کد خبر: 737105
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیرخارجه کشورمان، ضمن تبریک مجدد توافق هسته‌ای به دولت و ملت ایران، مقاومت را در بهترین شرایط توانمندی، مقابل هرگونه تهدید علیه لبنان دانست.
 تسنیم: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه ایران که به لبنان سفر کرده است با سیدحسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کرد.

سیدحسن نصرالله در این دیدار با تبریک مجدد توافق هسته‌ای و تثبیت دستاورد جمهوری اسلامی ایران در حفظ و توسعه دانش هسته‌ای نقش مخرب رژیم صهیونیستی را در شرایط کنونی منطقه تمرکز بر سیاست تجاوز و توسعه‌طلبی خواند و مقاومت را در بهترین شرایط توانمندیف مقابل هرگونه تهدید علیه لبنان دانست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین نقش تهران را در کمک به امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بسیار مهم دانست و بر ضرورت همراهی کشورهای منطقه برای کمک به امنیت و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم تکفیری تأکید کرد.

امیر عبداللهیان: ایران همواره از امنیت و ثبات لبنان و منطقه حمایت می‌کند

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان اظهار داشت: ایران همواره از امنیت و ثبات لبنان و منطقه حمایت می‌کند و بر وحدت ملی در لبنان تأکید دارد.

وی گفت: ما از گفت‌وگوی لبنانیها حمایت می‌کنیم و معتقدیم دخالت خارجی سبب تشدید مشکلات در منطقه است.

معاون وزیرامورخارجه تأکید کرد: همه کشورهای منطقه باید مقابل توطئه رژیم صهیونیستی هوشیار باشند و کشورهای اسلامی نباید با بی‌بصیرتی برخی طرف‌ها در آتش جنگ، تروریسم و افراط‌گرایی بسوزند.

امیرعبداللهیان به‌منظور دیدار  با استفان دی مستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه و نیز گفت‌وگو با برخی مقامات لبنانی روز گذشته ‌وارد بیروت شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران قرار است بعد از پایان سفر خود به لبنان عازم دمشق پایتخت سوریه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار