کد خبر: 736937
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
سريال تلويزيوني «تعبير وارونه يك رؤيا» خوشبختانه به پايان رسيد تا در يك سريال تلويزيوني كه از يك شبكه مهم ملي پخش مي‌­شود بيش از اين شاهد حقارت و كم­‌هوشي و ضعف سيستم اطلاعاتي و امنيتي كشور نباشيم.
علي يعقوبي
سريال تلويزيوني «تعبير وارونه يك رؤيا» خوشبختانه به پايان رسيد تا در يك سريال تلويزيوني كه از يك شبكه مهم ملي پخش مي‌­شود بيش از اين شاهد حقارت و كم­‌هوشي و ضعف سيستم اطلاعاتي و امنيتي كشور نباشيم. سريالي كه برخلاف ساختار متوسط، فيلمنامه­‌اي ناقص و پر از ايراد را يدك مي­‌كشيد. قصه­‌اي كه در آن تمام پرونده‌هاي مورد پيگيري و مفتوح در مجموعه وزارت اطلاعات يك به يك يا از دست نيروهاي اطلاعاتي خارج شده و مسير مخالف آنچه آنها مي‌خواستند را پيمود يا عليه وزارت به اتمام رسيد.
از ساده‌­لوحي و كم‌­هوشي نيروي ارشد اطلاعاتي در اعتماد به فردي با ويژگي‌­هاي «هاشم جاويد» تا نوع مديريت مضحك و خنده‌­دار جاسوس ديگري به نام روانبخش و همچنين نحوه جابه‌جايي يك بازيگر تئاتر با يك دانشمند هسته‌­اي كه كنترل هر سه به همراه رؤيا و شخصيت‌هاي ديگر مرتبط با مسائل امنيتي و جاسوسي، به طرز حيرت­‌انگيزي از دست نيروهاي اطلاعاتي خارج شد تا ورود يك تنه نيروي ارشد اطلاعات در قامت «رمبو» نه براي صيانت از حيثيت ملي و ميهني بلكه براي نجات جان دختر و دامادش به اضافه پايان سطحي و سراسر تمسخرآميز همه و همه گوياي اين امر باشد كه اگرچه توان و تخصص افراد در سپردن چنين كارهايي مهم است اما شايد مهم‌­تر، سپردن كار به دست افرادي است كه به آنچه مي‌­نويسند و مي­‌سازند اعتقاد واقعي و قلبي داشته باشند.
سريال «تعبير وارونه يك رؤيا» نه‌تنها هيچ سنخيتي با واقعيت­‌هاي حاكم بر فضاي اطلاعاتي و امنيتي كشورمان نداشت بلكه بارها و بارها پرده از ضعف و ناتواني اين مجموعه حساس كه اتفاقاً جزو نقاط قوت نظام ما به حساب مي‌­آيد، برداشت. چنانكه اگر عملكرد و اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) نيز در مجموعه وزارت اطلاعات شبيه آنچه در اين سريال نشان داده شد، مي‌بود احتمالاً تا الان نه فقط يك دانشمند ايراني زنده نبود بلكه جاسوس­‌هاي اجير شده صهيونيستي نيز تا دورافتاده­‌ترين شهرها و كوچك­‌ترين ارگان­‌هاي ما نيز نفوذ كرده بودند. خط ديگر حاكم بر اين سريال يعني انداختن همه تقصيرها به گردن اسرائيل و تطهير نرم امريكا نيز مسئله مهمي است كه خود نوشتار ديگري را طلب مي­‌كند.
انتظار مي‌­رفت بعد از اين همه سال تجربه، مسئولان
مي­‌دانستند كه بعيد است با دست و ذهن نويسنده و كارگردان فيلم «من‌مادر هستم»، سريال خوب هسته‌اي خلق شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار