کد خبر: 736476
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
مدیر کمیته امداد کامیاران خبرداد:
مدیر کمیته امداد کامیاران ضمن اشاره به جمع‌آوری 143 میلیون تومان در مرکز نیکوکاری خلفای راشدین کامیاران، گفت: در این مرکز 439 حامی از 216 نیازمند زیرپوشش آن حمایت می‌کنند.

حبیب‌الله امانی در جریان بازدید مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از مراکز نیکوکاری امداد محلات شهرستان کامیاران، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، در خصوص عملکرد مرکز نیکوکاری مسجد خلفای راشدین، اظهار داشت: این مرکز در ابتدا به عنوان مرکز نیکوکاری محله انتظام در سال92  در یکی از مدارس افتتاح شد.

وی ضمن اشاره به انتقال این مرکز به مسجد خلفای راشدین در سال 93 و صرف مبلغی بالغ بر 3 میلیون تومان بابت ساخت و تجهیز این مرکز، افزود: در این مرکز سه نوع فعالیت کمک‌رسانی شامل کمک‌های نقدی، جنسی و کمک‌های خدماتی و انتظامی ارائه می‌شود.

امانی اظهار کرد: در این مرکز تاکنون بیش از 39 میلیون و 790 هزار تومان کمک نقدی و بیش از 101 میلیون و 630 هزار تومان کمک‌های غیرنقدی و کالایی معادل و کمک‌های انتظامی بیش از یک میلیون و 200 هزار تومان جمع‌آوری شده است

وی به عقد تفاهم‌نامه این مراکز با اکثر صنوف سطح شهرستان شامل پزشکان، وکلا، بازاریان و غیره و داشتن ارتباط مستمر و دائم با آنها، اضافه کرد: همه آنها به صورت ماهیانه و ثابت در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی و حتی خدماتی نیازمندان زیرپوشش این مرکز را حمایت می‌کنند.

مدیر کمیته امداد کامیاران در ادامه اظهار کرد: در مرکز نیکوکاری خلفای راشدین حدود 439 نفر خیر و نیروهای افتخاری در حال فعالیت هستند که 50 نفر از آنها را بانوان و 389 نفر دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند که به صورت مستمر و دائم با این مرکز در ارتباط هستند.

 امانی افزود: اگرچه حیطه فعالیت این مرکز نیکوکاری شهری است اما با توجه به دریافت درخواست‌های متعدد اقدام به پوشش خانوارهایی از روستاها کرده که در شرایط معیشتی مناسبی نیستند.

 وی خاطرنشان کرد: 216 خانوار نیازمند شناسایی شده و زیرپوشش خدمات این مرکز قرار گرفته‌اند که از مجموع آنها، 49 خانوار روستایی و 166 خانوار شهری هستند.

حمایت از 61 خانوار نیازمند فاقد حامی

امانی همچنین گفت: 55 خانوار زیرپوشش این مرکز را خانوارهایی با سرپرست زن هستند که باید گفت، از مجموع خانوارهای زیرپوشش این مرکز، 137 خانوار آنها زیرپوشش کمیته امداد هستند، 17 خانوار زیرپوشش بهزیستی و 61 خانوار آنها زیرپوشش هیچ نهاد یا سازمانی قرار ندارند.

مدیر کمیته امداد کامیاران در خصوص همکاری خوب این مرکز با واحدهای کمیته امداد این شهرستان، گفت: این مرکز در بحث فرهنگی، اشتغال، وام و غیره همکاری‌های خوبی را با واحدهای مختلف کمیته امداد داشته است.

وی در ادامه به برگزاری هر ماه دو جلسه هیئت عامل این مرکز اشاره کرد و در خصوص اقدامات اطلاع‌رسانی این مرکز، اظهار کرد: این مرکز در بحث اطلاع‌رسانی اقدام به تهیه و توزیع بروشورها، سررسیدها، چاپ بنرهای 12 متری و نصب آنها در میادین اصلی شهر و تهیه سایر اقلام تبلیغاتی در سطح شهر کامیاران و حتی روستاهای آن برای جذب هرچه بیشتر نیکوکاران و خیران نموده است.

امانی به وجود 11 مسجد ویژه اهل تسنن در سطح شهر کامیاران اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان و به همراهی هیئت عامل و ماموستاها اقدام به اطلاع‌رسانی و اگاهی‌دهی در خصوص این مرکز و فلسفه وجودی آن به مردم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: مرکز نیکوکاری خلفای راشدین دارای یک وبلاگ است که تمامی فعالیت‌های این مرکز شامل نحوه ارتباط با این مرکز، کمک‌رسانی و دریافت کمک در آن به طور کامل توضیح داده شده است.

مدیر کمیته امداد کامیاران در پایان ضمن اشاره به انجام چندین اقدام ارزنده و شاخص از سوی مرکز نیکوکاری خلفای راشدین، افزود: فعالیت مرکز نیکوکاری فقط محدود به حمایت از خانوارهای نیازمند نیست بلکه در بحث جذب کمک‌هایی برای ساخت و احداث و تکمیل مسجد هم فعالیت‌هایی داشته‌ایم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار