کد خبر: 737034
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 را سخت اما در مجموع مثبت برشمرد.
خانه ملت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک در دیدار با همتای اندونزیایی خود انتخاب «ستیانو وان تو» به ریاست مجلس این کشور را تبریک گفت و روابط دو کشور را عمیق و صمیمانه توصیف کرد.

*مذاکرات سخت با 1+5 در مجموع مثبت بود

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضع پارلمان ایران در زمینه توافق هسته‌ای با بیان اینکه مذاکرات سخت با 1+5 در مجموع مثبت بود گفت: برای دانستن موضع مجلس ایران در مورد توافق هسته‌ای باید منتظر تصمیم نمایندگان مجلس بود.

وی با بیان تاریخچه ای از پرونده هسته ای ایران تاکید کرد: ایران از ابتدا راه مذاکره را تنها راه حل مشکل می دانست و این غربی ها بودند که با تهدید و تحریم سعی داشتند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند اما در نهایت با ایستادگی مردم مجبور به قبول حقوق هسته ای ایران شدند.

لاریجانی با استقبال از پیشنهاد رئیس مجلس اندونزی در مورد توسعه روابط اقتصادی و فناوری روابط دو کشور دوست و اسلامی را بسیار لازم و ضروری عنوان و از ستیانو وان تو برای سفر به ایران دعوت کرد.

رئیس مجلس اندونزی هم در این دیدار با ابراز خرسندی از توافق ایران و 1+ 5 حل موضوع هسته ای ایران را بسیار مثبت و امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: معتقدم ایران و اندونزی به عنوان دو کشور اسلامی و عضو مهم اتحادیه بین المجالس جهانی باید تلاش خود را برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی افزایش دهند.

وی ضمن اعلام آمادگی اندونزی برای توسعه روابط فناوری، اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران روابط دو ملت را عمیق و رو به گسترش عنوان کرد.

*تاکید رئیس مجلس اندونزی بر نقش مثبت مجلس ایران در بین‌المجالس‌

رئیس مجلس اندونزی ضمن تجلیل از نقش و فعالیت مثبت و موثر ایران در اجلاس بین المجالس جهانی و اتحادیه بین المجالس اسلامی خواستار روابط گسترده تر پارلمانی و فعال تر شدن گروه دوستی پارلمانی دو کشور شد.

گزارش فارس حاکی است چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از 9 تا 11 شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار در حال برگزاری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار