کد خبر: 736452
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا، با اشاره به فعالیت رباط‌های غیراخلاقی در نرم‌افزار موبایلی تلگرام، از کمپانی این نرم‌افزار خواست تا نسبت به این موارد پاسخگو باشد.
تسنیم: سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا در نشست خبری صبح امروز خود در خصوص فعالیت رباط‌های غیراخلاقی در نرم‌افزار تلگرام و پیگیری پلیس ایران در این زمینه اظهار کرد: ما گزارش‌ها و مستندات خود در خصوص این رباط‌ها را جمع‌آوری کردیم و به مرکز بین‌المللی IGCI در سنگاپور منعکس کرده‌ایم و از این رو کمپانی تلگرام حتما باید پاسخگوی فعالیت غیراخلاقی در بستر فراهم شده این شرکت در فضای سایبری باشد.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر صحت رایزنی ایران برای انتقال سرورهای نرم‌افزار موبایلی تگلرام به داخل کشور گفت: در حوزه حاکمیت و دولت، توسعه در دستور کار است و من نیز این اخبار را شنیده‌ام. با توجه به گزارشات اخیر UNODC در مورد ابعاد بین‌المللی جرایم سایبری در کشورهای مختلف،‌ اهمیت موضوع به جایی رسیده است که سازمان IGCI به این منظور در کشور سنگاپور تشکیل شده تا به چنین جرایمی رسیدگی کند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های بین‌المللی انجام شده تا پایان سال 2016 و یا ابتدای سال 2017 دیگر بستر امنی برای مجرمان سایبری در تمامی دنیا وجود نخواهد داشت چرا که پلیس اینترپل دسترسی‌های کاملی را به تمامی پرووایدرها ارائه خواهد داد و هیچ مجرمی نمی‌تواند اقدامات خود را در بستر اینترنتی و در خارج از مرزهای جغرافیایی کشورها انجام دهد.

رمضانی در ادامه این نشست با اعلام خبر افزایش گزارشات باج‌افزارها در فضای سایبری گفت: در چنین مواردی مجرمان اینترنتی با ارسال پیامک به موبایل و یا ایمیل‌هایی به پست‌های الکترونیکی، لینکی را برای کاربران فضای مجازی ارسال می‌کنند و با استفاده از مهندسی اجتماعی سعی در ترغیب قربانیان خود برای باز کردن این لینک‌های ارسالی دارند غافل از آنکه کاربران به محض باز کردن این لینک‌ها، باج‌افزار پنهان شده در پس آن را فعال کرده و اطلاعات شخصی‌شان کدگذاری شده و در اختیار مجرمان قرار می‌گیرد.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ادامه داد: مجرمان پس از دریافت اطلاعات شخصی قربانیان خود به دنبال باج‌گیری از آنها برآمده و در قبال عدم افشای این اطلاعات از قربانیان درخواست پول می‌کنند لذا باید کاربران اینترنتی هوشیار باشند که به هیچ وجه لینک‌های ارسالی از افراد ناشناس را باز نکنند و سریعا اقدام به پاک کردن پیامک یا ایمیل آنها کنند.

وی در پایان از همکاری پلیس فتا با پلیس مبارزه با مواد مخدر به منظور شناسایی مجرمان و قاچاقچیان مواد مخدر در بستر سایبری خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار