کد خبر: 736477
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
آشنایی با 8 مستند برگزیده شبکه مستند در 10 شهریور
شبکه مستند در روز سه شنبه 10 شهریور با آثاری گوناگون سراغ مضامین مختلف همچون نگاهی به رواج پدیده نگهداری سگ در منزل در «قلاده»، مشکلات ازدواج جوانان در «وام ازدواج»، معرفی مهم ترین اثر تاریخی فیروزآباد در «کاخ اردشیر» و آشنایی با وهابیت در «آن روی سکه» رفته است.

به گزارش«جوان»به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند «قلاده» سه شنبه 10 شهریور ساعت 16 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

به اذعان جامعه شناسان در سالهای اخیر نگهداری از بعضی حیوانات مانند سگ و گربه از کارکرد اصلی و سنتی خود در جامعه ما فاصله گرفته و عده ای بدون در نظر گرفتن تبعات فرهنگی و بهداشتی که نگهداری این گونه حیوانات در زندگی شهری امروز به دنبال دارد، پای این حیوانات بی گناه را به حریم شخصی خود و دیگران باز کرده اند.

پذیرفتن حیوانات به عنوان اعضای خانواده ناشی از چشم و هم چشمی

همچنین بسیاری از روانشناسان اجتماعی معتقدند پذیرفتن یک حیوان به عنوان عضوی از خانواده الگو گیری مستقیم از سبک زندگی غربی است و دلایلی همچون چشم و هم چشمی، حس رقابت و عامل تجددخواهی را از عوامل گسترش این نوع ناهنجاری می دانند. این مستند نگاهی به رواج پدیده نگهداری سگ در منزل دارد.

«قلاده» در یک قسمت 47 دقیقه ای ساعت 16 پخش خواهد شد.

قسمت 19 «رادیو مستند» ساعت 17 روی آنتن می رود. این مستند به تهیه کنندگی محمدعلی شیرزادی سراغ برنامه‌های مختلف شبکه‌های رادیویی می رود و به نوعی آنها را به تصویر می کشد.

گویی که مردم با تماشای این برنامه یک برنامه رادیویی را هم دیده اند و هم شنیده اند و از آنچه در پشت صحنه برنامه ها رخ می‌‌دهد نیز باخبر شده اند.

شبکه مستند «وام ازدواج» می‌دهد

ابوالفضل جلیلی مستندساز شناخته شده فردا سه شنبه 10 شهریور با مستند «وام ازدواج» به شبکه مستند می آید.

مستند داستانی «وام ازدواج » به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل جلیلی تلفیقی از مستند و داستانی است و در واقع قصه واقعی آن در بستر رئال بازسازی شده است و بخش هایی از آن نیز فضایی سوررئال دارد.

داستان این مستند درباره پسری است که به خواستگاری دختری می رود و در ادامه برای او ماجراهایی غیر منتظره رخ می دهد. در این فیلم 95 دقیقه ای عباس تقی آبادی، علیرضا رازانی، پوران نجات، مهسا ایرانیان و محرمعلی کریمی بازی کرده‏اند.

«وام ازدواج» را مریم اشرفی نوشته و تصویربرداری و تدوین را خود جلیلی برعهده داشته است. صدابردار پروژه را حسین نوابی و صداگذاری و میکس را مصطفی فاضلی بر عهده داشته اند.

این مستند ساعت 18 روز سه شنبه در 98 دقیقه در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است.

قسمت هشتم «نشانه های خاک» ساعت 19:30 پخش می شود. این اثر 38 دقیقه ای به کارگردانی محمد مقدم در مورد میراث فرهنگی و تمدن ایران ساخته شده است.

ساعت 21 قسمت دوازدهم مستند «از درآمد تا فرود» با تمرکز بر حوزه موسیقی پخش می شود. نادر مشایخی، مجید درخشانی، آرش کامور، شروین مهاجر، رضا مهاجر، محمد علی بهمنی، پیروز ارجمند، آریا عظیمی نژاد، شهرام شکوهی، مجید اخشابی و مسعود نجفی از جمله افرادی هستند که در این برنامه حضور پیدا کرده اند.

معرفی مهم ترین اثر تاریخی فیروزآباد در یک مستند

«کاخ اردشیر» عنوان مستندی است که برای ساعت 21:30 در نظر گرفته شده و در 26 دقیقه روی آنتن می رود.

کاخ اردشیر را مهمترین و عظیم ترین اثر تاریخی فیروزآباد می دانند که در ۲ کیلو متری شهر فیروزآباد فارس قرار دارد و با مصالح لاشه سنگ و ملات گچ ساخته شده است.

هفتمین قسمت از مستند «من نباید زنده باشم» ساعت 22 در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار گرفته است. مستندی جذاب درباره افرادی که از شرایط دشوار و خطرناک جان سالم به در برده و از حوادث طبیعی به طرز معجزه آسایی نجات یافته‌اند.

«آن روی سکه» وهابیت

آخرین مجموعه مستندی که روز سه شنبه 10 شهریور در شبکه مستند سیما پخش خواهد شد، «آن روی سکه» است که در 60 دقیقه روی آنتن می رود.

این مستند تلاش می کند وهابیت را به مخاطبان معرفی کند و در آن درباره موضوعات مختلفی همچون شبکه های ماهواره ای وهابیت بحث و بررسی صورت می گیرد.

این مجموعه 42 قسمت دارد و سه شنبه 10 شهریور ساعت 23 نخستین قسمت آن روی آنتن می رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار