کد خبر: 736629
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
در دومين كنگره بين‌المللي ۱۷ هزار شهيد ترور
در دومين كنگره بين‌المللي ۱۷ هزار شهيد ترور از ۱۰ تن از خانواده معظم شهداي ترور و پنج جانباز حادثه تروريستي تقدير شد.
به گزارش خبرگزاري تسنيم، دومين كنگره 17هزار شهيد ترور كه ديروز با سخنراني حجت‌الاسلام روحاني رئيس‌جمهور آغاز به كار كرد، از تعدادي از خانواده‌هاي شهداي ترور قدرداني شد.
خانواده شهيدان جمشيد دانايي‌فر، عباس گودرزي، زينب كمايي، محمود و عليرضا آبيز، منيره سيف فاطمه سادات طالقاني، هايقان و ادموند مؤسسيان(اقليت ديني)، عرفان كتَري( از اهل سنت)، بهمن رحيمي، فرشته باخويشي و جانبازان طارق دحيماوي، سيد نورخدا موسوي، نزهت شبان‌آزاد، عليرضا بنياني و خانواده چهار نفره جانباز بيت سالم عبدالنبي(پدر)، محمد و رضا بيت‌سالم(پسران) و معصومه يوسفي(مادر) با حضور حجت الاسلام ابوترابي نايب رئيس مجلس مورد تقدير قرار گرفتند.
 
رونمايي از «كتاب روزشمار وقايع تروريستي» توسط رئيس‌جمهور
كتاب «روزشمار وقايع تروريستي» طي سال‌هاي ۵۷ و ۵۸ توسط رئيس‌جمهور در دومين كنگره بين‌المللي ۱۷ هزار شهيد ترور رونمايي شد. اين كتاب بر اساس كليه ترورهايي كه طي يك سال از سال 57 تا 58 صورت گرفته، تدوين شده است.  دبير كنگره ۱۷هزار شهيد ترور گفت: استكبار ناشيانه مي‌كوشد تروريست‌ها را مخالفان سياسي قلمداد كند و به‌وقتش كارنامه حقوق بشري براي آنها تشكيل دهد و آنها را در مسير تبليغات زهرآگين ضدايراني رسانه‌هايي قرار مي‌دهد كه از سوي صهيونيست‌ها حمايت مي‌شوند.  محمدجواد هاشمي‌نژاد گفت: تنوع در طيف جرياناتي كه در برابر انقلاب اسلامي ايران صف‌آرايي كردند، نشان مي‌دهد كه تمام رويكردهاي سياسي و ايدئولوژيك از مدعيان سكولاريسم تا چپي‌ها با گرايش‌هاي مختلف استالينيستي و مائوئيستي و گروه‌هايي با تفكرات التقاطي كه تغيير در ماهيت اسلامي انقلاب را دنبال مي‌كردند و جريانات افراط‌گراي مذهبي و نژادپرست و تجزيه‌طلب قومي و حتي كساني كه در عرصه سياسي به تماميت‌خواهي مبتلا بودند، در اينكه براي مقابله با انقلاب بايستي دست به سلاح ببرند و با اقدامات تروريستي اهداف خود را پيش ببرند متفق القول بودند و در جنايات صورت گرفته شراكت داشتند اما علاوه بر اين خصوصيت، يك ويژگي مشترك ديگر هم داشتند و آن استبداد رأي و ديكتاتوري آنها بود، كه گذشت زمان و برافتادن پرده‌ها، مناسبات استبدادي در درون اين گروه‌ها را عيان ساخت، عجيب اينكه با اين وصف، اقدامات غيرانساني را با تلاش براي كسب آزادي و آزادي‌خواهي توجيه مي‌كردند.
 
شيخ حلاوي: رژيم صهيونيستي چهره آشكار تروريسم است
مسئول دفتر علامه فضل‌الله در دومين كنگره 17 هزار شهيد ترورگفت: وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي چندي پيش اعلام كرد اين رژيم سه بار قصد داشت عليه تأسيسات هسته‌اي و نظامي ايران عمليات تروريستي انجام دهد اما به‌دليل ناتواني ارتش اين رژيم صرف‌نظر كرد.  شيخ حلاوي ادامه داد: تروريسم به‌اشكال مختلفي نمايان است ولي چهره واضح‌تر و آشكارتر آن در واقع همان چيزي است كه رژيم صهيونيستي و جناياتش است. اين رژيم در اصل بر اساس و پايه تروريسم پايه‌ريزي شده و از سلاح ترور عليه مردم فلسطين استفاده مي‌كند و سردمداران اين رژيم علناً اعلام كرده‌اند كه براي گسترش خود حد و مرزي قائل نيستند. از همان روز اول اين رژيم خصومت خود را نسبت به ايران اعلام كرده است.  حلاوي افزود: بر اساس مداركي كه به دست آمده نشان داده مي‌شود رژيم صهيونيستي از همه آنهايي كه عليه ايران فعاليت دارند، حمايت مي‌كند.
 
مطالبات بحق قربانيان ترور در ايران مغفول مانده است
بيانيه پاياني روز نخست كنگره 17 هزار شهيد ترور توسط همسر شهيد «‌داريوش رضايي‌نژاد‌» قرائت شد. در اين بيانيه آمده است: دومين كنگره بين‌المللي 17هزار شهيد ترور در حالي برگزار مي‌شود كه سال گذشته، ماه گذشته و هفته گذشته، ديو سياه و بدسيرت تروريسم بازهم از فرزندان اين مرز و بوم و در مقابل چشمان نيمه‌باز سازمان‌هاي بين‌المللي قرباني گرفت.
بيانيه مذكور مي‌افزايد: زخمي كه تروريسم بر پيكر ايران نشانده، تازه و خون چكان است. تروريست‌ها همچنان از ايران قرباني مي‌گيرند و بر اثر سنگيني گوش كساني كه خود را داور جامعه جهاني مي‌دانند، در دادخواهي ناكام مانده و التيام نيافته است. از اين رو تكرار خواسته‌هاي به حق قربانيان ترور در ايران، يادآوري مطالبه مغفول مانده‌اي است كه تا جهان موضع خود را در قبال آن روشن نساخته است، بايد آن را در قالب شعري، ترانه‌اي، عكسي و كتابي، يادواره‌اي سياسي يا لايحه‌اي حقوقي گوشزد كرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار