کد خبر: 736378
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:
قبل از آنكه موانع سرمايه‌گذاري حل شود، قبل از آنكه نقدينگي داخلي و پول‌هاي ايراني خودمان ميل به سرمايه‌گذاري مولد پيدا كند، دل بستن به سرمايه‌گذاري خارجي در ايران سرابي بيش نيست، بلكه...
قبل از آنكه موانع سرمايه‌گذاري حل شود، قبل از آنكه نقدينگي داخلي و پول‌هاي ايراني خودمان ميل به سرمايه‌گذاري مولد پيدا كند، دل بستن به سرمايه‌گذاري خارجي در ايران سرابي بيش نيست، بلكه قضاوت عقل اين است كه به جاي التماس به خارجي‌ها براي سرمايه‌گذاري بايد اصلاح اقتصادي كنيم و به جاي سفرهاي نمايشي زمينه سرمايه‌گذاري واقعي را فراهم كنيم.
به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين روز گذشته در هم‌انديشي اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه بعضي‌ها مي‌خواهند مشكلات اقتصادي را با اقدامات سياسي حل كنند، گفت: اين افراد معتقدند كمبود سرمايه و نقدينگي براي توسعه كشور نيازمند سرمايه خارجي است و جلب سرمايه خارجي مستلزم تغيير سياست خارجي است و نتيجه مي‌گيرند كه بايد نسبت به دشمنان كوتاه بياييم تا زمينه جذب سرمايه خارجي فراهم شود. وي تأكيد كرد: همانطور كه مقام معظم رهبري در ابتداي سال در حرم رضوي فرمودند اين تفكر عقيم و بي‌فايده است و تغييرات سياسي سرمايه را به كشور ما جلب نمي‌كند، سرمايه‌گذاري اقتصادي از منطق اقتصادي پيروي مي‌كند نه از منطق سياسي.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تأكيد بر سند سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي خاطرنشان كرد: در اقتصاد مقاومتي بايد با فعال كردن ظرفيت‌ها و اصلاحات اقتصادي براي هموار كردن زمينه جلـب سـرمايه داخـلي و خـارجي تلاش كنيم اما در ديدگاه اقتصاد عاريتي نگاه اين است كه با تغيير سياست خارجي و كنار آمدن با استكبار سرمايه‌هاي خـارجي را جذب كنيم. سردار نقدي اين استدلال كه پيشرفت كشور در گرو جذب سرمايه‌گذاري خارجي و اين سرمايه‌گذاري مستلزم تغيير سياست خارجي و كنار آمدن با قدرت‌هاي جهاني است را مورد نقد قرار داد و گفت: سرمايه به دنبال سود مي‌گردد، نه به دنبال سياست؛ سرمايه‌دار مي‌بيند سود كجاست، آنجا سرمايه‌گذاري مي‌كند، غالباً كاري به خير و شر سياسي ندارد. همانطور كه بُراده‌هاي آهن، جذب آهنربا مي‌شود نه جذب دسته گل، سرمايه به جايي مي‌رود كه سود بياورد نه لبخند سياسي. وي با اشاره به اينكه مردم ما با بيش از 700 هزار ميليارد تومان نقدينگي ترجيح مي‌دهند در بازار ارز يا سكه يا خريد زمين و ملك سرمايه‌گذاري كنند نه در اقتصاد مولد، ادامه داد: اگر شرايط اقتصادي را براي سرمايه‌گذاري مهيا كنيم سرمايه‌هاي داخلي و خارجي به طور خودكار به سوي ما سرازير مي‌شود و هيچ نيازي به تغيير سياست خارجي نداريم ولي اگر شرايط اقتصادي را براي سرمايه‌گذاري فراهم نكنيم، ولو اينكه سياست خارجي‌مان را كاملاً عوض كنيم و با استكبار به سازش برسيم، سرمايه‌گذاري خارجي كه هيچ، حتي سرمايه‌هاي داخلي هم به سوي اقتصاد مولد نخواهند آمد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در بيان مهم‌ترين عوامل جذب سرمايه افزود: سرمايه جايي مي‌رود كه قوانين دست و پاگير و ضد توليد كمر كارآفرينان را نشكند، سرمايه جايي مي‌رود كه نيروي كار ارزان‌قيمت باشد، سرمايه جايي مي‌رود كه اقتصاد مردمي و كم‌هزينه باشد، سرمايه جايي مي‌رود كه با تخفيفات مالياتي كارآفريني حمايت شود، سرمايه جايي مي‌رود كه دولت بر بازار كنترل داشته باشد و سود نصيب توليد‌كننده شود نه دلاّل، سرمايه جايي مي‌رود كه قانون كار آن از كارگر و كارآفرين توأمان حمايت كند، سرمايه جايي مي‌رود كه مبارزه جدي با فساد اقتصادي امكان رقابت سالم را فراهم كند، سرمايه جايي مي‌رود كه فرهنگ عمومي آن كشور به توليد داخلي احترام بگذارد، سرمايه جايي مي‌رود كه دولت در مقابل قاچاق ايستادگي كند و با وضع تعرفه‌هاي وارداتي از توليد داخلي حمايت و از واردات بي‌رويه جلوگيري نمايد. وي با بيان اينكه اين مشكلات در كشور ما وجود دارد، اظهار داشت: علاوه بر وجود مشكلات ذكر شده مسئله عدم لغو تحريم‌هاي همه‌جانبه مستكبرين و اعمال مكانيسم ماشه براي تسهيل بازگشت تحريم‌ها از سوي كشورهاي غربي عليه كشور ما، را بايد اضافه كرد.
سردار نقدي گفت: اگر اين اوضاع را سامان دهيم و با مديريت جهادي اين مشكلات مزمن را حل كنيم، به طور طبيعي در مرتبه اول 700 هزار ميليارد تومان نقدينگي ريالي داخلي به سوي سرمايه‌گذاري كشيده مي‌شود، سپس به تبع آن سرمايه‌هاي خارجي هم مي‌آيند و هيچ‌كس نمي‌تواند جلوي سرمايه‌هايي را كه به دنبال سود مي‌گردند بگيرد و هيچ تحريمي نمي‌تواند مانع سود شود. وي هنر مسئولان را راه‌اندازي و مولد ساختن اين سرمايه‌هاي بزرگ دانست و تصريح كرد: هنر اين است كه با مديريت جهادي اين مشكلات و موانع مزمن را از سر راه اقتصاد كشورمان برداريم و اين مشكلات را كه دولت‌ها يكي پس از ديگري آن را دست كم گرفتند، جدي بگيريم و آنها را با تدابير عالمانه، به صحنه آوردن مردم و استمداد از آنان و مديريت جهادي حل كنيم. سردار نقدي گفت: هنر اين نيست كه از مبارزه با قاچاق، مهار دلال‌بازي، كاهش سود بانكي، مهار واردات بي‌رويه، اصلاح قوانين كار و توليد، مبارزه با فساد اقتصادي، چابك‌سازي دولت، سالم‌سازي دستگاه‌هاي اداري، نظارت بر بازار و. . . طفره برويم و به جاي اين كارهاي واجب و احياگر اقتصاد تصور باطل بهبود اقتصادي با تغيير سياست خارجي را در پيش بگيريم و نهايتاً با روش‌هاي انتخاباتي و عوام‌فريبانه رأي‌جمع‌كن با فروش قدري بيشتر نفت خام، چند صباحي كوتاه براي مردم رفاه كاذب درست كنيم و يك رونق زودگذر درست كنيم. جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج با تأكيد بر اينكه مشكلات اقتصادي راه‌حل اقتصادي دارد و از راه سياسي حل نمي‌شود، اظهار داشت: هر قدر هم در سياست واداده عمل كنيم و به دشمن باج بدهيم، هر قدر هم امتياز بدهيم و حتي همانطور كه سال 82 كل صنعت هسته‌اي را پلمب كرديم آنها را مجدد پلمب كنيم و مثل رئيس‌جمهور آن دوره با زير پا گذاشتن ارزش‌هاي ديني و اخلاقي با زنان اجنبي آنچنان دست بدهيم و خوشرويي كنيم، هر قدر هم از ارزش‌هاي خودمان كوتاه بياييم و به دشمن چراغ سبز نشان بدهيم، نهايت لطف آنها به ما اين است كه مثل آن دوره در سال حدود 3 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري كنند. وي افزود: آن سرمايه‌گذاري هم يا براي ايجاد بازار و هتل و گسترش بازار خودشان است يا براي اينكه نفت خام و گاز يا ساير معادن زير زميني ما را راحت‌تر و مفت‌تر ببرند، نه براي اقتصاد مولد، يعني هياهوي بسيار براي هيچ و چون همين سرمايه يك درصدي هم ريشه در اقتصاد ما ندارد، مثل دسته پرنده است كه روي شاخه‌هاي درخت اقتصادمان نشسته، با يك كيش همه مي‌پرند، همانطور كه ناگهان سرمايه‌گذاران نفتي خارجي عسلويه را رها كردند.
سردار نقدي در پايان سخنان خود تأكيد كرد: قبل از آنكه موانع سرمايه‌گذاري حل شود، قبل از آنكه نقدينگي داخلي و پول‌هاي ايراني خودمان ميل به سرمايه‌گذاري مولد پيدا كند، دل بستن به سرمايه‌گذاري خارجي در ايران سرابي بيش نيست، بلكه قضاوت عقل اين است كه به جاي التماس به خارجي‌ها براي سرمايه‌گذاري بايد اصلاح اقتصادي كنيم و به جاي سفرهاي نمايشي زمينه سرمايه‌گذاري واقعي را فراهم كنيم. اگر عرصه توليد ايران تشنه سرمايه‌گذاري شود، سرمايه‌ها سرازير خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
مدتی است ایشان در باره اقتصاد کشور زیاد صحبت میکند...
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
واقعا عجیب است که سردار بسیج از تمام استادان اقتصاد پیشروتر ودرستر فکر میکنند ودارای تفکر استراتژیک هستند واقعا احسنت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار