کد خبر: 737038
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه در دیدار وزیر خارجه لبنان راه‌حل سیاسی را تنها راه‌حل بحران سوریه عنوان کرد و گفت: بشار اسد جزئی از این راه‌حل است.
فارس: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنانی با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان ملاقات کرد.

وی در این مذاکرات با اشاره به حوادث تلخی که در منطقه در جریان است، اینگونه وقایع را خلاف منافع کلیه کشورهای منطقه دانست و با اشاره به سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران که همانا گسترش صلح و ثبات در منطقه است، ابراز امیدواری که تلاش‌های ایران برای دور ساختن کشورها از جنگ به نتیجه مطلوب برسد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفت‌وگو با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را در این راستا دانست.

معاون وزیر خارجه کشورمان در ادامه به موضوع سوریه پرداخت و با اشاره به مذاکرات خود با دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه، بشار اسد را فاقد هرگونه آلترناتیو دانست و راه‌حل سیاسی را تنها راه‌حل برای مشکل سوریه خواند که رئیس جمهور اسد هم جزیی از این راه‌حل است.

وزیر خارجه لبنان با استقبال از فعالیت‌ها و دیپلماسی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، سفر مقامات ایران به لبنان را باعث دلگرمی و نشانه حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از لبنان در مقابل تروریسم دانست و تاکید کرد که هیچ کشوری تروریسم را برنمی‌تابد.

وی صبر و مقاومت ملت ایران را دلیل اصلی دستاوردهای اخیر ایران دانست و عنوان کرد: متاسفانه دخالت‌های خارجی در لبنان یکی از مشکلات لبنانی‌ها و یکی از دلایل تضعیف این کشور بوده است.

جبران باسیل در ادامه قدرت لبنان را در محور ارتش، ملت و مقاومت دانست و تصریح کرد: هر کس که خواهان تقویت ثبات در لبنان است، باید به این عوامل توجه کند.

وزیر خارجه لبنان ابتکار گفت‌وگوهای ایران با کشورهای منطقه را مثبت ارزیابی و نسبت به نتایج مثبت این گفت‌وگوها ابراز اطمینان کرد.

وی گفت: کشورهای منطقه به ایران نیاز دارند و ایران می‌تواند با تحکیم روابط همه جانبه اعم از سیاسی و اقتصادی، شرایط مثبت‌تری برای منطقه به ارمغان آورد.

در ادامه این دیدار با توجه به سفر اخیر ظریف به لبنان، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و توافقات بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این مذاکرات نگرانی خود را از سوء استفاده‌های رژیم صهیونیستی و دشمنان لبنان از شرایط فعلی ابراز داشته و معاون وزارت خارجه کشورمان با اشاره به توانمندی رهبران لبنان در اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات داخلی، ابراز امیدواری کرد که لبنان از این مرحله عبور خواهد کرد و ایران نیز از روند سیاسی لبنانی‌ها در انتخاب رئیس جمهور حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، وزیر خارجه لبنان را در جریان دیدارش با دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه قرار داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار