد پ ک ک تا آخر و تا زمانی که تهدیدات تروریستی این گروه در ترکیه به قوت خود باقیست، ادامه می دهد."
 
اردوغان در عین حال اعلام کرد: ترکیه در عزم خود برای مبارزه با داعش در چارچوب ائتلاف بین المللی راسخ است و این گروه را تهدیدی ثانویه بر ضد این کشور می داند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین حامیان دولت سوریه، یعنی ایران و روسیه را مسئول بروز بحران آوارگان در اروپا معرفی کرد.

اردوغان مدعی شد: « این کشورها هرگز به دنبال میانجیگری در اوضاع سوریه نیستند، آنها همواره از بشار اسد حمایت کرده اند . آنها هرگز به این موضوع که چگونه باید این رهبر ظالم را از قدرت ساقط کرد فکر نمی کنند.»

اروغان تصریح کرد: «کارهایی است که ایران و روسیه باید انجام دهند. آنها کشورهای حامی سوریه هستند. من این موضوع را به طور علنی اعلام می کنم زیرا قبلا در این خصوص با آنها (رهبران روسیه و ایران) صحبت کرده ام.

وی در ادامه مدعی شد:" چاره ای جز گفتن این مطلب ندارم زیرا ناراحت هستم. ایران و روسیه سلاح و پول در اختیار بشار اسد قرار می دهند و از رژیم سوریه حمایت می کنند. همه تلاش های آنها در جهت حذف مخالفان (سوری) قرار دارد."

 اردوغان همچنین در ادامه ادعا‌های بی اساس خود گفت: "داعش با رژیم سوریه منسجم عمل می کند و در حال حاضر بزرگترین حامی این گروه است و آنهایی که نهایت تلاش خود را برای بقای این رژیم به کار گرفته اند ، مسئول بروز این فجایع هستند."

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
1
اردوغان "در سیاستمداری سرامد و در ایجاد
بحران در منطقه نابغه هستید.محاسن خوب
خود را "به کشور ایران پیشکش نکن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
1
یک حرف ازاسب ترویکایآمریکا.!؟!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
1
ظالم تویی ! اردوغان مزدور صهیونیست و حامی داعش !! تویی که تروریست ها را تجهیز و روانه کشتار شیعیان و کرد ها در سوریه و عراق و لبنان و.... می نمایی !! مثل اجداد جنایتکارت ( عثمانی ها ) که شیعیان و علویان را قتل عام و از میهن شان آواره می کردند !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
وزغ هم از اين نابغه نفهم بايد درس بگيرد تورا چه به رياست!!!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار