کد خبر: 736442
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
معاون وزیر خارجه تاکید کرد اقتصاد ایران صرف نظر از اجرا یا عدم اجرای توافق هسته ای تقویت خواهد شد و دولت ایران منتظر لغو تحریم ها برای رشد و توسعه اقتصاد نمانده است.
تسنیم: معاون وزیر خارجه ایران گفت اقتصاد کشورش صرف نظر از اجرا یا عدم اجرای توافق هسته ای و این که تحریم ها علیه این کشور لغو شود یا پابرجا بماند تقویت خواهد شد.

مجید تخت روانچی که در مصاحبه با بلومبرگ سخن می گفت افزود: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش جمع آوری مالیات ها اقتصاد ایران را به جلو می برد و دولت منتظر لغو تحریم ها برای رشد و توسعه اقتصاد نمانده است.

وی در ادامه گفت: «اگرچه رفع تحریم ها برای ایجاد شرایط بهتر برای اقتصاد حائز اهمیت است اما رفع تحریم ها تنها ابزار در دست دولت نیست. اگر اقتصاد شما در داخل مشکلاتی دارد این که چقدر از رفع تحریم ها سود می برید موضوعیت نخواهد داشت. رفع تحریم ها برای حل این مشکلات در بلندمدت کافی نیست.»

تخت روانچی با اشاره ویژه به چین، روسیه و هند گفت: «در حالی که سرمایه گذاران برای ورود به اقتصاد ایران صف کشیده اند ایران کشورهایی را که در سال های تحریم ها به روابط تجاری خود با ایران ادامه داده اند در حاشیه قرار نمی دهد».

وی افزود: هنوز زود است که بگوییم معاملات اقتصادی خارجی ایران بیشتر به سمت اروپا متمایل خواهد شد یا به سمت آسیا اما آن چه می توانم بگویم این است که ما آن هایی را که در دوران سختی با ما کار کردند را فراموش نخواهیم کرد. در عین حال فرصت های جدید را نیز مورد نظر قرار می دهیم.

معاون وزیر خارجه ایران در مورد تجارت با آمریکا نیز گفت:«در حال حاضر به تجارت با آمریکا فکر نمی کنیم. در طول زمان اگر همه چیز به خوبی پیش برود فرصت هایی را که وجود دارند مد نظر قرار می دهیم».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار