کد خبر: 736894
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
تركيب هيئت رئيسه شوراي شهر تهران اصولگرا شد
روز گذشته با آراي اعضاي شوراي شهر مهدي چمران با 17 رأي بيشترين آرا را كسب كرد و نايب رئيس، منشي‌ها و سخنگوي شوراي شهر تهران همگي از طيف اصولگرايان انتخاب شدند...
بيژن سوراني
روز گذشته با آراي اعضاي شوراي شهر مهدي چمران با 17 رأي بيشترين آرا را كسب كرد و نايب رئيس، منشي‌ها و سخنگوي شوراي شهر تهران همگي از طيف اصولگرايان انتخاب شدند و مسجد‌جامعي با 13 رأي دو‌باره در ميان صندلي اعضاي شورا در صحن جا گرفت، با اين حال واكنش و خواسته برخي از رقباي طيف برنده خواندني است و جاي تأمل دارد.
در يكصد و هفتاد و نهمين جلسه شوراي شهر تهران همانطور كه از قبل پيش‌بيني شده بود دو چهره شاخص شوراي شهر تهران، احمد مسجد جامعي و مهدي چمران، براي تصاحب رياست شوراي شهر تهران با يكديگر به رقابت پرداختند كه در نهايت مهدي چمران توانست با 17 رأي بر صندلي رياست تكيه بزند و مسجد‌جامعي در اين رقابت تنها 13 رأي كسب كرد.  بر اساس اين گزارش، مرتضي طلايي با 16 رأي براي دومين سال متوالي نايب رئيس شوراي شهر تهران شد. حكيمي‌پور رقيب وي 15رأي كسب كرد و قناعتي با 17 رأي و پيرهادي با 17 رأي منشي هيئت رئيسه شوراي شهر شدند. همچنين تندگويان با 14 رأي و شجاع پوريان با 14 رأي رقباي قناعتي و پيرهادي در اين رأي‌گيري بودند.  رضا تقي‌پور با اين 16رأي براي دومين سال متوالي سخنگوي شوراي شهر تهران شد. اسماعيل دوستي رقيب وي 14 رأي كسب كرد.
  
واكنش‌ها و خواسته‌هاي اعضاي اصلاح‌طلب
همچنين پس از انتخابات تعدادي از اعضاي اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران نسبت به انتخابات هيئت رئيسه شوراي شهر تهران و حضور اصولگرايان در هيئت‌رئيسه واكنش نشان دادند.  احمد حكيمي‌پور، عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران در واكنش به جلسه شورا گفت: ان‌شاءالله كمك كنيم كه شورا به سمت يكپارچگي پيش برود و متأسفانه اينگونه تقسيم‌بندي در هيئت رئيسه شوراي شهر به نفع شورا نيست.  
وي تأكيد كرد: در سال اول شوراي چهارم، اصلاح‌طلبان زماني كه ديدند مسجد‌جامعي به عنوان رئيس شوراي شهر انتخاب شد، مرتضي طلايي را به عنوان نايب رئيس شوراي شهر تهران انتخاب كردند.  وي در ادامه اظهاراتش از هيئت رئيسه شوراي شهر تهران درخواست كرد كه به سمت كارهاي كارشناسي گام بردارند چراكه قطب‌بندي در شوراي شهر از كارايي اين شورا مي‌كاهد.
محسن سرخو، ديگر عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران نيز ضمن آرزوي موفقيت براي هيئت رئيسه جديد شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: ما از هيئت رئيسه جديد درخواست مي‌كنيم اقدامات مؤثري را براي پيگيري اجراي مصوبات برنامه پنج ساله و بودجه سالانه در دستور كار خود قرار دهد.
وي تصريح كرد: متأسفانه اطلاع‌رساني از سوي هيئت رئيسه شوراي شهر تهران به ساير اعضا ضعيف است و اميدواريم با توجه به اينكه در اواسط سال هستيم چنانچه كمبودي را حس مي‌كنيم، اين فرصت را داشته باشيم تا پايان سال اين كمبودها و كاستي‌ها را جبران كنيم.
وي با بيان اينكه اصولگرايان هر زماني كار را به دست گرفته‌‌اند مجال تنفس به ديگران نداده‌اند كه بايد در اين زمينه تجديدنظر شود.
در ادامه جلسه محمد سالاري، رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شهر تهران همچنين از هيئت رئيسه جديد شوراي شهر درخواست كرد كه به موضوعات مهمي از جمله اعتبارات شهرداري تهران، صيانت و اجرايي شدن طرح جامع و تفصيلي و شورا‌ياري و موضوعات ديگر توجه ويژه‌اي داشته باشند.
  
سروري: در دولت اصلاحات حتي آبدارچي‌ها را هم تغيير دادند
پس از واكنش حكيمي‌پور و سرخو به انتخابات هيئت رئيسه شوراي شهر تهران، پرويز سروري رئيس كميسيون نظارت حقوقي شوراي شهر تهران پاسخ داد: دوستان ما در جلسه شورا مطالبي را مطرح كردند كه توقع آن را نداشتيم، چراكه همه به رأي اكثريت قائل هستند و متأسفانه اين دوستان هر وقتي كه رأي نياورند اينگونه كارها را در دستور كار خود قرار مي‌دهند.
وي تصريح كرد: سابقه نشان داده كه دوستان ما در مجلس ششم كه ادعاي وسعت نظر داشتند يك سال امضاي اعتبارنامه حداد‌عادل را به تأخير انداختند و در دولت اصلاحات حتي آبدارچي‌ها را هم تغيير دادند و هم‌اينك نيز برخي دوستان به رأي اعضاي شوراي شهر ايراد مي‌گيرند و تحقير و توهين مي‌كنند اما اين را بايد بدانند كه هر كسي حق رأي دارد.
در ادامه جلسه، اسماعيل دوستي، ديگر عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر با بيان اينكه نه تنها نگران شورا بلكه نگران كلان كشور هستم، گفت: ما از ابتدا هم مي‌دانستيم كه رأي نمي‌آوريم اما وقتي وارد صحن شورا شديم خوشحال بوديم اما دوستان اصولگراي ما با اينكه مي‌دانستند رأي مي‌آورند، پكر بودند.
 
چمران: مسائل سياسي را وارد شورا نمي‌كنيم
مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز با اشاره به اينكه ما به هيچ عنوان مسائل سياسي را در داخل شورا دخالت نداده‌ايم و نمي‌دهيم، گفت: بارها سعي شده شورا به دور از هر‌گونه نگاه سياسي اداره شود و در آينده نيز اين روند ادامه پيدا خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار