کد خبر: 736946
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
ماجراي كشف تلفن همراه و سكه از آقازاده جنجالي، همچنان نقل قول محافل مختلف خبري است.
 درست روز يك‌شنبه بود كه حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي، سخنگوي دستگاه قضايي عنوان كرد كه در بازرسي از برخي بندهاي زندان اوين اقلام ممنوعه مختلفي كشف و ضبط شده كه از قضا در همين بازرسي‌ها يك گوشي تلفن همراه با سيم‌كارت و 30 سكه طلا اعم از ربع سكه، نيم‌سكه و سكه گرمي از مهدي هاشمي نيز كشف و ضبط شد.
در همين حال انتشار اين خبر از سوي سخنگوي دستگاه قضا، جنجال‌هاي زيادي پيرامون رفتار مهدي هاشمي كه خانواده‌اش مدعي بي‌گناهي او هستند، ‌به دنبال داشت. همين موضوع باعث شد وكيل خانواده هاشمي سريع به اين ماجرا ورود و سعي در لاپوشاني اين تخلف مهدي هاشمي كند. در همين ارتباط سيدمحمود عليزاده‌طباطبايي گفته بود: «در رابطه با تلفن همراه چون بدون دوربين بود در بدو ورود مهدي هاشمي به زندان صورتجلسه شده است... قابل‌توجه اين است كه زماني كه مهدي هاشمي را به زندان تحويل داديم مقداري پول و تعدادي سكه‌ گرمي همراهش بود كه تمامي آنها صورت‌جلسه شد و زماني كه دليل حمل آن را از مهدي جويا شدند گفت كه مي‌خواهم در اعياد تحت عنوان عيدي به ديگران بدهم.»
ادعاي صورتجلسه شدن سكه‌ها‌ از سوي مراجع قضايي هنوز تأييد نشده و حتي برخي شنيده‌ها از كذب بودن آن حكايت دارد.  
در عين حال بر اساس ماده ۵۶ آيين‌نامه اجرايي زندان‌ها، زندانيان مجاز هستند در زندان فقط از لوازم و اشياي شخصي نام برده شده در آيين‌نامه استفاده كنند. اين وسايل شامل كتاب و نشريات مجاز، خمير دندان و مسواك غير‌فلزي، جاي صابون غير‌فلزي، صابون و شامپو، ابر حمام، شانه غيرفلزي، دو عدد حوله كوچك، دو جفت جوراب، لباس زير بنا به ضرورت بهداشتي، نوشت‌افزار (كاغذ، پاكت، مداد، خودكار)، عينك طبي و لوازم بهداشتي ديگر با اجازه بهداري زندان، ناخن‌گير فاقد چاقو، ماشين اصلاح دستي، راديو يك موج باطري‌دار است.
همچنين بر اساس ماده 83 همين آيين‌نامه، زندانيان مجاز به نگهداري و همراه داشتن پول در زندان نيستند. در صورت كشف وجوه نقدي و اوراق بهادار، چنانچه زنداني، از وجه نقد استفاده‌هاي نامشروع از قبيل قماربازي و دادن رشوه كند، وجوه مذكور توقيف و مراتب طي گزارشي به مرجع قضايي ارسال مي‌شود و چنانچه استفاده‌هاي نامشروع از آن نكرده باشد، وجوه به حساب فرد منظور مي‌شود و در خصوص اوراق بهادار نيز تصميم‌ قانوني گرفته مي‌شود.  علاوه بر اين بايد تأكيد كرد كه بر اساس قوانين جاري زندان‌ها، اموال همراه زنداني در بدو ورود به زندان از وي گرفته، صورت جلسه مي‌شود و اقلام ممنوعه نظير تلفن همراه تا زمان حضور وي در زندان در محل امانات ندامتگاه نگهداري مي‌شود يا به درخواست مجرم مي‌توان آن را به خانواده وي تحويل داد. اين در حالي است كه آقاي عليزاده‌طباطبايي توضيح نداده‌اند كه تلفن همراه مهدي هاشمي چطور از محل نگهداري امانات به محل نگهداري وي انتقال يافته است.  نكته ديگر درباره اموال كشف شده از مهدي هاشمي در زندان اوين نيز اين است كه اگرچه همراه داشتن سكه طلا توسط وي خلاف قانون نيست اما در اختيار داشتن همين سكه‌ها ممكن است زمينه‌ هديه دادن خلاف قانون را براي مجرم به وجود بياورد. كما اينكه يكي از جرائم مهدي هاشمي كه هم‌اكنون به خاطر آن در زندان حضور دارد، موضوع ارتشا است و بعيد به نظر نمي‌رسد كه در اختيار داشتن اين حجم از طلا، ‌باعث تكرار جرم شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
با توجه به ممنوعیت ورود این اقلام به زندان قوه قضاییه باید با جدیت نحوه ورود این اقلام را بررسی و گزارش نموده و با متخلفین احتمالی برخورد قانونی صورت پذیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار