کد خبر: 736887
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
فرمانده كل سپاه پاسداران:
معمولاً رزمايش‌ها و تمرينات نيروهاي مسلح در نيمه دوم هر سال آغاز مي‌شود و امسال نيز طبق سال‌هاي قبل نزديك به 20 رزمايش نيروهاي مسلح در دست اجرا دارد كه طبق برنامه و در زمان خود اعلام مي‌شود. هر ماه به طور متوسط يك يا دو رزمايش نيز خواهيم داشت كه هم مردم ما و هم مردم جهان شاهد اقتدار نيروهاي مسلح و آمادگي ما در اين مقطع خواهند بود.
مهدي پورصفا
به گزارش «جوان»، سردار محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ديروز ميزبان خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي براي پاسخگويي به سؤالات بود. نشست خبري كه در آن جنبه‌هاي مختلف سياست داخلي كشور چه داخلي و چه خارجي مورد سؤال قرار گرفت. اهميت اين نشست خبري در اين بود كه سخنان فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اولين آوردگاه رسانه‌اي پس از جمع‌بندي مذاكرات هسته‌اي در شهر وين محسوب مي‌شد.
سردار جعفري در ابتداي سخنان خود به بحث مذاكرات و نتايج حاصله از آن اشاره كرد و گفت: متأسفانه يكي از برداشت‌هايي كه بعد از مذاكرات مي‌شود اين است كه ما با مذاكره و توافق سايه شوم جنگ را از سر كشور و مردم برداشتيم يا از طريق مذاكره و گفت‌وگو با دشمن امنيت نظام جمهوري اسلامي تأمين شده است. اين نوع برداشت‌ها حق مردم ايران، فداكاري و حماسه‌هاي آنان و مؤلفه‌هاي اصلي قدرت جمهوري اسلامي نيست.
فرمانده كل سپاه با اشاره به اظهارات دشمنان مبني براينكه توافق هسته‌اي مي‌تواند زمينه را براي جنگ‌هاي احتمالي بيشتري فراهم كند، با اشاره به ديگر سخنان مسئولان امريكايي با اين عنوان كه چشم‌انداز هر نوع جنگ آن هم با ايران تيره و تار است، گفت: سخنان اين چنيني اين مفهوم را مي‌رساند كه دشمنان مي‌دانند نه تنها عليه ايران بلكه با ملت‌هايي كه مقاوم هستند و در راستاي آزادي و استقلال خود مقاومت مي‌كنند جنگ مستقيم تأثيري نخواهد داشت.
در اين ميان سردار جعفري به برخي برداشت‌هاي خوشبينانه از امريكا كه زمينه نگراني مقام معظم رهبري را نيز فراهم كرده است، گفت: ممكن است برخي قطعنامه‌هاي سابق در آينده لغو يا بي‌اعتبار شود اما هيچ وقت صدور قطعنامه‌ها عليه ايران به دشمن براي حمله به خاك ايران جرئت نداده است بلكه دشمن به خاطر عوامل بازدارنده ما بوده كه هيچ‌گاه جرئت حمله پيدا نكرده است. تهديدي كه امروز بعد از موضوع توافق وجود دارد، سوءاستفاده‌هايي كه دشمن مي‌خواهد انجام دهد يا نفوذي كه مي‌خواهد در منطقه يا داخل كشور ما داشته باشد، است كه بايد با آنان مقابله شود.

   برگزاري 20 رزمايش تا پايان سال
فرمانده كل سپاه درادامه بار ديگر بر انجام رزمايش‌ها بر طبق برنامه زمان‌بندي شده اشاره كرد و گفت: معمولاً رزمايش‌ها و تمرينات نيروهاي مسلح در نيمه دوم هر سال آغاز مي‌شود و امسال نيز طبق سال‌هاي قبل نزديك به 20 رزمايش نيروهاي مسلح در دست اجرا دارد كه طبق برنامه و در زمان خود اعلام مي‌شود. هر ماه به طور متوسط يك يا دو رزمايش نيز خواهيم داشت كه هم مردم ما و هم مردم جهان شاهد اقتدار نيروهاي مسلح و آمادگي ما در اين مقطع خواهند بود.
سردار جعفري در ادامه با تأكيد بر حفظ توانمندي‌هاي دفاعي كشور تأكيد كرد: يكي از برنامه‌هاي اساسي دشمن نفوذ در منطقه و اثرگذاري بر مسائل منطقه‌اي است كه هدف اساسي آن تجزيه كشورها با استفاده از اختلافات قومي و داخلي است. جمهوري اسلامي به ويژه سپاه براي مقابله با جنگ‌هاي نيابتي كه به راه انداختند و كساني كه مقابل جبهه مقاومت اسلامي جبهه گرفتند با همه توان آماده است تا علاوه بر حمايت‌هاي مستشاري كشورهايي كه از ما درخواستي داشته باشند تا حدي كه در توانمان باشد از آنان حمايت كنيم. اين برنامه تا شكست نهايي دشمن ادامه دارد.

   هيچ كس در ايران محدوديت‌هاي تسليحاتي را نمي‌پذيرد
وي در ادامه در پاسخ به سؤالي در خصوص برنامه سپاه براي توسعه موشك‌هاي دوربرد خود گفت: يكي از توانمندي‌هاي استراتژيك ما برخورداري از موشك‌هاي بالستيك زمين به زمين زير برد 2 هزار كيلومتر است: سپاه در اين عرصه بيشترين توانش را براي توسعه دقت‌افزايي در موشك‌هاي دوربرد گذاشته است و با برخورداري از سرمايه‌هاي انساني و دانشمندان انقلابي در اين عرصه اقدامات مؤثري انجام داده است.
فرمانده كل سپاه همچنين اشاره به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل درباره محدوديت‌هاي مرتبط با بحث توانمندي‌هاي تسليحاتي ايران كرد و گفت: اين موضوع به هيچ وجه مورد پذيرش جمهوري اسلامي نيست و هيچ كسي در ايران وجود ندارد اين نوع محدوديت‌ها را قبول داشته باشد. ما اين توسعه را به دليل نياز انجام داديم و با توانمندي بيشتر روي آن متمركز شديم.
جعفري در پاسخ به سؤالي درباره تلاش دشمن براي سرنگوني نظام حاكم در سوريه گفت: سوريه در خط مقدم جبهه مقاومت است و يكي از دلايل حمايت ما از سوريه نيز به همين خاطر است. سوريه از ابتداي انقلاب با انقلاب اسلامي بوده و در جنگ‌هاي ما تا حد توانش از جمهوري اسلامي حمايت كرد و در كنار جبهه مقاومت و ايران قرار داشت. همين موضوع باعث شده امريكا و رژيم صهيونيستي براي از بين بردن اين رژيم در سوريه تمركز كنند.

  مردم فريب فتنه‌گراني كه رنگ عوض كرده‌اند نمي‌خورند
سردار جعفري با تأكيد بر برگزاري نمايشگاه‌هايي از دستاوردهاي سپاه براي مسئولان جهت آشنايي آنها با اين دستاوردها در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه بزرگ‌ترين تهديد امنيتي انتخابات پيش رو را چه مي‌داند و برنامه سپاه براي مقابله با آن چيست، گفت: دشمنان در انتخاب‌ها برنامه‌ريزي و هدف‌هاي خاصي دارند و به دنبال روي كار آمدن جريانات همسو با خودشان هستند، افرادي كه بتوانند در جمهوري اسلامي و در حاكميت قرار گيرند تا از سياست‌هاي آنان حمايت كنند و اين برنامه دشمن از طريق احزاب و جريانات مختلف صورت مي‌گيرد. از اين رو بايد مراقب باشيم جريانات سياسي يا احزابي كه در سابقه‌شان با انقلاب، مردم، شعارهاي انقلاب و جهت‌گيري‌هاي انقلاب مخالفت داشتند، خودشان را در قالب احزاب و تشكل‌هاي جديد جا نزنند تا به نوعي مردم ما را دچار اشتباه كنند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: البته بصيرت مردم ما به خصوص بعد از فتنه 88 به حدي رسيده كه اين نوع حزب‌بازي‌ها كه مخالف مسير انقلاب اسلامي است را تشخيص دهند. البته ما احساس نگراني جدي در اين لحظه نداريم هرچند مي‌دانيم دشمنان تلاش‌هاي زيادي را هماهنگ با مخالفين انقلاب اسلامي انجام مي‌دهند. اميد ما به هوشياري سياسي و بصيرت مردم است تا فريب اين نوع حركت‌هاي سياسي را نخورند.
وي در جواب به سؤالي مبني بر رويكرد جمهوري اسلامي با گروه‌هاي مقاومت و حمايت سپاه از رزمندگان مقاومت پس از توافق هسته‌اي گفت: براي امريكا و غربي‌ها موضوع هسته‌اي اصل نيست بلكه هدف اصلي آنان انقلاب اسلامي، مقاومت اسلامي، شعارها و اصول انقلاب اسلامي است. دشمن مي‌خواهد اين روحيه را تغيير دهد. برخي نيز در داخل به اين نكته توجه ندارند كه هدف اصلي دشمن هسته‌اي نيست بلكه انقلاب اسلامي است.
فرمانده سپاه با تأكيد بر اينكه ظلم‌ستيزي اصلي‌ترين مؤلفه انقلاب است، گفت متأسفانه برخي صحبت‌ها در داخل نيز اين موضوع را تقويت مي‌كند. براي مثال مسئولي از اروپا به ايران مي‌آيد و بعد از بازگشت از ايران احساس مي‌كند، ايران در مواضعش تغيير ايجاد خواهد كرد و اين به خاطر صحبت‌هايي است كه برخي در داخل انجام مي‌دهند كه البته مقام معظم رهبري اين نقشه شوم دشمن را افشا كرده‌اند و اين مسير روشنگري نيز تا به حال خوب پيش رفته است.

   سپاه هوشيارتر از آن است كه اسير فضا‌سازي شود
سردار جعفري در پاسخ به سؤال روزنامه جوان مبني بر تلاش سپاه بر خودكفايي كشور در حوزه انرژي و استدلال غربي‌ها مبني بر اينكه آزاد شدن منابع تحريم شده ايران منجر به موج فعاليت‌هاي ايران در منطقه و حمايت از مقاومت مي‌شود، گفت: هدف فعاليت‌هاي سازندگي سپاه كه بعد از جنگ شروع شده است، كمك به ساختن كشور و جبران عقب‌ماندگي‌هاست كه با تحريم‌هاي اقتصادي دشمنان اين موضوع يك وظيفه انقلابي براي سپاه بوده است.
جعفري با بيان اينكه حمايت از بخش‌هاي خصوصي سياستي است كه سپاه در اين چند سال آن را دنبال مي‌كند، گفت: اين سياست با تمركز روي مناطق محروم و نقاطي كه در رابطه با مسائل امنيتي بحث گسترش فعاليت‌هاي اقتصادي در آنجا با مشكل مواجه است يا در عرصه‌هاي خاصي كه شركت‌هاي داخلي توان آن را ندارند و بايد به دست شركت خارجي انجام شود اما به دليل تحريم آنان كنار كشيده‌اند، است. نمونه اين موضوع فاز 15 و 16 پارس جنوبي است كه سپاه جايگزين يك شركت خارجي شد و امسال نيز اين فازها صد درصد به نتيجه رسيده و بخش زيادي از توان توليد گاز و منابع را به كشور اضافه كرده و اين وظيفه ادامه خواهد داشت. همه دولت‌ها نگاهشان به اين بخش از فعاليت سپاه مثبت است چون كمك به دولت است. دولت فعلي در ابتدا ابهاماتي بر اين قضيه داشت اما الان اعتماد كامل و صد درصدي دارد و تقاضاها فراتر از حد توان دولت است.
جعفري در پاسخ به بخش دوم سوال «جوان» با اشاره به برنامه‌هاي دشمن براي عمليات رواني، از جمله اينكه برداشته شدن تحريم‌ها اقتصاد كشور را تغيير مي‌دهد، گفت: تمركز آنان روي اقتصاد داخلي كشور است و در اين راستا شيطنت‌هايي انجام مي‌دهند و ما اين موضوع را مي‌دانيم. ما معتقديم اقتصاد كشور با نگاه به داخل و تمركز روي منابع داخلي بايد باشد حتي حين تحريم‌ها كمك‌هايي را كه لازم بوده است، جمهوري اسلامي به جبهه مقاومت و توسعه انقلاب اسلامي انجام داده و فكر نمي‌كنم برداشته شدن تحريم‌ها تأثيري بر اين موضوع بگذارد و افق روشني در اين ارتباط وجود ندارد. ابهامات زيادي در اين خصوص وجود دارد كه وابسته به تغيير نگاه است. اگرتحريم‌ها هم برداشته شود نگاه ما بايد به داخل و روي اقتصاد مقاومتي باشد كه اگر اين اتفاق بيفتد شايد در توانمندي‌هاي داخلي كشور تغييري ايجاد شود.
فرمانده كل سپاه درباره ادعاي برخي رسانه‌ها و جريان‌ها در خصوص دخالت سپاه در انتخابات گفت: علت هشدارهاي سپاه اين است كه سپاه شكل گرفته است تا از انقلاب اسلامي و از دستاوردهاي آن طبق اصل 150 قانون اساسي حفاظت كند. جنگ هشت ساله سپاه را به عرصه‌هاي نظامي كشاند در حالي كه ابتدا قرار نبود سپاه نظامي باشد. بعداز جنگ به دليل اينكه تهديدات نظامي جدي شد سپاه لازم ديد در اين عرصه هم وارد شود اما نبايد فراموش كنيم فلسفه وجودي سپاه حفظ انقلاب و دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه انقلاب با تهدهاي متنوعي رو به‌رو است، تصريح كرد: اگر در اين وضعيت سپاه نقش‌آفريني نكند مأموريت خود را درست انجام نداده حال وقتي سپاه در اين عرصه ورود مي‌كند و هشدارهايي مي‌دهد يا اقداماتي انجام مي‌دهد، كساني كه مي‌خواهند از مسير سياسي يا فرهنگي اقداماتي عليه انقلاب اسلامي انجام دهند، طبيعي است كه عمليات رواني و جوسازي عليه سپاه را شروع مي‌كنند و سپاه را متهم به اين مي‌كنند كه در دخالت‌هاي سياسي كه امام منع كرده بودند، سپاه وارد شده در حالي كه آن فرمايش امام اين است كه سپاه از يك جناح خاص طرفداري نكند. امروز شاهديم در جريان اصولگراي همراه انقلاب ده‌ها جريان حزبي وجود دارد كه سپاه نمي‌تواند از هيچ يك از آنها حمايت كند. وي در پايان با بيان اينكه مخالفان سپاه با اتهام دخالت سپاه به دنبال فضاسازي هستند، گفت: اينها مي‌خواهند سپاه را در حاشيه قرار دهند كه البته سپاه هوشيارتر از اين است كه فريب آنها را بخورد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
وقتی یک گروه سیاسی وانمود کنند که( کار آنها با "برجام" و توافق باعث برطرف کردن سایه شوم جنگ شده) یعنی دروغ و تبلیغات سیاسی /یعنی "حزب بازی و جناحی کردن و سعی در اضافه کردن رای به نفع جناح خود در انتخابات. این کار یک اسم داره "حیله سیاسی و فریب افکار عمومی
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
سرچشمه خروش این مرد بزرگ ریشه در غرش شمشیر ابوالفضل العباس(ع)دارد
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
سردار سپاه علی بی چون و چرا اطاعت می کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار