کد خبر: 737124
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
فریدون حسن
شنيدن خبر عدم پخش رقابت‌هاي كشتي جهاني امريكا از صداو سيما تمام علاقه‌مندان به ورزش را شوكه كرد. بدون ترديد كشتي به عنوان ورزش اول كشور علاوه بر هواداران و علاقه‌مندان خاص خود در بين ساير اقشار مردم و هواداران رشته‌هاي ديگر نيز از محبوبيت خاص و بالايي برخوردار است.  اين محبوبيت وقتي پاي مسابقات جهاني، آن هم در امريكا، به ميان آيد بيشتر از قبل هم مي‌شود. به تجربه ثابت شده است حساسيت مردم ورزش دوست ايران و حتي آنها كه در ايام ديگر چندان به ورزش اعتنايي ندارند در زمان برگزاري چنين رويدادهايي اينقدر زياد مي‌شود كه بي‌صبرانه منتظر پخش مستقيم اين رقابت‌ها از تلويزيون مي‌مانند. حالا تصور كنيد اين صبر و انتظار با پيروزي و افتخارآفريني و بالارفتن پرچم مقدس كشورمان نيز همراه باشد بي‌ترديد شور و شعف حاصل از اين اتفاق را در بين مردم با هيچ مقياسي نمي‌تواند اندازه گرفت اما با تمام اوضاع و وجود چنين حقايق غيرقابل انكاري صداو سيما در اقدامي تأمل‌برانگيز قصد پخش مسابقات را ندارند.
هرچند گفته مي‌شود كه آنها تصميم دارند تنها رقابت‌هاي رده‌بندي و فينال را پخش كنند اما وقتي متوجه شويم كه صدا و سيما بنا به دليل واهي مشكل مالي از پرداخت حدود 300 ميليون توماني هزينه پخش اين مسابقه شانه خالي كرده در حالي كه مي‌تواند با موافقت رئيس سازمان تمامي مسابقات را پخش كند آن وقت مي‌توان به تصور اين سازمان عريض و طويل در اهميت دادن به يكي از خواسته‌هاي مردم و مخاطبان رسانه‌ ملي پي برد.  اين در حالي است كه صدا و سيما با شعار اهميت دادن به خواسته‌هاي مخاطبان، بسياري از برنامه‌ها و سريال‌هاي نه چندان مطلوب و درجه چندم را در طول شبانه روز پخش مي‌كند آن وقت آنچه خواسته همين مخاطبان است را بنا به دلايل گوناگون روي آنتن نمي‌برد.
چنين برخوردي از سوي صدا و سيما با ورزش اول البته مسبوق به سابقه هم هست، صدا و سيما در پرداخت حق پخش فوتبال هم كاملاً يك جانبه به موضوع نگاه مي‌كند و به راحتي حق فوتبال را نمي‌دهد و حالا گويا اين مسئله به كشتي هم سرايت كرده است.
مسئولان فدراسيون كشتي در حالي چشم انتظار حمايت رئيس سازمان صداو سيما براي پخش مسابقات جهاني كشتي هستند كه به نظر مي‌رسد چنين تصميمي با نظر مستقيم خود دكتر سرافراز اتخاذ شده باشد.
آنچه مهم است اينكه اين تصميم با نظر هركس و مسئولي اتخاذ شده باشد، تصميمي است كه مي‌تواند هواداران ورزش را بيشتر از قبل از صدا و سيما نااميد كند. مسئولان رسانه‌ ملي توجه داشته باشند كه در صورت عدم پخش مسابقات علاقه‌مندان به كشتي و ورزش مي‌توانند از طريق گوناگون مسابقات را دريافت و تماشا كنند راه‌هايي كه هر چند غيرقانوني اما با كيفيت بالاتر و عدم اعمال نظر و سانسور‌هاي اعصاب خردكن گره‌گشاي كار آنهاست.  اتخاذ چنين تصميمي تنها نشان از كج سليقگي مديران رسانه ملي است. آن هم در شرايطي كه سعي بر اين است تا در هجوم انواع و اقسام شبكه‌هاي ماهواره‌اي رسانه ملي طوري به مخاطبان معرفي شود تا اقبال عمومي به سمت آن بيشتر از قبل شود ولي افسوس كه اجراي چنين تصميماتي تنها بر عكس آنچه مي‌انديشيم و مي‌خواهيم پاسخ مي‌دهد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
خوب اگه قرارباشه برای هر پخش مستقیم حق پخش پرداخت شود هر فدراسیون من در آوردی هم ادعای پخش تلویزیونی می کنه با کدام بودجه صدا وسیما پول بیت المال را به کسانی بدهد که حتی نحوه لباس پوشیدن را بلد نیستند شما بروید در مراسمات تیمهای بزرگ دنیا ببینید کدام بازیکن با شلوار لی پوسیده به مراسم می آید اول فرهنگ بازیکن ها را درست کنید بعد فکر پپخش مستیقیم وغیره باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار