کد خبر: 737349
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
شیوا نوروزی
سرخابي‌ها حال و روز خوبي ندارند اما مسئولان وزارت ورزش به روي مبارك خود نمي‌آورند؛ انگار نه انگار مالك شش‌دانگ استقلال و پرسپوليس هستند!  زماني كه خيلي‌ها براي خصوصي شدن سرخابي‌ها عجله داشتند و پيگير به ثمر نشستن موضوع بودند، آقايان نه تنها عين خيالشان نبود، بلكه از مسكوت ماندن ماجرا خوشحال هم مي‌شدند. همين اتفاق هم رخ داد و آرزوي دولتي ماندن دو تيم به واقعيت تبديل شد، منتها حالا كه اوضاع‌شان هر روز بدتر از ديروز مي‌شود، حتي يك نفر از مديران وزارت حاضر به پاسخگويي در خصوص شرايط تيم‌هاي پرطرفدار تهراني نيستند. وزير ورزش اين روزها به تمرينات تيم‌هاي مختلف پيش از اعزام به مسابقات سر مي‌زند تا نشان دهد به همه رشته‌ها به يك اندازه اهميت مي‌دهد. ‌اي كاش وزير كمي كه سرش خلوت‌تر شد، جايي براي رفتن نداشت، سري هم به باشگاه‌هاي آبي و قرمز مي‌زد تا شرايط اسفناك آنها را از نزديك مشاهده كند.
پرسپوليس روزگاري تيم اول ايران و آسيا بود ولي حالا به نان شبش هم محتاج شده و جالب‌تر از همه اينكه آنها كه ادعاي مالكيتش را دارند، هيچ قدمي براي نجات آن برنداشته‌اند. همين چند روز پيش بود كه قرمزها براي كمك گرفتن از هواداران شماره حساب‌شان را اعلام كردند و قرار شد هر كسي كه خودش را سينه‌چاك پرسپوليس مي‌نامد، 5 هزار تومان ناقابل به اين شماره واريز كند. اين درخواست اگرچه با واكنش تند پيشكسوتان و رسانه‌ها مواجه شد اما باز هم اهالي وزارتخانه خم به ابرو نياوردند. گويا با خودشان عهد بسته‌اند تا منحل شدن سرخپوشان صبر كنند و پس از آن اگر لازم ديدند، وارد عمل شوند. بدهي‌ها به قدري زياد شده كه حتي به بازيكنان ميلياردي هم حق مي‌دهيم نگران پاس شدن چك‌هايشان شوند. اين اتفاقات در حالي رخ مي‌دهد كه ساير تيم‌ها، مخصوصاً آنها كه براي قهرماني مي‌جنگند، از تعطيلي ليگ نهايت بهره را مي‌برند و نقاط ضعف خود را برطرف مي‌كنند. ولي قضيه براي پرسپوليس دقيقاً عكس اين موضوع است و برانكو و شاگردانش تمام تمركز خود را معطوف گرفتن حق و حقوق كرده‌اند.
استقلال نيز وضع بهتري ندارد. اگرچه شرايط مالي اين تيم همچون آتشي زير خاكستر است و بعيد نيست خيلي زود سروصداي بازيكنان اين تيم هم بلند شود اما در استقلال اين اعضاي هيئت‌مديره هستند كه بار حاشيه‌سازي را به دوش مي‌كشند. از يك طرف معاون باشگاه در مورد هر مسئله‌اي اظهارنظر مي‌كند و از يك طرف عضو هيئت‌مديره يك‌تنه جواب او را مي‌دهد. البته جلسه هيئت‌مديره آبي‌ها براي انتخاب سرمربي جديد نيز با تنش‌هايي همراه بود. حال آنكه پرونده بدهي استقلال به توزي نيز به مراحل نهايي خود رسيده است و در صورتي كه مسئولان باشگاه ظرف چند روز آينده طلب بازيكن پيشين خود را ندهند، اين تيم در خطر كسر امتياز قرار مي‌گيرد؛ اتفاقي كه متأسفانه فوتبال ايران پيش از اين يك بار آن را تجربه كرده است.
هرچند وزارت ورزش خودش را نسبت به سرخابي‌ها بي‌تفاوت نشان مي‌دهد اما به هر حال اين دو باشگاه دولتي باقي مانده‌اند و تا زماني كه تصميمي براي خصوصي شدن آنها گرفته نشود، رسانه‌ها و افكار عمومي وزارت را مسئول پاسخگويي در خصوص اوضاع اين دو تيم مي‌دانند. دكتر گودرزي چه بخواهد و چه نخواهد بايد نسبت به نتايج و شرايط دو قطب اصلي فوتبال ايران واكنش نشان دهد. فرار از پاسخگويي به سؤالات خبرنگاران در اين باره تنها آنها را بيشتر از قبل مسبب اوضاع و احوال اين دو تيم نشان مي‌دهد، هرچند كه چنين چيزي در حد خيال نيست و به نظر مي‌رسد سكوت امروز وزارت‌نشينان در قبال اوضاع پرسپوليس و استقلال چندان بي‌ربط با رضايت آنها از اين وضعيت هم نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار