کد خبر: 737332
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
حاشيه‌اي بر پيروزي 6 بر صفر ايران مقابل گوام در انتخابي جام جهاني روسيه
يك پيروزي فوق‌العاده با شش گل برابر گوام در انتخابي جام جهاني آن هم با يك تيم جوان شده، يك آخر هفته خوب را براي فوتبالي‌ها ثبت كرد.
سعيد احمديان
يك پيروزي فوق‌العاده با شش گل برابر گوام در انتخابي جام جهاني آن هم با يك تيم جوان شده، يك آخر هفته خوب را براي فوتبالي‌ها ثبت كرد.
بعد از تساوي نااميدكننده با تركمنستان براي رسيدن به جام جهاني روسيه، گوام دومين حريف ايران بود؛ حريفي كه با شش امتياز از دو بازي قبلي‌اش نشان داده بود كه با تيم 13 سال پيش كه 19 گل از ايران خورده بود تفاوت دارد و به همين راحتي تسليم نمي‌شود. همين ناشناخته بودن گوامي‌ها بود كه ترديدها را به جان شاگردان كرش انداخت كه نكند اين تيم درجه چندمي آسيا لقمه گلوگيري شود. با همين استرس‌ها بازي شروع شد اما تفاوت تيم اول آسيا با تيمي مانند گوام آنقدر زياد بود كه از همان ابتداي بازي دل همه قرص شد كه گوام هر چقدر هم پيشرفت كند، كيلومترها با فوتبال ايران فاصله دارد. گوامي‌ها به‌رغم كري‌خواني‌هاي سرمربي‌شان، از همان ابتداي بازي يك تيم دست و پا بسته و تسليم برابر ايران بودند. در همان 10 دقيقه اول اشكان دژاگه با يك ضربه پنالتي، ايران را پيش انداخت تا هم چراغ اول را روشن كند و هم همه در انتظار يك جشنواره گل در ادامه مسابقه باشند؛ جشنواره‌اي كه ستاره‌هايش جوانان تيم كرش بودند. دو گل از سردار آزمون كه اين روزها خوب گل مي‌زند به همراه دو گلي كه مهدي طارمي مهاجم جوان پرسپوليس كه روزهاي پرفروغي را تجربه مي‌كند در كنار تك‌گل مهدي ترابي ملي‌پوش جوان سايپا، گوام را در پايان بازي شش‌تايي كرد و باعث شد كرش كنار زمين يك نفس راحت بكشد و با توپ پر به نشست خبري بعد از بازي بيايد. ايران حالا با اين پيروزي با چهار امتياز از دو بازي و يك بازي كمتر نسبت به گوام در رده سوم گروه قرار دارد. در اين گروه عمان با دو بازي و گوام با سه بازي و كسب شش امتياز تيم‌هاي اول و دوم هستند. شاگردان كرش بعد از گوام، سه‌شنبه آينده در ادامه انتخابي جام جهاني در دهلي نو به مصاف هند مي‌روند.
    
بازي با گوام هرچند با توجه به سابقه گوام بيشتر يك بازي تمريني بود اما بازي تيم كرش در اين مسابقه چشم‌نواز بود. هماهنگي فوق‌العاده بازيكنان كه در خط حمله بين سردار آزمون و مهدي طارمي وجود داشت، ضعف تيم‌ملي در خط حمله را پوشش داد. نكته اميدواركننده ميانگين سني 21 براي سه گلزن تيم‌ملي بود كه هم طارمي، هم آزمون و هم ترابي از مهاجماني هستند كه در صورت ادامه اين وضعيت مي‌توانند سال‌ها خط حمله تيم‌ملي را بيمه كنند. دو گل آزمون با ضربه سر همچنين از ظهور يك سرزن قهار در تيم‌ملي خبر مي‌دهد كه حساب شده و دقيق به توپ ضربه مي‌زند، آن هم بعد از اينكه بعد از خداحافظي علي دايي، تيم‌ملي سرزن قهاري نداشت. نكته ديگر هم ادامه جوانگرايي كرش در تيم‌ملي بود. او هرچند نسبت به بازي با تركمنستان كه با تساوي يك - يك به پايان رسيد، تركيب باتجربه‌تري را راهي ميدان كرد اما در ادامه با تعويض‌هايي كه با ورود رامين رضائيان و مهدي ترابي انجام داد ميانگين سني تيم را پايين‌تر آورد.
    
با اين پيروزي فوق‌العاده كه با يك بازي زيبا به دست آمد، كارلوس كرش برخلاف بازي با تركمنستان از بازي شاگردانش راضي است. او كه اين روزها دوباره اختلافاتش با وزارت ورزش اوج گرفته، با اين پيروزي پرگل همه چيز به نفعش در حال رقم خوردن است. او در نشست خبري بعد از بازي گفت: «اطمينان خاطر بالايي دارم كه با برنامه‌اي كه پيش‌رو داريم و اگر اجرايي شود و با حضور بازيكنان مستعد مي‌توانيم عملكرد خوبي داشته باشيم. فقط زمان اين است كه از اين برد، لذت ببريم زيرا در پنج روز آينده با هند بازي داريم اولين برد ما بود كه چهار امتيازي شديم و تا جام جهاني مسير طولاني‌اي خواهيم داشت.» او البته معتقد است تيم كشورمان در بازي با هند بايد نمايش بهتري داشته باشد: «تمام بازي‌ها تا زماني كه بتوانيم در زمين خود را اثبات كنيم بازي‌هاي دشواري هستند و اين قانون بازي فوتبال است. با شرايطي كه در هند وجود دارد تمام تيم‌ها بايد به اين كشور بروند. اين شرايط براي همه تيم‌هاست و بايد بهتر و بهتر شويم و در زمين بازي خوبي انجام دهيم و زهر آخر را با يك احساس اضطرار در زمين ابراز كنيم. فكر مي‌كنيم با اين بازيكنان تيم‌ملي در حال تجديد قواست.»
سرمربي پرتغالي با اين برد نقش يك سردار پيروز را مقابل مخالفانش كه در وزارت ورزش بازي كرد و هم همان تهديد هميشگي‌اش را باز هم تكرار كرد: «يك بار براي هميشه اين را مي‌گويم كه اگر شما در حال حاضر فكر مي‌كنيد حضور من مشكل فوتبال ايران است بنده آمادگي رفتن دارم. همين و بس!»
در طرف مقابل سرمربي گوام كه قبل از بازي كري‌خواني عجيبي به راه انداخته بود، در پايان بازي به قدرت ايران اعتراف كرد، البته وعده داد كه شاگردانش در كشور خودشان مقابل ايران تيم ديگري خواهند بود: «به تيم ايران تبريك مي‌گويم كه خوب كار كرد و نشان داد چرا بهترين تيم آسياست. از اين بازي نكات مثبت را خواهيم گرفت و مطمئن باشيد گوام متفاوتي را در كشورمان خواهيد ديد. از شرايطي كه مطمئناً به نفع ما خواهد بود استفاده خواهيم كرد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
1
چقدر بد بختیم که پیروزی مقابل گوام را فوق العاده و جنگنده بودن تیم تعریف میشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار