کد خبر: 737288
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
امیر برخور:
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پنجمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از فردا با محوریت پایگاه شکاری شهید بابایی در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود.
جوان آنلاين: امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور دقایقی پیش در نشست خبری پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نهاجا، اظهار داشت: این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری نیمه‌سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت‌رسان و انواع پهپادها در 3 منطقه تحرک هوایی با وسعت 400 هزار کیلومتر مربع و منطقه عمومی رزمایش در اصفهان، نائین و منطقه هدف به وسعت 7 هزار کیلومتر در میدان جنگ‌های هوا به زمین نیروی هوایی ارتش، در منطقه انارک به انجام می‌رسد.

وی افزود: نیروهایی که در این رزمایش شرکت می‌کنند، از پایگاه‌های شمال، شمالغرب، جنوب و 3 پایگاه مرکزی کشور هستند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه تجهیزات این رزمایش در 2 بخش پرنده و زمینی است، خاطرنشان کرد: مراحل مقدماتی این رزمایش از روزها قبل با گسترش هواپیماهای اف‌4، اف5، اف14، اف7، سوخو24، میگ29، سی130، هواپیمای بوئینگ707 و 747، صاعقه و انواع هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است. 

وی با بیان اینکه در رزمایش زمینی از رادارهای اختصاصی نیروی هوایی ویژه جنگ‌های الکترونیک بهره می‌گیریم، ادامه داد: این رزمایش در 3 موج طرح ریزی شده که موج اول آن مرحله شناسایی و دریافت و انتقال اطلاعات است  که در این موج خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی وسایل پرنده و جنگنده خود را در ساعات مختلف شبانه‌روز در مناطق مختلف انتقال داده و بلافاصله شناسایی اهداف از پیش تعیین شده را آغاز می کنند.

امیر برخور ادامه داد: در موج دوم رزمایش اهداف شناسایی شده مورد اصابت قرار خواهد گرفت و  مرحله سوم رزمایش نیز با رویکرد پدافند غیر عامل برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: خلبانان و نیروهای فنی و عملیاتی شرکت‌کننده در این رزمایش با رعایت تمام نکات مورد‌نظر عملیاتی و اطلاعاتی، تجهیزات واگذار شده را به مناطق مشخص شده انتقال خواهند داد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین با اشاره به اهداف رزمایش فدائیان حریم ولایت 5 گفت: اجرای رزمایش‌های تقویمی و سالیانه، ارتقاء سطح مهارت فرماندهان، تمرین عملیات در شرایط واقعی، بروز رسانی سامانه‌ها و آزمایش دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه‌ای از اقتدار رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف این رزمایش است.

امیر برخور در خاتمه با بیان اینکه از ویژگی‌های بارز رزمایش فدائیان حریم ولایت 5 درگیری هوا به هوا و انهدام اهداف پرنده و زمینی است، خاطرنشان کردنیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی مقام معظم رهبری وظیفه حمایت و حراست از پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار است.

وی تصریح کرد: سربازان نهاجا تا پای جان ایستاده و در برابر هر کشوری که قصد تجاوز دارد، بدون فوت وقت ایستادگی می‌کنند. قطعاً یکی از پیام‌های اصلی رزمایش این است که سربازان نهاجا مطیع فرماندهی کل قوا هستند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار