کد خبر: 737383
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
رزمايش 50 هزار نفري سپاه پاسداران در بوستان ولايت برگزار شد
اين روزها لفاظي‌هاي مقامات امريكايي در مقابل جمهوري اسلامي ايران پاياني ندارد و از سوي هر مقام امريكايي شاهد تكرار ادعاي روي ميز بودن گزينه‌هاي نظامي عليه ايران و امكان استفاده از آن در هر زمان و مكاني هستيم.
مهدی پورصفا
اين روزها لفاظي‌هاي مقامات امريكايي در مقابل جمهوري اسلامي ايران پاياني ندارد و از سوي هر مقام امريكايي شاهد  تكرار ادعاي روي ميز بودن گزينه‌هاي نظامي عليه ايران و امكان استفاده از آن در هر زمان و مكاني هستيم.
اين را هم مي‌توانيم به اين پروسه اضافه كنيم كه هر روز صحبت از اين مسئله مي‌شود كه بايد توان نظامي رژيم صهيونيستي را آنگونه ارتقا داد كه در هر زمان امكان حمله به ايران فراهم باشد و البته در اين ميان آزمايش بمب‌هاي عمقي مي‌تواند ضربات فراواني بر ضد سايت‌هاي هسته‌اي ايران باشد.
در اين ميان ضعف سخنان برخي مقامات در مقابل تلاش امريكايي‌ها براي نفوذ سبب شده است كه حتي مقام معظم رهبري نيز خواستار واكنش مقامات دولتي در مقابل اين تهديدات و برنامه‌هاي آنان براي نفوذ پس از بررسي برجام باشد.
حالا در اين ميان رزمايش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پاسخي مهم به اين زياده‌طلبي‌ها و تهديدات امريكايي‌ها بود كه در بوستان ولايت تهران برگزار شد تا پاسخي باشد به آنچه شرارت‌هاي امريكا در پي خواهد داشت.
  
اقتدار بسيجيان دشمن را وادار به تغيير رفتار كرد
سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سخناني در اين تجمع بزرگ، با اشاره به اينكه بسيجيان و سپاهيان از درون روزهاي سخت دفاع مقدس آمده‌اند، گفت: اين همان دوران پرشكوهي بود كه جوانان آن عصر همچون شما در دل شب در سنگرهاي دشمني كه بخشي از خاك سرزمين ما را اشغال كرده بود و آمده بود تا نظام سلطه را بر سرنوشت ملت ايران بازگرداند، هجوم مي‌بردند.
وي افزود: اين جوانان خاكريز‌ها را فتح و از رودخانه عبور مي‌كردند، باتلاق‌ها و هورها را پشت سر مي‌گذاشتند و با فريادهاي تكبيرشان پيام پيروزي ملت را تحت هدايت امام(ره) منتشر مي‌كردند.
سلامي خطاب به بسيجيان گفت: شما از دل آن حادثه شكوهمند و سخت آمده‌ايد كه پيام‌آور حقيقي استقلال اين ملت، حفظ تماميت ارضي آن و تحميل اراده سياسي به يك آرايش بين‌‌المللي بود كه در مقابلتان صف كشيده بود.
جانشين فرمانده سپاه گفت: شما ميراث‌داران آن نسل‌هاي مقاوم و باشكوهي هستيد كه پيكر جاودانه آنان امروز در نقاب خاك رخ پنهان كرده‌اند اما آثار باشكوه شهادت و جانبازي و فداكاري آنان براي هميشه هويت اسلامي و انقلابي اين ملت را با زيباترين نمادها نقاشي خواهد كرد.
وي خطاب به گردان‌هاي بسيجي شركت كننده در رزمايش اقتدار ثارالله اظهار داشت: شما از درون فتنه‌هاي پيچيده‌اي آمده‌ايد كه نظام سلطه براي استحاله شخصيت و محتواي انقلاب اسلامي طراحي كرده بود؛‌از دل شكوه مقاومت ملت در 9دي براي خنثي كردن فتنه 88. وي ادامه داد: شما از درون استراتژي جهاني تحريم اقتصادي غرب به ويژه امريكا در اين ميدان حاضر شده‌ايد؛‌ آن استراتژي ننگيني كه ملت ايران با صبر، باشكيبايي، با ثبات‌قدم، با ايستادگي، با پيروي از ولي امر خويش، با استمداد از تدابير نوراني امام خود، با تكيه بر فرهنگ نوراني عاشورا، با الهام از ايستادگي پيامبر و اصحابش در آن محاصره‌ها و تحريم‌ها اين راهبرد و استراتژي دشمن را در هم شكستند.
سلامي گفت: اين مقاومت و اقتدار و ايستادگي، شكوه و عظمت شما بود كه دشمن را وادار كرد از جاده گزينه نظامي و از مسير تحريم اقتصادي و تلاش براي انزواي سياسي و جاده ننگين عمليات رواني سرانجام به مسير ديپلماسي تن دهد.
وي تصريح كرد: اين بار شما بسيجيان بوديد كه شايد براي اولين بار در تاريخ پيدايش امپراتوري‌ها و به خصوص در تاريخ حيات يك قدرت به ظاهر مسلط جهاني او را وادار به تغيير رفتار و راهبرد كرديد، بنابر اين، اين اجتماعي كه در اينجاست، پيماني است فشرده از مقاومت ملت ايران از روح استكبارستيزي، از بي‌اعتنايي و بي‌اعتمادي به دشمنان كوچك و بزرگ. نشانه‌اي است از هيبت و جلالت و عظمت ملتي بزرگ كه تصميم گرفته است براي هميشه خود را در تاريخ مستقل، پايدار، با دوام و پيشرفته نشان دهد.
جانشين فرمانده سپاه گفت: شما از دل هسته‌هاي اتمي درآمده‌ايد كه شهيد احمدي روشن، شهيد علي محمدي، شهيد شهرياري، شهيد رضايي و ديگر شهيدان آن را شكافتند و ما را به عضويت در باشگاه دارندگان انرژي صلح‌آميز هسته‌اي در يك ارتفاع عظيم درآوردند.
وي خطاب به بسيجيان شركت‌كننده در رزمايش اقتدار ثارالله افزود: شما از دل ماهواره‌ها و موشك‌هايي آمده‌ايد كه سينه فضا را مي‌شكافند؛ شما از دل پيشرفت‌هاي بزرگي در اينجا حاضر شده‌ايد كه در عصر تحريم و محاصره توانستند از ارتفاع ممانعت دشمن عبور كنند.
سردار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه مقامات امريكايي هر آنچه بخواهند مي‌توانند بگويند، اضافه كرد: اما نمي‌توانند هر آنچه مي‌خواهند عمل كنند؛ فرق بين گفتار و عمل آنها تفاضل بين توهمات، خيالات، رؤياها و آرزوهاي آنهاست با توانايي‌ آنها براي عمل.
جانشين فرمانده سپاه گفت: امريكايي‌ها مي‌دانند كشوري كه مي‌تواند سفره حيات تنفس سياسي آنها را در جهان اسلام و غرب آسيا تنگ كند و استراتژي‌ها و سياست‌هاي سلطه‌طلبانه آنها را در جهان اسلام با شكست مواجه كند، هرگز تسليم اراده سياسي دشمنان خود نخواهد شد.
سلامي در ادامه گفت: امريكايي‌ها مي‌دانند همه جا منافع آنها زير برد آتش‌هاي ماست. دشمنان ما به خوبي استعدادها و ظرفيت‌هاي دفاعي و تهاجمي ما را مي‌دانند اما باز در ميدان عمليات رواني از دسترس بودن گزينه نظامي سخن مي‌گويند. اين عبارات نخ‌نما شده براي ملت بزرگ ايران حقيرتر از آن است كه معتبر شناخته شود زيرا دنيا مي‌داند قدرت نظامي امريكا از اعتبار ساقط شده است. هر چند هنوز امريكا داراي قدرت نظامي بزرگي است اما اين قدرت فاقد آفرينش منفعت و پيروزي سياسي است و به همين دليل از اعتبار و منزلت افتاده است.
جانشين فرمانده سپاه گفت: ما شاهد شكل‌گيري منحني زوال قدرت غرب در جهان و در عين حال شاهد درخشش خورشيد انقلاب اسلامي در همه سرزمين‌هاي اسلامي هستيم. موازنه قوا به نفع مسلمانان در حال تغيير است و امروز سياست‌هاي دشمنان ما متوقف شده است. آنها بايد بدانند كه ديگر بيش از اين نمي‌توانند ثروت‌هاي مادي و هويت‌هاي معنوي ملت‌هاي مسلمان را به غارت ببرند؛ چراكه مسلمانان بيدار شده و به راه افتاده‌اند و همه سرزمين‌هاي اسلامي به ميدان مقاومت عليه استراتژي‌هاي امريكا تبديل شده است و اين واقعيت، سيماي ژئوپلتيك آينده جهان و منطقه را شكل خواهد داد.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه هم مخالفان و هم موافقان توافق هسته‌اي در امريكا به دنبال دشمني با ملت ايران بوده‌اند و مانند دو لبه يك قيچي عليه انقلاب اسلامي عمل مي‌كنند، گفت: ما روزانه رفتار آنها را رصد مي‌كنيم و منتظر فرصتيم تا اگر غلطي كنند، تمام منافع اقتصادي و سياسي آنها را به آتش بكشيم. اگر بخواهند دست به سمت گزينه نظامي ببرند، گردن‌هايشان را بر فراز آسمان پرتاب كرده و انگشت‌هايشان را قطع مي‌كنيم. وي ادامه داد: چه توافق بشود و چه نشود، حامي ملت‌هاي مظلوم و مسلمان در برابر سلطه امريكا خواهيم بود.
  
صالحي: با غرور به اين رزمايش آمدم
علي اكبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي نيز در حاشيه تجمع بزرگ 50هزار نفري بسيجيان، در جمع خبرنگاران گفت: من امروز با غرور به اين رزمايش آمدم و معتقدم بسيجيان بار ديگر به دنيا فهماندند كه ملت بيدار و هشيار است و هيچگاه غافل نخواهد بود.
وي تصريح كرد: با پشتوانه بسيج و ملت ايران بود كه توانستيم در برابر استكبار جهاني ايستادگي و خواست خود را به آنها تحميل كنيم.
 
نگاهي به رزمايش‌هاي فرهنگي سپاه
همچنين همزمان با برگزاري رزمايش اقتدار ثارالله، گردان‌هاي فرهنگي سپاه تهران بزرگ با آفند و پدافند تخصصي در اين حوزه در كنار نيروهاي رزمي توان عملياتي خود را به نمايش گذاشتند.
23 گردان عمليات فرهنگي فضاي مجازي سپاه تهران بزرگ به همراه هزاران خبرنگار بسيجي كه در بيش از 400 باشگاه خبرنگاران عضويت دارند، در رزمايش اقتدار ثارالله ايفاي نقش كردند. گردان‌هاي عمليات فرهنگي سپاه تهران از سال گذشته تحت آموزش‌هاي تخصصي و پيشرفته در حوزه‌هاي مختلف قرار گرفته‌اند.
 بر اساس اين گزارش اعضاي فعال گردان‌هاي مذكور بيش از 3 هزار نفرند كه هر گردان داراي گروهان‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي مختلف توليدي، ديداري و شنيداري، شبكه‌هاي اجتماعي، بازي و انيميشن، گرافيك و... است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار