کد خبر: 737812
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل:
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: 50 درصد نیروهای شهرداری اردبیل مازاد هستند چرا که در گذشته در هر دوره‌ای جذب نیرو به صورت نامناسب شکل گرفته است.
علیرضا سلیمانی در گفت‌و گو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار کرد: ما هم در جریان جذب نیرو به شهرداری به شکل شرکتی و فصلی بوده‌ایم ولی این جذب در طول سال‌های گذشته و گاه به صورت سفارشی از طریق اعضای شورای شهر و دوستان انجام شده تا ما به یک وضعیت متفاوتی در فربه‌ شدن ساختار اداری شورای شهرداری اردبیل برسیم.

وی افزود: البته شهردار گذشته در این زمینه مقصر نیست بلکه برخی سعی کرده‌اند با استفاده از موقعیت خود و نفوذشان اقدامی را انجام دهند که واقعا امروز شهرداری در بحث نیروی انسانی و ساماندهی آن با چالش جدی روبه‌رو شده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل یادآور شد: اعضای شورای شهر سال گذشته تصمیم گرفتند تا امر نگهداری فضای سبز را به بخش غیردولتی واگذار کنند که علیرغم این شرایط حتی سفارش جذب نیرو به پیمانکاران نیز در این شش ماه انجام شده است.

سلیمانی از شهردار جدید اردبیل خواست تا نسبت به سامان دادن این نیروها و تعیین تکلیف آنها به سرعت اقدام کند چرا که بحث نیروی انسانی و استفاده از این ظرفیت می‌تواند به نفع شهرداری در انجام شایسته امور باشد.

وی بیان کرد: اگر جذب نیرو به تعداد 300 نفر اتفاق افتاده باشد و شهرداری بخواهد برای هر نفر یک میلیون پرداختی داشته باشد باید 300 میلیون تومان از پول این مردم صرف جذب این نیروها شود که اغلب آنها نیز نیروهای تخصصی و توانمند نیستند.

عضو شورای شهر اردبیل مدعی شد 50 درصد پرسنل شهرداری اردبیل مازاد هستند و هر شهرداری آمده سعی کرده است تا دوستان و اطرافیان خود حتی گاه با سفارش اعضای شورای شهر جذب کند که این امر به چاق شدن بدنه شهرداری منجر شده است.

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری موظف است هر ماه 5.5 میلیارد تومان حقوق و هزینه بیمه پرداخت کند، ادامه داد: به جای این پرداختی‌ها بهتر است کارها در هر حوزه برون‌سپاری شود و با بهره‌گیری از خدمات الکتریکی سهولت انجام کار مطلوب‌تر باشد.

وی تصریح کرد: در استان همجوار ما آذربایجان شرقی و شهر تبریز خدمات الکترونیکی در درب منزل مردم به آنها ارائه می‌شود و تلاش بر این است در شهر اردبیل نیز همین روند و ارائه خدمات به شکل الکترونیکی به انجام برسد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل افزود: کیفیت کارهایی که در حال حاضر در شهرداری اردبیل انجام می‌شود به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و باید کارهای شهرداری با واگذاری به پیمانکاران و بخش‌های غیردولتی ارزیابی دقیق از فعالیت آنها انجام شود.

سلیمانی گفت: البته این کیفیت کارها در حوزه بتن و آسفالت‌ریزی نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده اما همچنان رضایت‌بخش نیست.

وی عنوان کرد: بنده تنها عضو شورای شهر هستم که در حوزه عمرانی با تشکیل جلسات مختلف کارهای شهرداری را در این حوزه مورد ارزیابی قرار می‌دهم اما قرار نیست همه اعضای شورای از یک تخصص و تدبیر برخوردار باشد بلکه ضرورت دارد در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی در پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و اقتصادی شهرداری فراهم آید.

عضو شورای شهر اردبیل وجود سه کمیسیون اصلی فرهنگی، فنی و عمرانی، برنامه و بودجه و حقوقی را در شورای شهر بیان کرد و یادآور شد: ما هم در بحث فرهنگی و هم اقتصادی و مالی و هم مسائل درآمدی باید به سمتی حرکت کنیم تا اقدامات مناسب به انجام برسد.

سلیمانی جذب درآمدهای بیشتر را برای شهرداری اردبیل در وضعیت کنونی یکی از اولویت‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در بحث اقتصادی و درآمد مالی بیشتر برای شهرداری باید فعالیت‌ها به سمتی حرکت کند تا در یک موقعیت ممتاز بتوان نسبت به ارتقای وضعیت درآمدی شهرداری فعالیت‌های مثبتی را انجام داد.

وی در مورد پل داروپخش نیز بیان کرد: اجرای این پروژه با عملکرد محله‌ای به سرعت در حال انجام است و قطعا با اجرای پل داروپخش ترافیکی که در مسیر وحدت و مناطق حاشیه شهر وجود دارد از مقدار آن کاسته خواهد شد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: با تزریق اعتبار از سوی شهرداری این پروژه تا سال 95 قابل افتتاح خواهد بود و بخشی از معضل ترافیکی اطراف شهر اردبیل را برطرف خواهد کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر