کد خبر: 736463
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
روحانی در کنگره یادواره هفده هزار شهید ترور:
برخي حكومت‌ها بر مبناي ترور به وجود مي‌آيند و ادامه حيات خود را در سايه ترور مي‌بينند.
کشورهای مسلمان منطقه چرا در دام افتاده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند/ تأسیس رژیم صهیونیستی بر اساس ترور بوده استجوان آنلاين: حسن روحاني رئيس‌جمهور، صبح ديروز در دومين كنگره 17‌هزار شهيد ترور كه در سالن اجلاس سران برگزار شد طي سخناني اظهار داشت: ترور يكي از چهره‌هاي زشتي است كه متأسفانه شاهد آن از ديرباز و دوران كهن در زندگي انسان‌ها هستيم.
رئيس دولت يازدهم تأكيد كرد: در تمام اين ترورها چه آنهايي كه يك تشكيلات و سازمان دارند و چه آنهايي كه رژيمي را در اختيار گرفته‌اند و چه آنهايي كه با ماسك اعتقادي به كشتار ديگران مي‌پردازند همه آنها از استقبال و رأي و خواست مردم محروم هستند. روحاني خاطرنشان كرد: ما اساساً مي‌بينيم آراي عمومي مردم و ملت‌ها با اين گروه‌ها نيست حتي رژيم جعلي صهيونيستي نيز از آراي مردم مي‌ترسد. وي افزود: رژيم ترور هيچگاه در مسير انتخاب نيست از طرفي ديگر همه آنهايي كه مسير ترور را انتخاب كرده‌اند صلح و مفاهمه و مذاكره را خيانت مي‌دانند.
رئيس‌جمهور تأكيد كرد: مسير آنها مسير خشونت و افراط است و آنها مي‌گويند يا سفيد سفيد يا سياه سياه و چيزي در حد ميانه در مذاكرات و تفاهمات ندارند.
روحاني با بيان اينكه صلح، تفاهم، ‌مذاكره و منطق امري است كه ترور و تروريسم و خشونت از آن گريزان است، گفت: تروريست‌ها خود را ميزان و مركز عالم مي‌دانند، مي‌گويند هر چه ما بگوييم درست است و هر كه مخالف ما است در مسير باطل و ناحق قرار گرفته است كه معمولاً هم پيشواپرستي دارند و فردي كه به عنوان رئيس آن سازمان ترور است، ‌وي را گاهي برترين مقام روي زمين مي‌دانند.
روحاني با بيان اينكه جامعه امروز ما امن است تصريح كرد: ترور تا زماني كه يك ابزار براي قدرت‌ها محسوب مي‌شود و تا زماني كه اراده دسته‌جمعي و يك عزم واقعي در جهان به وجود نيايد از بين نخواهد رفت و تا زماني كه تروريسم خوب و بد را قبول داريم به نتيجه نمي‌رسيم و امروز قدرت‌هايي در اروپا و در امريكا وجود دارد كه در برابر يك گروهك تروريستي ساكت هستند، از يك رژيم تروريستي حمايت مي‌كنند و با يك گروه تروريستي هم بد هستند كه آيا اينگونه مي‌توان با تروريست مبارزه كرد.
 
  تروريسم با استانداردهاي دوگانه از بين نمي‌رود
رئيس‌جمهور تصريح كرد: بايد با استاندارد واحد در برابر همه گروه‌هاي تروريستي بايستيم، در ظاهر برخي كشورها مي‌گويند كه ما با تروريسم مي‌جنگيم و ائتلاف ضد ترور داريم اما شما ببينيد از سال 2003 به اين طرف تعداد كشته‌هاي تروريست چند برابر افزايش پيدا كرده است و همه در زماني بوده است كه دولت‌ها گفته‌اند مي‌خواهيم با تروريسم مبارزه كنيم. بنابراين ببينيد بعد از اشغال عراق چقدر تروريسم در منطقه ما توسعه پيدا كرده است.
وي ادامه داد: امروز بيشترين كشتار در برابر اقدامات خشونت‌بار گروهك‌‌هاي تروريستي را در عراق، سوريه، افغانستان، ‌پاكستان و نيجريه مشاهده مي‌كنيم كه عمده كشتار هم توسط گروه‌هاي تروريستي معروف مانند داعش، القاعده، ‌بوكو حرام، طالبان و ساير گروه‌هاي مشابه يا تحت فرمان آنان يا گروهك‌هاي فرعي آنان در منطقه انجام مي‌گيرد كه در شرق و غرب كشورمان گروهك‌هايي ديده مي‌شود كه به ظاهر بر مبناي نژاد و قوميت يا مذهب هستند و در واقع تحت فرمان قدرت‌هاي بزرگ با نيروهاي انتظامي حافظ مرز و مردم مي‌جنگند و كشتار به راه مي‌اندازند.

   آتش تروريسم دامن حاميانش را خواهد گرفت
روحاني اظهار داشت: چگونه مي‌تواند براي ما قابل قبول باشد كه كشوري مانند امريكا و برخي كشورهاي اروپا مدعي مبارزه با تروريسم باشند اما تروريست‌هاي معروفي كه در داخل كشورمان هزاران نفر بيگناه را به شهادت رسانده‌اند، امروز آزادانه در كشور آنان به ظاهر فعاليت سياسي و در باطن فعاليت تروريستي انجام مي‌دهند و حتي به پرونده‌هاي حقوقي و مطالبات حقوقي جمهوري اسلامي ايران و دستگاه قضايي ايران بي‌اعتنا باشند.
روحاني تصريح كرد: زماني تروريسم و ترور از بين خواهد رفت كه همه در صف مقابل تروريست قرار گرفته و اراده قاطع خود را براي نابودي تروريست انجام دهند البته يك كشوري ممكن است يك گروهك تروريستي را در مقطعي ابزار خودش بداند اما آتش افروزان بدانند اين آتش دير يا زود دامن آنان را خواهد گرفت و اين گونه نيست كه كشوري از يك گروه تروريستي استفاده كند و تا پايان از يك گروه تروريستي منتفع باشد.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: ما در منطقه مشاهده كرديم كه گروهك‌هاي تروريستي توسط قدرت‌هاي بزرگ به وجود آمده، اين آتش دامن آنان را گرفت و امروز مي‌بينيم كه حتي در برابر رژيم تروريستي صهيونيسم و اين رژيم حاكم در فلسطين اشغالي حتي سازمان ملل و نهادهاي بين‌المللي هيچ گاه يك اقدام جدي انجام نداده‌اند و نه اين اقدامات را به عنوان جنايت جنگي و نه به عنوان حملات سازمان‌يافته و نه به عنوان نسل‌كشي محكوم نكردند. بنابراين گروه‌هاي تروريستي كه در عراق، سوريه و منطقه وجود دارند از كجا تأمين مي‌شوند و چطور مي‌توانند نفت بفروشند در حالي كه كشورهاي قدرتمند جهان مدعي هستند ماهواره‌هايشان تا پلاك ماشين‌ها را هم شناسايي مي‌كند پس چرا اين اقدامات براي دنيا و كشورهاي مدعي قابل شناسايي نيست؟
رئيس‌جمهور در بخشي از سخنان خود تأكيد كرد: چرا اين كشورها در مقابله با گروه‌هاي تروريستي از ديد اطلاعاتي، مادي، گروهي و عملياتي با هم متحد نمي‌شوند و اقدام جدي انجام نمي‌دهند؟ چون فكر مي‌كنند در منطقه ما اختلاف و كشتار در ميان كشورهاي منطقه و مسلمان‌ها به نفع آنهاست.
روحاني افزود: آنهايي كه از كشته شدن بي‌گناهان به فكر منافع منطقه‌اي و بين‌المللي خود هستند آيا مي‌توانند در دنياي امروز در زمينه حقوق بشر و انساني حركت كنند و قدم بردارند؟
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران از آغاز قرباني ترور و مصمم براي مبارزه با تروريسم بوده و ما در داخل كشورمان چه در مرزهاي شرقي و غربي و كشورهاي منطقه‌مان يا همسايگانمان ببينيم تروريسم ظهور و بروز كرده و بي‌گناهان را از دم تيم جنايت خود مي‌گذراند با تمام توان و امكان به كمك مظلومان و عليه تروريسم اقدام خواهيم كرد.

   عليه تروريسم در كنار مظلومان مي‌مانيم
رئيس دولت يازدهم تأكيد كرد: ما اين كار را انجام داديم و با آنهايي كه با گروه‌هاي تروريستي مبارزه مي‌كنند همچون دولت و ملت عراق، همچنين دولت سوريه و در لبنان و پاكستان و افغانستان و يمن و هركجا كه باشد ببينيم كه تروريست‌ها با كمك قدرت‌هاي بزرگ مردم بي‌گناه را زير چكمه‌هاي خود قرار دادند ما در حد توان و امكان به كمك مظلومان خواهيم شتافت و در برابر اين گروه‌ها ايستادگي و مقاومت مي‌كنيم.
روحاني با بيان اينكه يك تأسف بسيار بزرگي در اين ميان وجود دارد و آن هم حمايت برخي كشورهاي منطقه از تروريسم است، ‌گفت: چرا برخي كشورهاي مسلمان منطقه ما به اين دام افتاده‌اند و به تروريست‌ها كمك مي‌كنند و چرا در اين جنايت خود را سهيم كرده‌اند و به تروريست‌ها سلاح و پول مي‌دهند و حتي امكانات سياسي‌شان را در منطقه در جهت اهداف و براي كمك به آنها به كار مي‌گيرند؟
وي تأكيد كرد:‌آيا آنها فكر نمي‌كنند روزي نوبت آنها فرا مي‌رسد، ترديد نكنيد هركشوري كه امروز در منطقه ما به تروريسم و به كشتار بي‌گناهان و مسلمانان كمك مي‌كند اين ترور روزي دامن او را دير يا زود فراخواهد گرفت.
رئيس دولت يازدهم افزود: خواست ما از تمام كشورهاي منطقه اين است كه با يكديگر متحد شويم و در كنار هم قرار بگيريم و با يك برنامه جامع به يكديگر از نظر اطلاعاتي، سياسي، حقوقي كمك كنيم و بدانيم ترور و تروريسم به نفع هيچكس نيست. روحاني با بيان اينكه توجه به ريشه‌هاي تروريسم يكي از واجبات جوامع بشري است، گفت: جهل، ‌تعصب خشك، افراطي‌گري، فقر، استبداد، استعمار، ‌عدم توسعه‌يافتگي از ريشه‌هاي تروريسم هستند كه بايد به تك تك اين موارد در جوامع بشري بپردازيم و الا با مبارزه ظاهري اين موضوع به حل و فصل نهايي نخواهد رسيد.
وي تأكيد كرد: ما مي‌بينيم هنوز در دنيا متأسفانه گروه‌هاي تروريستي براي برخي جوانان ناآگاه جامعه امروز ما جاذبه دارد و تا زماني كه اين جاذبه وجود داشته باشد معنايش اين است ما به ريشه‌هاي ترور نپرداختيم. رئيس دولت يازدهم در پايان خاطرنشان كرد: اميدوارم كشورهاي منطقه، جمهوري اسلامي ايران و همه مردم كشورهاي منطقه و سازمان‌هاي مردم‌نهاد تمام توان‌ حقوقي، سياسي و اجتماعي خود را به كار بگيرند تا ان‌شاءالله جامعه اسلامي و منطقه ما از ترور و تروريسم نجات پيدا كند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
+ * * ! ! ! ?
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار