کد خبر: 736747
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
نایب رئیس مجلس گفت: وزرات اطلاعات و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برای فعالیت افراد در احزاب و گروههای تازه تاسیس باید دقت لازم را داشته باشند.

خبرگزاری تسنیم: محمد رضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری و نایب رئیس مجلس در رابطه با اقدامات و فعالیت اصلاح طلبان برای حضور دوباره درعرصه سیاسی کشور در گفت و گو با افکارخبر گفت: شرط حضور افراد در عرصه سیاسی کشور جبران رفتارهای گذشته است، البته باید توجه داشت برخی از این رفتارها قابل جبران هستند ولی برخی به هیچ وجه قابل جبران نیستند؛ همانند رفتارهای سران فتنه در سال 88 و یا کسانی که به فتنه کمک کردند، کارشان قابل جبران نیست.

وی افزود: به نظر می رسد وزرات اطلاعات و کمیسیون ماده 10 احزاب برای فعالیت این افراد در احزاب و گروههای تازه تاسیس باید دقت لازم را داشته باشیم. زیرا اگر کسانی هستند که فقط بخواهند پوستی راعوض کنند و با همان تفکرات قبل خود بخواهند دوباره حزبی راه اندازی و تاسیس کنند، معتقدم اجازه فعالیت به این افراد خطا است.

باهنر تاکید کرد: مسوولین نظام جمهوری اسلامی باید دقت لازم را داشته باشند، لذا ما از وزارت اطلاعات، وزارت کشور و اعضای محترم کمیسیون ماده 10 احزاب می خواهیم در این موارد و جواز فعالیت احزاب دقت لازم را داشته باشند. زیرا در این موضوع، بحث بر سر محتوی فکری احزاب است؛ اگر حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب حکم انحلال گرفته اند، به خاطر اسم آنها نبوده بلکه به خاطر رفتار هنجارشکنانه آنها بوده است. بنابراین اگر قصد مؤسسین حزب از ابتدا همان رفتار هنجارشکنانه باشد و یا با تفکر مبارزه و مقابله با نظام شکل بگیرند، باید مواظبت کرد؛ ولی اگر رفتارآنها در چهارچوب قانون اساسی و قوانین کشور باشد و بدانند که رفتارها رصد می شود و باید به دنبال جبران رفتارهای گذشته خود باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار