کد خبر: 737094
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو بی‌پاسخ نخواهد ماند.
فارس: مسکو اعلام کرد که به تحریمهای آمریکا پاسخ خواهد داد و آمریکا نباید تصور کند که تحریم‌های این کشور بی‌پاسخ خواهد ماند.

خبرگزاری تاس با اعلام این خبر به نقل از وزارت خارجه روسیه نوشت: « اقدام واشنگتن، پیام‌های این کشور را در زمینه تمایل برای همکاری با ما را بی‌ارزش می‌کند. به نظر می‌رسد که تلاش‌های بیهوده واشنگتن برای اعمال فشار بر ما به وسیله تحریم‌ها موضوعی است که واشنگتن از آن درس نگرفته است.»

بر این اساس: «آمریکا نباید این توهم را داشته باشد که می‌تواند به این اقدامات ادامه دهد بدون اینکه پیامد منفی متوجه این کشور باشد. اقدامات متقابل به سرعت اجرایی خواهند شد و لزوما به صورت واکنش نخواهند بود. این اقدامات بازتابی از سیاستی هستند که در چرخه اجرایی آمریکا ریشه دارد و به شکست عمدی در عادی‌سازی روابط میان آمریکا و روسیه منتهی می‌شود. آنچه رخ داد یک بار دیگر نشان می‌دهد که آمریکا نمی تواند تحولات اوکراین را درست ارزیابی کند.»

این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند که وزارتهای خارجه و بازرگانی آمریکا شرکتهای بیشتری از روسیه را به فهرست تحریمها اضافه کرده‌اند که قرار است اسناد مربوط به این تحریمها امروز چهارشنبه منتشر شود.

علت تحریم‌های تازه آمریکا «اطمینان یافتن از موثربودن تحریمهای اعمال شده(قبلی) ضد مسکو به دلیل بحران اوکراین و همچنین اطمینان یافتن از تبعیت شرکتها از تحریمهای اعمال شده علیه ایران ناشی از برنامه هسته‌ای آن» خوانده شده است.

نام ۵ شرکت روس و  شرکتهای وابسته به آنها در فهرست تحریمهای جدید  به فهرست سیاه واشنگتن اضافه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار